Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن ایروانی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری جلسه کارگروه اقتصادی منطقه یک (سرمایه گذاری) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:حدود ۱۳ درصد از مشکلات سرمایه گذاری در این استان ها نیز به مسائل تامین مالی و ۱۱ درصد به مسائل مرتبط با آموزش و تجارب و مهارت ها و ۱۰ درصد به مسائل بین بخشی وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین ۶ درصد از مشکلات سرمایه گذاری مربوط به صدور مجوزها و بقیه مشکلات سرمایه گذاری هم به زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و زمین اختصاص دارد که جمع بندی لازم در این زمینه انجام شده و بر اساس اولویت بندی در دستور کار جلسه های آینده کارگروه اقتصادی منطقه یک قرار خواهد گرفت.  

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با بیان اینکه مهمترین معضلات سرمایه گذاری توسط استان ها در این زمینه ارائه و در هشت گروه دسته بندی شد، اظهار داشت: این معضلات شامل مسائل مربوط به قوانین و مقررات موجود برای سرمایه گذاری، مشکلات موجود در فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری، مسائل مربوط به تامین مالی و منابع مالی شبکه بانکی، مسائل مربوط به زیرساخت های آب، برق و زمین است، همچنین موضوعات بین بخشی و مسائل مرتبط با آموزش و دانش هم در این قالب جمعبندی و اولویت بندی شد.

وی با بیان اینکه موانع و مشکلات سرمایه گذاری در جلسه امروز مطرح شد ابراز امیدواری کرد که با تعامل و تبادل افکار بین استان ها عضور این کارگروه زمینه رفع مشکلات سرمایه گذاری فراهم شود و بتوانیم بستر و زمینه رشد سرمایه گذاری در استان های این منطقه را ایجاد کنیم.

ایروانی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغ دستورالعمل معاونت اقتصادی وزارت کشور به استانداری‌ها، کارگروه های تخصصی به منظور هم افزایی و اخذ نظرات استان‌ها و تبادل نظر در مورد موضوعات اقتصادی در قالب ۶ کارگروه با حضور تعدادی از استان ها تشکیل شد.

به گفته وی، موضوعات اصلی اقتصادی روز در این کارگروه ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در نهایت پیشنهادات و راهکارها را به تهران ارائه خواهند داد تا از طریق وزارت کشور پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه کارگروه اقتصادی منطقه یک متشکل از پنج استان البرز، قزوین، زنجان، قم و اصفهان است که امروز اولین جلسه این کارگروه تشکیل شد، بیان کرد: دبیرخانه این کارگروه به استان اصفهان واگذار شده و موضوع مورد بحث این کارگروه مباحث سرمایه گذاری است.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان افزود: بر اساس هماهنگی با دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری وزارت کشور، نظرات استان ها در مورد مسائل سرمایه گذاری و مسائل و مشکلات پنج استان و پیشنهاداتی که در این زمینه داشتند، جمع آوری شد و در قالب یک گزارش، برای وزارت کشور ارسال شد.

وی اظهار داشت: موضوع اصلی جلسه امروز به تصمیم گیری در مورد ساختار کارگروه اختصاص داشت که پیشنهاداتی توسط دیگر استان تهیه شده و در جلسه مطرح و مقرر شد که پس از بررسی دقیق و ساختار جلسات نهایی شود.

به گزارش ایرنا، جلسه کارگروه اقتصادی منطقه یک(سرمایه گذاری) با حضور معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری های قم، البرز، قزوین، زنجان و اصفهان بصورت ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار شد.

بر اساس دستورالعمل تشکیل کارگروه های منطقه ای اقتصادی ۶ منطقه اقتصادی در کشور تشکیل شده که منطقه یک شامل استان های البرز، قزوین، زنجان، قم و اصفهان با موضوع "سرمایه گذاری" است.

منطقه ۲ شامل استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد با موضوع "توسعه منطقه‌ای" می‌شود و منطقه سه شامل استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی و کردستان با موضوع "تولید" است.

همچنین منطقه چهار شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی و همدان با موضوع "اشتغال" و منطقه پنج شامل استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان با موضوع "بازارچه مرزی" و منطقه ۶ شامل استان‌های تهران، مازندران، گلستان، گیلان و سمنان با موضوع "تنظیم بازار" است.  

برچسب‌ها اصفهان سرمایه گذاری استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان سرمایه گذاری استانداری اصفهان اصفهان سرمایه گذاری استانداری اصفهان مشکلات سرمایه گذاری اقتصادی منطقه یک سرمایه گذاری سرمایه گذاری شامل استان هماهنگی امور وزارت کشور بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد