Web Analytics Made Easy - Statcounter

شعبانیان امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: امروز دنیا درگیر معضلات زیست محیطی زیادی شده است از آلودگی‌هایی که دنیا را به چالش می‌کشد گرفته تا وقوع سیل هاو ریزگرد که کشور ما هم با آن درگیر است.

او افزود: وقتی ریشه این مشکلات را بررسی می‌کنیم به جایی می‌رسیم که سال‌ها به منابع طبیعی در کشور کم توجهی کردیم و آنگونه که لایق آن بود به آن توجه نکردیم و از حدی که از منابع طبیعی بهره کشی کردیم به آن برنگرداندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: امیدوارم با توجه ویژه به این حوزه بتوانیم بخشی از بدهکاری خود را به منابع طبیعی جبران کنیم.

شعبانیان گفت: منابع طبیعی به شرطی حفظ خواهد شد که تمام بخش‌ها پای کار بیایند و این هنر مدیران منابع طبیعی است که تعامل با تمام دستگاه‌ها را ایجاد کنند.

او افزود: این روز‌ها شاهد این هستیم که مردم مطالبه گر شده اند و باید این موضوع به فال نیک گرفته شود چراکه ما باید بین مردم و منابع طبیعی آشتی برقرار کنیم.

شعبانیان گفت: در بخش فرهنگ منابع طبیعی، رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش فرمودند فرهنگ منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و ما هم باید این جمله را سرلوحه خود قرار دهیم تا این اتفاق بیفتد.

شعبانیان گفت: اگر این اتفاق رخ دهد کار یگان‌های حفاظت منابع طبیعی راحت می‌شود چراکه مردم منابع طبیعی را از خود می‌دانند و برای حفظ آن تلاش می‌کنند.

او با بیان اینکه گلستان در حوزه منابع طبیعی شرایط ویژه‌ای دارد، افزود: در گلستان جنگل‌های انبوه، بیشه زار و چمن زار و حتی بیابان وجود دارد که اگر از بیابان آن غافل شوید وسعت آن بیشتر می‌شود.
شعبانیان می‌گوید: در دنیا دیگر جنگل را به عنوان منبع تولید چوب نمی‌شناسند چراکه ارزش زیست محیطی جنگل در مطالعات جدید ۴۰۰برابر تولید چوب است.

او با اشاره به مطرح شدن موضوع مدیریت پایدار در جنگل‌های هیرکانی گفت: انتظار ما این است این مهم با پشتوانه علمی و تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی به خوبی انجام شود.

شعبانیان گفت: لازمه مدیریت پایدار یک نگاه جامع به حوزه آبخیز است و تمام زیر مجموعه‌های منابع طبیعی باید یک مدیریت واحد داشته باشد.

او افزود: بسیاری از فعالیت‌های آبخیزداری مانند سدسازی که در کشور اجرا می‌شود برای جبران کوتاهی‌هایی است که در حق منابع طبیعی شده است.

شعبانیان ادامه داد: تمام تلاش ما در منابع طبیعی ارتقای پوشش گیاهی است و اگر این امر محقق شود دیگر نیازی به فعالیت‌های آبخیزداری نیست.

در پایان مراسم تودیع و معارفه از عبدالرحیم لطفی به عنوان مدیر کل پیشین منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تجلیل و حمید سلامتی به عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تودیع ومعارفه منابع طبیعی و آبخیزداری امور جنگل ها منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید