Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@23:11:13 GMT

پیکر یکی از مفقودان سیل ایوانکی پیدا شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۵۷۶۵

پیکر یکی از مفقودان سیل ایوانکی پیدا شد

آفتاب‌‌نیوز :

کمال طاهریان عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: میانگین سن ۲ فرد مفقود شده در سیل روز هفتم مرداد ماه در ایوانکی گرمسار بین ۲۷ تا ۳۵ سال است و تلاش‌ها برای یافتن پیکر فرد دیگر همچنان ادامه دارد.پیکر یکی از ۲ مفقود پیدا شده در سیل اخیر شهرستان گرمسار ، متعلق به یکی از اهالی استان سمنان( ساکن کالپوش) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهریان اضافه کرد: پیکر بی‌جان کارگر کالپوشی در فاصله هشت کیلومتری محل حادثه شناسایی و تحویل مراجع ذی صلاح شد.‌

وی ادامه داد که تلاش برای یافتن مفقودان سیل در ایوانکی با حضور میدانی سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و دستور وی مبنی بر استقرار محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در منطقه چاهک و قره چاق از توابع ایوانکی در شهرستان گرمسار از بامداد شنبه وارد گام جدید شد.

طاهریان اظهار داشت: اقدام عملیاتی میدانی به فرماندهی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و بهره گیری از توان لجستیکی و انسانی نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران در قالب تیم موتورسوار و همچنین کارشناسان و متخصصان اداره کل منابع طبیعی ، نیروی انتظامی و همچنین توان افزایی امدادگران هلال احمر با اعزام یک تیم جست‌وجوی کوهستان از شهرستان مهدیشهر و ۲ تیم از آرادان و همچنین همکاری نیروهای محلی به انجام رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: عملیات جست‌وجوی تنها مفقود باقی مانده سیل گرمسار همچنان با شدت و حضور تمامی نیروهای مستقر در منطقه ادامه دارد.‌

وی افزود: پنج‌نفر در استراحتگاه کارگران پیمانکار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری حضور داشتند که با اطلاع از احتمال وقوع سیل سه نفر محل اسکان را ترک کردند و دو کارگر در این محل ماندند و متاسفانه در وقوع سیل مفقود شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان تصریح کرد: یکی از کارگران مفقود در سیل روز گذشته ایوانکی اهل کالپوش شهرستان میامی در استان سمنان و دیگری اهل خراسان شمالی است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی استان نسبت به بارش باران و احتمال وقوع سیلاب هشدار داده بود و طبق این هشدارها شرایط آب و هوایی نامساعد تا روز دوشنبه ادامه دارد.

ایوانکی از شهرهای گرمسار واقع در غرب استان سمنان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیل ایوانکی گرمسار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۵۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد

علی جورابلو مدیر جهاد کشاورزی گرمسار گفت: در بیشتر از ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گرمسار اکنون عملیات کشاورزی حفاظتی شامل کم‌خاک‌ورزی و بی خاک‌ورزی اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه پیش بینی می‌شود سطح خاک‌ورزی حفاظتی در این شهرستان در سال‌های آتی افزایش پیدا کند و به بیش از یکهزار هکتار برسد.

وی گفت: افزایش رطوبت ذخیره شده در خاک مهم‌ترین عامل تولید درمناطق خشک وکم‌بارش است و باقی ماندن بقایای گیاهی بر روی سطح خاک و همچنین افزایش مواد آلی خاک، کاهش نیروی کار و انرژی و هزینه‌های سرمایه‌گذاری از مهمترین مزایای خاک ورزی حفاظتی است.

این مسئول بیان کرد که کاهش تردد ادوات خاک ورزی در مزرعه و صدمه کمتر ساختمان خاک از مزایای اجرای خاک ورزی حفاظتی است. در خاک ورزی مرسوم ۶ تا هفت بار تردد در مزرعه برای کشت، علاوه بر تخریب ساختمان خاک هزینه بسیاری دارد و این در حالی است که در خاک‌ورزی حفاظتی رایج در گرمسار فقط ۲ یا حداکثر سه بار ادوات خاک ورزی به سطح مزرعه می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار افزود: کشت محصول در بقایای گیاهی سال قبل با دستگاه‌های مستقیم کار، حذف شخم عمیق در خاک و جایگزینی شخم سبک و استفاده از ادوات کم‌خاکورزی از روش‌های متداول خاک‌ورزی حفاظتی توصیه شده به کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۴۲ سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت
  • تداوم عملیات جست و جو برای یافتن کودک غرق شده در رودخانه خرسان
  • شهدایی که به تازگی تفحص و شناسایی شدند+تصاویر
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت
  • کشف ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت