Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی خاشی- ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیر کل گمرک زاهدان- درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف‌های برنج‌های باران‌زده در گمرک به ایسنا اعلام کرده است که در چند روز گذشته ترخیص برنج از گمرک زاهدان انجام و روزانه بین ۶۰ تا ۱۲۰ کامیون ترخیص شده است.

وی گفت که از صاحبان کالا خواسته بودیم تا آن بخش از محموله‌های برنج که در باران دچار خسارت شده را خارج نکنند و در انبار قرار دهند که تاکنون ۲۰ صورتجلسه در این رابطه صادر شده است و حتی صاحبان کالایی که برنج ترخیص کرده اما بخشی از آن دچار آب گرفتگی بوده، در حال برگرداندن به انبار گمرک هستند تا تعیین تکلیف و خسارت آنها پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در گمرک،‌ در مورد این‌که چه میزان از برنج‌های آب گرفته دچار خسارت شده است، اظهار کرد: هنوز برآورد دقیقی صورت نگرفته اما در مجموع در کل گمرک زاهدان حدود ۴۵ هزار تن کالا وجود داشته که ۹۹ درصد آن برنج است و به نظر می‌رسد از مجموع برنج‌هایی که در محوطه باز قرار داشته و خسارت دیده‌اند، در کل حدود ۳۰۰ تن آسیب دیده باشند که باید از سوی انبارهای عمومی مورد رسیدگی قرار گرفته و خسارت آن به صاحب کالا پرداخت شود.

گمرک به صمت: ثبت سفارش به مقصد گمرک زاهدان را متوقف کنید

خاشی همچنین اشاره کرد به این‌که اخیرا گمرک ایران در مکاتبه‌ای با دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) خواسته تا دیگر ثبت سفارشی به مقصد زاهدان صادر نشده و محموله‌ها وارد گمرک دیگری شوند. این در حالی است که گمرک زاهدان،‌ از سال گذشته بارها طی مکاتباتی با سازمان صمت استان و همچنین استانداری، خواسته بود تا از ثبت سفارش برنج به مقصد گمرک زاهدان به دلیل پرشدن ظرفیت انبارها جلوگیری کنند اما توجهی نشده بود.

همه برنج‌های گمرک زاهدان ثبت سفارش دارد

وی در مورد این‌که گفته می‌شود بخشی از برنج‌های موجود در گمرک زاهدان ثبت سفارش نداشته و اکنون برای ترخیص با مشکل مواجه شده‌اند، گفت که این‌گونه نیست و ۱۰۰ درصد برنج‌های وارداتی به گمرک زاهدان چون از مسیر زمینی به گمرک رسیده، دارای ثبت سفارش است و بعد از اظهار به گمرک و دریافت مجوز ترخیص آن انجام می‌شود.

به گفته مدیر کل گمرک زاهدان‌، در حال حاضر ۶۰۰ کامیون منتظر ورود به گمرک برای تخلیه کالا هستند که طی این چند روز توانسته‌ایم در انبارهای خارج از گمرک زاهدان حدود ۱۷۰ کامیون را تخلیه کنیم اما همچنان حجم بار ورودی بالاست.

در این رابطه یادآور می‌شود که در چهار مردادماه، به دلیل بارندگی در زاهدان، محموله‌های برنج موجود در محوطه باز دچار آبگرفتگی شد. گمرک، دلیل این موضوع را افزایش حجم ورود کالا به این گمرک از سال گذشته دانسته که در نتیجه لغو ممنوعیت معافیت مالیاتی مناطق آزاد و عدم صرفه اقتصادی برای واردکننده جهت ترخیص کالا از این مناطق بعد از حذف این ممنوعیت، دانسته است.

همچنین گمرک تاکید کرده که با توجه به قرارداد  بین این سازمان و سازمان انبارهای عمومی، مسئولیت نگهداری کالا و پرداخت خسارت برنج‌های آسیب دیده  بر عهده سازمان انبارهای عمومی به عنوان مرجع تحویل گیرنده است.

منبع: الف

کلیدواژه: گمرک زاهدان ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید

به گزارش «تابناک»، محسن حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معمولاً بارش‌های بهاری با توجه به انرژی بالای همرفتی سیستم ناشی از امواج جوی کم دامنه باعث رخداد رگبار باران، رعدوبرق شدید و تندباد شدید لحظه ای همراه با بارش تگرگ می‌شود که می‌تواند مخاطرات جوی خطرناکی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: از ویژگی های این نوع سیستم توزیع غیر همگون بارش به صورت نقطه ای در محل های مختلف در مساحت کوچک با شدت بالا است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از ۳۲ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد، که میزان بارش از مرکز تحقیقات زاهدان ۲۵، چاه رحمان از توابع زاهدان ۴۰، سیادک ۱۵.۴، نصرت آباد ۴.۷، میرجاوه ۲۲، زابل ۰.۹، زهک ۴.۸ میلی متر بوده است.

وی بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد، که باعث رخداد رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

حیدری عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. شمال سیستان و بلوچستان از جمعه وزش باد برخی ساعات بادشدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

دیگر خبرها

  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود