Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@01:06:38 GMT

پیروی از مکتب حسینی مسیر سعادتمندی و عزت است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۷۴۱۲

پیروی از مکتب حسینی مسیر سعادتمندی و عزت است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمددر همایش بصیرت عاشورایی فرهنگیان گفت: پیروی از مکتب حسینی راه سعادتمندی و عزت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس همایش بصیرت عاشورایی فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد  عصر امروز ۹ مرداد ماه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عاشورا حرکتی جامع در همه ابعاد انسانی و بشری و حماسه‌ای ماندگار بود که فرهنگیان در زمینه تبیین فرهنگ غنی عاشورا نقش مهمی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید رضا افتخاری افزود: امام حسین (ع) و یاران باوفایش در واقعه عاشورا با ندای هیهات من الذله، با گفتار و عمل خود به ما آموختند که برخورد مسلمانان باید از موضع عزّت باشد. چرا که یک مسلمان هرگز تن به ذلت و خواری نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه زنده ماندن عاشورا به معنای زنده ماندن همه ارزش‌های والای انسانی و الهی است، تصریح کرد: حماسه حسینی در عاشورا حرارتی در قلب‌ها ایجاد کرده که هرگز بی رمق و سرد نخواهد شد.

 افتخاری، مصونیت جامعه در برابر سلطه گری ها، استبداد‌ها و جهالت‌ها را از درس‌های مهم عاشورا دانست و عنوان کرد: حادثه عاشورا حادثه‌ای بود که دل‌های ارباب معرفت و عاشقان فضیلت و حقیقت در برابر آن به خاک تعظیم فرو می‌افتد.

وی انقلاب اسلامی مردم ایران را در تاسی از قیام عاشورای حضرت ابا عبدالحسین (ع) دانست بیان داشت: یکی از انگیزه‌های اساسی امام خمینی (ره) در نهضت اسلامی ایران، عزت خواهی و تقویت روحیه سربلندی و شکست ناپذیری مردم ایران بوده که نشات گرفته وتجلی فرهنگ عاشورا است.

افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به اینکه  معلمان در تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور حق بزرگی بر گردن جامعه دارند که باید قدردان آن‌ها باشیم خاطرنشان کرد: حضرت امام حسین (ع)  بزرگترین معلم آزادگان جهان است و از این رو معلمان ما نیز درس خیرخواهی، انساندوستی، ایمان، اخلاق، معنویت و مسئولیت پذیری را از عاشورا آموخته اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد