Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از کشف یک مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز دیجیتال با بیش از ۶ هزار دستگاه ماینر در جزیره قشم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم به نقل از روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی از کشف 6 هزار دستگاه ماینر در قشم خبر داد و اظهار داشت: این مزرعه به صورت غیرقانونی در یکی از نواحی صنعتی جزیره قشم ایجاد شده بود که از طریق 8 دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت 63 هزار کیلوولت آمپر تغذیه می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مزرعه در هنگام روشن بودن همه دستگاه ها به میزان 45 مگاوات برق مصرف می کردن که در نوع خود حجم بسیار زیادی است و بنابر اعلام کارشناسان اداره برق پس از شناسایی و حذف این دستگاه های ماینر غیرمجاز از شبکه، شاهد کاهش مصرف برق نسبت به مدت مشابه روز قبل در سطح شهرستان قشم بوده ایم.

قهرمانی تصریح کرد: به دستور دادستان عمومی و انقلاب جزیره قشم، مأموران نیروی انتظامی ضمن پلمب این مزرعه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، نسبت به توقیف ماینرهای کشف شده نیز اقدام کرده اند. ضمنادر لحظه قطع و پلمب که بخش زیادی از دستگاه ها رو خاموش شده بود 3 مگاوات مصرف داشته است که پس از قطع همان 3 مگاوات در کنتور خروجی نیروگاه مشاهده شد.

کشف 3 مزرعه استخراج رمز ارز غیرمجاز در اهوازمزرعه رمز ارز دیجیتال به ارزش 13 میلیارد تومان در بوشهر کشف شدکشف 20 دستگاه ماینر در سمنان/ برخورد با استخراج‌کنندگان غیرقانونی رمز ارزها

وی یادآور شد: ایجاد مزرعه و استخراج ارز دیجیتال تابع قوانین و مقررات خاصی است که متقاضیان آن تنها با دریافت مجوز و استفاده از برق با تعرفه مشخص می توانند نسبت به راه اندازی آن اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: طی دستوری به دادستان های حوزه های قضایی استان از آنها خواسته شده در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت المال و با هدف بهره مندی یکسان همه مردم از حامل های انرژی خصوصاً برق در ایام گرم تابستان ضمن اعمال نظارت مستمر و پایش دقیق به منظور جلوگیری از استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال، با ناقضان قانون و متخلفان به شدت برخورد کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارز دیجیتال رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،فرمانده انتظامی نیشابور گفت:در پی کسب اخباری مبنی بر فعالیت افرادی سودجو در زمینه حفاری غیرمجاز در بخش سرولایت نیشابور، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی خواجه‌آباد قرار گرفت.
سرهنگ حسین احمدی افزود: ماموران تیم گشتی پاسگاه انتظامی خواجه آباد حین گشت‌زنی به خودرو تیبا در محدوده یکی از روستا‌های بخش سرولایت مظنون که با استفاده از علایم هشدار دهنده خودرو متوقف شد.
وی گفت: در بازرسی از خودرو ۲ دستگاه گنج یاب به همراه کلیه متعلقات، تعدادی وسایل حفاری غیرمجاز کشف و تعداد ۵ نفر متهم نیز دستگیر شدند که متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر