Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاه‌های پیام نور کشور گفت: دشمن بدون داشتن عواملی درون کشورها و نظام‌ها نمی‌تواند به استحاله سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن کشور برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاه‌های پیام نور کشور در دومین نشست تخصصی جهاد تبیین بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به اینکه جنگ نرم تقابل فرهنگی در عرصه‌های مختلف به منظور تغییر در لاورهای اعتقادی و ترجیحات انسان‌ها بدون رویارویی مستقیم است، اظهار کرد: این تقابل برای تغییر در فرهنگ، اقتصاد و سیاست جامعه رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیژن شمس با اشاره به تاریخ جنگ نرم، تأکید کرد: در سال‌های منتهی به سال ۲۰۰۰ میلادی به دانشمندان و نویسندگان پرمخاطب دستور داده بودند کتاب هایی یکدیگر با مضمون پایان تاریخ، پایان ایدئولوژی، پایان فضیلت و از این قبیل تا به جامعه القا کنند تمام ایدئولوژی‌های بشری ناکارآمد بوده است و در در نهایت آن چه تنها پاسخگوی نیازهای بشر است لیبرال دموکراسی آمریکایی است که باید در کل جهان گسترش پیدا کند.

وی عنوان کرد: با فروپاشی شوروی فرصتی برای آمریکا محیا شد تا ایدئولوژی لیبرال دموکراسی را به عنوان برترین ایدئولوژی جهان معرفی کند اما همان طور که افرادی در درون همان تمدن نظیر فرید زکریا ابراز داشته‌اند این ادعا به دو دلیل صحیح نبود یکی این که این ایدئولوژی یک ایدئولوژی قابل لمس دیرینه و تثبیت شده نبود و دوم که مهمتر نیز هست آمریکایی‌ها از اسلام خفته‌ای که با قیام امام خمینی رحمه‌الله‌‌علیه بعد از ۱۴۰۰ سال احیا شد غافل بودند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: غرب نیاز به ابزاری داشت برای پوشاندن ضعف‌های خود و پوشاندن مشکلاتی که در اثر پیروی از ایدئولوژی لیبرال دموکراسی‌اش به وجود آمده بود لذا چیزی بهتر از رسانه برای این کار وجود نداشت زیرا این رسانه بود که توانایی این را داشت که چیزی غیر از آن چه زیر پوست جامعه در آمریکا و غرب در حال رخ دادن بود به جهان نشان دهد.

سخنران دومین نشست تخصصی جهاد تبیین بسیج اساتید استان اصفهان قدرت رسانه و جنگ نرم را این گونه توصیف کرد که به عنوان مثال در ژاپن منتج شد به این نتیجه که کشوری که ۳۰۰ هزار کشته توسط آمریکا طی قرن معاصر داشته است خود را هم پیمان اصلی آمریکا بداند و‌ چنین در جامعه ژاپن القا کنند که حتی بدون پیمان نظامی با آمریکا توان زیستن ندارند، ژاپنی‌هایی که روزی سامورایی‌هایی بودند که مردم طبقه پایین را در برابر پادشاهان ستمگر خود نجات می‌دادند.

شمس افزود: در سال ۱۹۸۴ در دانشگاه تلاویو در اسرائیل اجلاسی با حضور ۳۰۰ اسلام پژوه برگزار شد و ده‌ها مقاله در مورد اسلام ارایه و مورد بررسی قرار گرفت تا اینکه سرانجام در بیانیه پایانی اجلاس این مطلب عنوان شد که تا زمانی که فرهنگ شهادت در بین مسلمانان شیعه ایرانی وجود دارد جایی برای تنفس اسرائیل در جهان وجود نخواهد داشت و برای بقای اسرائیل باید این فرهنگ را تغییر داد و از بین برد.

وی یکی از نقاط اوج جنگ نرم در مقابل جمهوری اسلامی ایران را در فتنه ۸۸ دانست که قرار بود در آن کودتای مخملی مانند آن چه در تاجیکستان و گرجستان را داده بود را در ایران پیاده کرده و نظام را براندازی کنند و اظهار کرد: این کودتا بر گرفته از کتاب «۱۹۸ راهکار برای براندازی کشورهایی که مخالف آمریکا هستند» بود و در این فتنه ۷۰ راهکار این کتاب به صورت دقیق و پله به پله به اجرا درآمد.

این استاد دانشگاه متذکر شد آن چه در جنگ نرم حائز اهمیت است این است که دشمن بدون داشتن عواملی درون کشورها و نظام‌ها نمی‌تواند به استحاله سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن کشور برسد و جنگ نرم توسط عامل خارجی آغاز می‌شود اما برای اجرای نیاز به عامل داخلی دارد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد تبیین جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است

تولیت حرم مطهر شاهچراغ با بیان اینکه رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست، گفت: صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، به همراه معاونین و مدیران این رسانه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید علامه مطهری و تبریک روز معلم و تقدیر از مساعی مسئولان و کارکنان رسانه ملی گفت: صدا و سیمای فارس روز به روز جدی‌تر عمل کرده است و نمودِ محوریتی که مقام معظم رهبری به عنوان قطب فرهنگ دینی استان و سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران، به آن اشاره فرمودند، در صدا و سیما بیش‌تر بوده و جدی‌تر تلقی شده است. امید است خداوند عنایت کند، چیزی که به خیر و مصلحت دین و دنیا و آخرت ما است رقم بخورد.

وی ضمن با اهمیت شمردن نقش رسانه در فرهنگ‌سازی اظهار کرد: برخی از امکانات و فرصت‌ها بی‌نظیر هستند، مصداق آن صدا و سیما در جمهوری اسلامی است. در گذشته تصور نمی‌شد رسانه در دنیا تا این حد جایگاه پیدا کند و سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌ها، شود.

کلانتری بیان کرد: اگر رسانه، سلاح باشد، تکلیف بسیاری مسائل را روشن می‌کند. امروز همه جهان واقفند که حرف اول و اصلی را رسانه‌ها می‌زنند. در خصوص جنگ غزه، بر اساس فرموده حضرت آقا ، قدرت رسانه‌ای جبهه مقاومت در جریان جنگ غزه، بر امپراطوری رسانه‌ای غرب پیشی گرفت. هم‌اکنون آثار آن، در دنیا مشهود است.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، با اشاره به خیزش‌های دانشجویی علیه صهیونیسم بین الملل در کشور‌های غربی از جمله آمریکا گفت: استکبار جهانی هیچگاه تصور نمی‌کرد روزی پرچم فلسطین و پرچم جمهوری اسلامی، اینگونه در کشور‌های غربی بالا رود. امروز جنبش‌ها در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا، سوژه اصلی رسانه‌ها شده اند و کاری کرده اند که دشمن در تنگنا قرار گیرد. قدرتی مانند آمریکا در تنگنا قرار گرفته و نمی‌داند چه کند. رژیم صهیونیستی از نظر سلاح و موشک و هواپیما، هیچ کمبودی ندارد، اما گیر افتاده و نمی‌داند چه باید بکند، زیرا رسانه‌ها با قدرت بالا در حال تلاشند.

وی با بیان اینکه ابزار‌های رسانه‌ای به تناسب نیاز زمان، بایستی گسترش کمی و کیفی یابند، گفت: ابزار‌هایی که امروز جوابگو هستند، چه بسا فردا جوابگو نباشند، بایستی به فکر پیشرفت تکنولوژی نیز باشیم، تا صدای حق به همه جای دنیا برسد. منبری که در صدا و سیما برپا می‌شود باید در همه جای دنیا تأثیرگذار باشد.

کلانتری با تصریح بر اینکه صدا و سیما خط مقدم جهاد تبیین، است، گفت: وقتی جنگ سخت شروع شود، همه نگاه‌ها متوجه نیرو‌های مسلح است؛ نیرو‌های مسلح در ابتدا صف‌آرایی می‌کنند و پس از آن، نیرو‌های بسیج و سایر نیرو‌ها پشتیبانی می‌کنند. در جنگ نرم، خط مقدم جبهه در اختیار صدا و سیما است و نه مطبوعات. صدا و سیما دفاع را شروع می‌کند و به تدریج سایرین پشت سر صدا و سیما شروع به کار می‌کنند. جای صدا و سیما را نمی‌توان گرفت. در ایران نسبت به سایر کشورها، شبکه‌ها محدود ولی پرمخاطب است. بسیاری از خانواده‌ها بر اساس خبر‌های صدا و سیما، اطلاعات و افکار خود را تنظیم می‌کنند و این فرصتی بی‌نظیر و بی‌بدیل است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: هر چقدر بر حرم مطهر به عنوان یک پایگاه بزرگ فرهنگی، مذهبی تمرکز صورت بگیرد، ارزشمند است. هم برای فرهنگ، هم برای اقتصاد شهر و کشور، و هم برای دین و سلامتی روح و روان مردم ارزشمند است. طی مدت 24 روز در ایام نوروز، با شمارش دوربینی، بیش از یک میلیون و دویست هزار زائر وارد حرم مطهر شده‌اند. در کمتر‌جای دیگری این تنوع و کثرت جمعیت وجود دارد. اگر راه‌های دسترسی به آستان مقدس بیشتر بودند، قطعاً جمعیت بیشتری به این بارگاه منور مشرف می‌شدند. مسیر‌های دسترسی از نیاز‌های سخت‌افزاری حرم مطهر است که همچنان وجود دارد. اِن‌شاءالله همه‌ی ما بتوانیم به عنوان خادمان سومین حرم مطهر اهل‌بیت علیهم السلام به وظایف دینی، اخلاقی، ملی و مردمی خود، به نحو احسن عمل نماییم. 

به گزارش تسنیم در ابتدای این دیدار، پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای فارس، دیانتی معاون سیما و مجرد معاون صدا، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب درباره سومین حرم مطهر اهل‌بیت علیهم السلام، ارائه دادند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست
  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • معاون رسانه ای وزیر ارشاد با مهر از کاستی های حوزه طنز می گوید
  • فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!