Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:27:21 GMT

اهدای خون توسط ۱۲۰ عضو داوطلب هلال احمر خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۶۶۶۳

اهدای خون توسط ۱۲۰ عضو داوطلب هلال احمر خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل انتقال خون استان که در حاشیه مراسم اهدای خون توسط‌ اعضای داوطلب و کارکنان هلال احمر استان برگزار شد،اظهار کرد: روز انتقال خون در واقع روز تلاقی علم و ایثار است و انتقال خون توانسته با به کارگیری علم ایثارگری را در خدمت نجات جان انسان ها قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره انعقاد تفاهم نامه ای مشترک میان هلال احمر و انتقال خون در راستای وظایف و استراتژی های مهم که تسکین آلام بشری و احترام به مردم است، افزود: جمعیت هلال احمر در این راستا سعی می کند با همکاری تمامی پرسنل با اجرای طرح ها مختلف همچون «قرار مهربانی» و «حمایت ماندگار» در کنار سازمان انتقال خون باشد.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۵۰۸ نفر از اعضا و داوطلبین هلال احمر خون اهدا کرده اند، گفت: جمعیت هلال احمر همواره در شهرستان های محروم و فاقد پایگاه اهدای خون پشتیبان سازمان انتقال خون است.

کامبیز مهدی زاده،‌ مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در نظام سلامت نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: بر اساس اهداف مشترک هلال احمر و انتقال خون اقدامات بسیار زیادی به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

مهدی زاده با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم استان به خصوص در مناسبت های مختلف جهت اهدای خون، گفت: خوشبختانه در استان خراسان جنوبی از بابت ذخایر خون و تامین نیازهای درمانی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به مشکلات ارائه خدمات توسط انتقال خون در شهرستان ها، افزود: بر اساس دستورالعمل های مرکزی برای ایجاد پایگاه حتما باید سالانه پنج هزار واحد خون بگیریم لذا از این بابت نمی توانیم در بسیاری از شهرستان ها پایگاه فعال احداث کنیم.

شایان ذکر است؛ به مناسبت روز ملی اهدای خون در شهرستان های بیرجند، قاین و فردوس ۱۲۰ نفر از اعضای داوطلب و کارکنان جمعیت هلال احمر با اهدای خون خویش به یاری بیماران نیازمند شتافتند.

کد خبر 5552481

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی بیرجند اهدای خون سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم سیل کرمان بارش باران مدیریت بحران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه همدان سی امین سفر استانی دولت آمار کرونا جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی انتقال خون شهرستان ها اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال‌احمر با صدور پیامی به دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا، آمادگی هلال‌احمر ایران جهت کمک و امدادرسانی به سیل‌زدگان کنیا را اعلام کرد.

در متن پیام کولیوند خطاب به «احمد ادریس» دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا، آمده است: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند.

متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌کنیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

کد خبر 6093845

دیگر خبرها

  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم