Web Analytics Made Easy - Statcounter

« آموس هوکشتاین » میانجی آمریکایی برای تعیین مرزهای آبی بین لبنان و سرزمین های اشغالی ( اسرائیل ) امروز ( یکشنبه ) وارد بیروت شد و مذاکرات خود با مقام های لبنان را کلید زد.

به گزارش ایران اکونومیست، خبرگزاری ملی لبنان امروز (یکشنبه) نوشت: «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی در تعیین مرزهای دریایی جنوبی امروز وارد بیروت شد تا با مقامات لبنانی دیدار و مذاکرات با آن‌ها را در این پرونده پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس گزارش خبرگزاری ملی لبنان، این میانجی آمریکایی طی امروز و فردا در لبنان سلسله دیدارهایی انجام می‌دهد. 

بر این اساس، «هوکشتاین» دیدارهای خود در لبنان را از امروز با «ولید فیاض» وزیر انرژی دولت پیشبرد امور آغاز کرد.

وی پس از این به دیدار «عباس ابراهیم» رئیس دستگاه امنیتی لبنان رفت.

هوکشتاین قرار است فردا دوشنبه با مقام های ارشد لبنان از جمله «میشل عون» رئیس جمهوری، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار می کند. 

پیشتر «هوکشتاین» میانجی آمریکایی پرونده تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم اسرائیل در ۱۳ ژوئن به بیروت سفر و با مقامات ارشد لبنان دیدار کرد و از آن‌ها پاسخ واحدی را در مورد موضوع مذاکرات غیرمستقیم برای تعیین مرزها شنید مبنی بر اینکه لبنان حاضر نیست از خط ۲۳ عقب نشینی کند و میدان «قانا» بطور کامل در مالکیت خود می‌داند.  

برای تعیین مرزهای دریایی لبنان و رژیم اسرائیل تاکنون پنج دور مذاکرات غیرمستقیم در مقر نیروهای بین المللی حافظ صلح (یونیفیل)   در منطقه راس الناقوره در جنوب لبنان برگزار شده است. این مذاکرات به دلیل اختلاف طرفین برای مدتی به حالت تعلیق درآمده است. 

بحث میان رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مرزهای دریایی بین دو طرف بالا گرفته است و لبنان می‌گوید که بر سر مناطق بین خط‌های موسوم به ۲۳ و ۲۹ دریایی در حال مذاکره غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی است.  

صهیونیست‌ها به میدان قانا با ثروت عظیم گازی آن که متعلق به لبنان است چشم دوخته‌اند و طبق اطلاعات موجود دو سوم این میدان در بلوک شماره ۹ لبنان قرار دارد و یک سوم پایانی دقیقا زیر خط ۲۳ یعنی در منطقه مورد مناقشه است.  

در همین چارچوب گفته می‌شود «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرزها به مقامات لبنانی پیشنهاد داده است که در ازای حفاری در خط ۲۳ از میدان قانا عقب نشینی کنند. او حتی پیشنهاد حفاری و بهره برداری مشترک لبنان و رژیم اسرائیل در منطقه مورد مناقشه را نیز مطرح کرده است.  

در این پیوند رئیس مجلس لبنان دیروز (شنبه) و در آستانه سفر هوکشتاین به بیروت گفت که این کشور از حقوق دریایی خود عقب نشینی نخواهد کرد و هیچ سازشی با رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت. 

 نبیه بری در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص پرونده ترسیم مرزها و سفر «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی در پرونده تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی گفت: به زودی پاسخ قاطعی دریافت خواهید کرد.   

وی افزود: لبنان کل میدان گازی قانا را می‌خواهد. 

روزنامه البناء نیز روز گذشته در گزارشی نوشت: هوکشتاین میانجی آمریکایی مسئول پرونده تعیین مرزها فردا یکشنبه وارد بیروت می‌شود تا برای پایان دادن به این پرونده، پاسخ اسرائیل در مورد پرونده تعیین مرزهای دریایی را به مقام‌های سیاسی لبنان ارایه کند اما یک مقام آگاه سیاسی به البناء گفت که سیگنال‌های مثبتی که برخی نیروهای سیاسی لبنانی از آن سخن می‌گویند، به این معنا نیست که پرونده رو به پایان است زیرا پیشنهادهای اسرائیل در مورد ترسیم مرزهای دریایی از سوی لبنان مورد پذیرش و تایید قرار نخواهد گرفت.  

وی ادامه داد: دولت لبنان هنگام تمرکز روی «خط مرزی ۲۳ پلاس» امتیازات زیادی داد و در نتیجه توپ دیگر در زمین لبنان نیست بلکه این اسرائیل است که نباید طرح‌های الزام‌آور جدیدی را سوای آن چیزی که هوکشتاین از بیروت برای صهیونیست‌ها برد، ابداع کند. 

این روزنامه تاکید کرد: طرف لبنانی در آستانه ورود هوکشتاین باید مواضع محکم‌تری اتخاذ کند. 

در همین راستا، فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در بیانیه‌ای تاکید کرد: دشمن صهیونیستی نباید به هیچ وجه شروط خود را در هیچ زمینه‌ای به لبنان دیکته کند و مسئولان لبنانی ذیربط در پرونده ترسیم مرزها باید از مقاومت و آمادگی آن برای مقابله بار هرگونه تلاش برای تضعیف کردن موضع لبنان در پرونده ترسیم مرزها بهره بگیرند چرا که در سایه تحقق این پرونده به نفع لبنان، آینده وضعیت مالی و سیاسی و اقتصادی کشور رقم خواهد خورد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: لبنان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لبنان پرونده ترسیم مرزها تعیین مرزهای دریایی میانجی آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، تشکیلات صهیونیستی موسوم به سازمان ۱۷۰۱ اسرائیل اذعان کرد که حزب الله لبنان طی ماه میلادی گذشته ۵۷۴ موشک و راکت به مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

این سازمان صهیونیستی در بخش دیگری از گزارش خود افزود که در ماه آوریل گذشته ۱۰ فروند موشک سنگین، ۷۴ فروند موشک ضد زره و ۶۱ پهپاد از جنوب لبنان به شمال سرزمین های اشغالی شلیک شد.

بر اساس گزارش این سازمان، در این حملات دست‌کم دو نفر کشته و ۳۲ تن زخمی شدند.

این آمارها در حالی است که حزب الله لبنان در ادامه حمایت از مردم غزه، همچنان به حملات خود به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و تا کنون هزاران شهرک‌نشین صهیونیست از هراس این حملات خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

به گفته منابع محلی و رسانه‌های مستقل، آمار اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی چندان قابل اعتماد نیست و شمار تلفات و زخمی‌های اشغالگران بسیار بیشتر از این است.

کد خبر 6094386

دیگر خبرها

  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز