Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@09:12:53 GMT

کودتای نرم جمهوری‌خواهان علیه ترامپ!

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۷۱۴۲

کودتای نرم جمهوری‌خواهان علیه ترامپ!

طی روزهای اخیر، زمزمه‌های عبور از ترامپ در حزب جمهوری‌خواه آمریکا جدی‌تر شده است. وبگاه خبری «هیل» به نقل از سناتورهای جمهوری‌خواه گزارش داد آن‌ها مطمئن نیستند که ترامپ با توجه به آسیب واردشده به وجهه‌اش در پی افشاگری‌های کمیته تحقیقات کنگره درباره حمله ششم ژانویه، بتواند در انتخابات ۲۰۲۴ موفق عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افشاگری‌های مخرب در جلسات استماع کمیته تحقیق درباره حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ هواداران ترامپ به کنگره آمریکا، شک و تردید را در میان جمهوری‌خواهان سنا در این خصوص تقویت می‌کند که آیا دونالد ترامپ می‌تواند نامزد این حزب در سال ۲۰۲۴ شود یا حتی برای حضور در کاخ سفید در دوره دوم نامزد شود. به نوشته این رسانه وابسته به کنگره آمریکا،یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه که برای اظهارنظر درباره ترامپ خواست نامش منتشر نشود، گفت که توالی جزئیات شرم‌آور درباره رفتار ترامپ در هفته‌های قبل از ششم ژانویه ۲۰۲۱ و در جریان حمله به ساختمان کنگره به‌شدت به توان سیاسی وی قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آسیب می‌رساند. این سناتور با اشاره به شهادت «کسیدی هاچینسون» دستیار سابق کاخ سفید مبنی بر این‌که ترامپ به سمت یک مأمور سرویس مخفی وقتی از بردن او به ساختمان کنگره در آن روز امتناع کرد، هجوم برد، گفت: فکر نمی‌کنم که او دوباره نامزد شود و این چیز خوبی است، به دلیل کل اتفاقات رخ‌داده. بر اساس گزارش رسانه‌ها، هاچینسون دستیار وقت «مارک میدوز» رئیس سابق کارکنان کاخ سفید اکنون با تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره حمله مرگبار ششم ژانویه همکاری می‌کند.سناتور دوم حزب جمهوری‌خواه که او هم خواست ناشناس بماند، گفت که اکثریت قاطع سناتورهای جمهوری‌خواه نمی‌خواهند او دوباره نامزد حزب برای ریاست‌جمهوری شود. این قانون‌گذار توضیح داد: می‌توانم تعداد سناتورهای جمهوری‌خواهی را که می‌خواهند دونالد ترامپ نامزد ما شود، با یک‌دست بشمارم. اثر جمعی جلسات استماع درباره حادثه ششم ژانویه بر عملکرد ترامپ در سال ۲۰۲۴ تأثیر می‌گذارد. طبق گزارش هیل، رهبران جمهوری‌خواه سنا به‌طور علنی پیش‌بینی می‌کنند که ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در سال ۲۰۲۴ با رقابت سختی روبه‌رو خواهد شد. آن‌ها بر این باورند که سیطره ترامپ بر حزب در بحبوحه نظرسنجی‌هایی که نشان‌دهنده علاقه فزاینده رأی‌دهندگان به «ران دیسانتیس» فرماندار فلوریداست، در حال کاهش است.«میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنا اخیرابه خبرنگاران گفت که ترامپ برای ریاست‌جمهوری با میدان شلوغی روبه رو خواهد شد.
 «ویپ جان تون» سناتور جمهوری‌خواه پیش‌بینی کرده که رئیس‌جمهور سابق باید در چرخه انتخابات بعدی با رقابت نزدیک از سوی جمهوری‌خواهان دیگر مقابله کند. وی بر اهمیت جلب نظر رأی‌دهندگان مستقل و سرگردان برای بازپس‌گیری کنترل کاخ سفید توسط جمهوری‌خواهان تأکید کرد. این قانون‌گذار آمریکایی همچنین گفت که جلسات استماع ششم ژانویه در حال پر کردن برخی از جاهای خالی است و درحالی‌که افشاگری‌ها به ترامپ در بین رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه که از قبل از او حمایت می‌کنند آسیب نمی‌زند، رأی‌دهندگانی که در وسط قرار دارند بیشتر تحت تأثیر جزئیات جدید قرار می‌گیرند.به گزارش وبگاه هیل، سناتورهای حزب جمهوری‌خواه در حال سنجش میزان آسیبی هستند که به ترامپ واردشده حتی در شرایطی که به بایدن تضعیف‌شده که محبوبیتش به زیر ۴۰ درصد رسیده، تسوجه دارند. 
 عبور از ترامپ جدی‌تر می‌شود 
تعداد فزاینده‌ای از سناتورها و رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه در حال تغییر به سمت دیدگاه منفی‌تر به ترامپ هستند. نظرسنجی «رویترز/ایپسوس» که هفته گذشته انجام شد نشان داد که ۴۰ درصد از جمهوری‌خواهان اکنون فکر می‌کنند ترامپ سزاوار سرزنش برای حمله به ساختمان کنگره است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که یک‌سوم جمهوری‌خواهان فکر نمی‌کنند ترامپ باید دوباره برای ریاست‌جمهوری نامزد شود، درحالی‌که اول ماه گذشته ۲۵ درصد چنین نظری داشتند.

منبع: رسالت

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا جمهوری خواهان سناتورهای جمهوری خواه حزب جمهوری خواه جمهوری خواهان رأی دهندگان ششم ژانویه کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم

طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت 8 ثور/اردیبهشت، سالروز پیروزی مجاهدین بر حکومت کمونیستی در افغانستان نوشت «سی و دومین سال پیش در چنین روزی، پس از 14 سال مبارزه پدیده شوم کمونیسم و در کنار آن شوروی در کشور ما شکست خورد و ملت مجاهد افغان توانست آخرین اداره کمونیستی را سرنگون و کشور را به گونه کامل آزاد سازد».

این بیانیه افزود: «هشتم ثور 1371 هـ ش روز کامیابی و آزادی مردم افغانستان است که قربانی‌های ملت مجاهد نتیجه داد و مردم و کشور ما از شر هیولای کمونیسم نجات یافتند». 

طالبان همچنین در این بیانیه کودتای کمونیستی 7 ثور در سال 1357 را نیز روز سیاه افغانستان نامید و تأکید کرد: «کشور ما پس از 20 سال جهاد از یک اشغال دیگر نیز آزاد شد و نظام اسلامی برقرار گردید، بنابراین طالبان با تمام توان تلاش می‌کند تا ثمره قربانی‌ها و مبارزات چندین ساله ملت ما یکبار دیگر ضایع نگردد و نظام اسلامی را که آرمان شهدا است، به گونه کامل نافذ می‌کند».

کودتای هفتم اردیبهشت توسط حزب دموکراتیک خلق افغانستان منجر به روی کار آمدن حکومت کمونیستی در این کشور شد. حکومت کمونیستی که برای تحمیل عقاید الحادی و مارکسیستی بر مردم افغانستان تلاش می‌کرد، اما با واکنش جدی مردم روبه‌رو شد و رفته‌رفته قیام‌های مردمی در این کشور شکل گرفت.

وقتی نظام «داوود خان» براثر کودتای کمونیستی سقوط کرد و چپی‌ها به قدرت رسیدند، با شکل‌گیری آهسته‌آهسته مقاومت در برابر آن‌ها، سربازان روس برای حمایت از نظام دست‌نشانده‌شان وارد افغانستان شدند.

در نهایت مردم متدین افغانستان پس از 14 سال جنگ و مقاومت، حکومت کمونیستی و ابرقدرت تا دندان مسلح را شکست دادند و هشتم ثور سال 1371 نیروهای مجاهدین آخرین سنگر حکومت کمونیستی در کابل را تصرف کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد