Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مرحوم ذبیح‌‌الله بخشی‌‌زاده، معروف به حاجی بخشی از جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است. حضور او در میادین رزم و جهاد برای رزمندگان تداعی‌کننده حبیب بن مظاهر لشکر امام حسین (ع) در کربلا بود.

شهید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم شهید در برنامه روایت فتح این گونه حاجی‌بخشی را توصیف کرده است: در آن سوی فاو، در مقر فرماندهی بعثی‌ها به حاج بخشی برخوردیم؛ چهره‌ آشنای حزب الله تهران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کس سرزندگی و بذله‌گویی و آن چهره‌ شاداب او را می‌دید، باور نمی‌کرد که ۲ ساعت پیش فرزندش شهید شده باشد، اما حقیقت همین بود. هنگامی که ما به حاج بخشی برخوردیم ۲ ساعتی بیش از شهادت فرزندش نمی‌گذشت.


حبیب بن مظاهر جبهه‌ها

او افزود: حاجی‌بخشی حاضر نشده بود که به همراه پیکر فرزند شهیدش جبهه‌ نبرد را، ولو برای چند روز ترک گوید. ما آخرین بار که او را دیده بودیم در تهران بود؛ هنگامی که کاروان نخستین «راهیان کربلا» عازم جبهه‌ نبرد بودند. هر جا که حزب الله تهران هست، او نیز همانجاست و علمداری می‌کند.

حبیب جبهه‌ها که ۲ پسر و برادرش در جنگ به شهادت رسیدند و یک دامادش نیز مقابل چشم‌هایش در خودروی آتش گرفته شده بر اثر آتش توپخانه بعثی‌ها سوخت و شهید شد، همیشه برای روحیه دادن رزمندگان از سرودهای حماسی استفاده می‌کرد و برخی اوقات با رجزخوانی رزمندگان اسلام را برای نبرد بدرقه می‌کرد.

آنچه می‌بینید «یا حسین» گفتن‌های حبیب جبهه‌ها در منطقه عملیاتی کربلای یک در مهران است که این گونه برای رزمندگان می‌خواند:

 

حی‌العزا

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مرتضی آوینی حاجی بخشی دفاع مقدس حاجی بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعا ملخ را اینجوری ندیده اید! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • قطعا ملخ را اینجوری ندیده اید! (عکس)
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • کاسب حبیب الله‌،طرحی برای تجلیل از کاسبان خوشنام
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله