Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر دفاع سابق آمریکا با اشاره به حصول توافق انتقال غلات میان روسیه و اوکراین با میانجی‌گری ترکیه و تحت نظارت سازمان ملل، گفت که اردوغان سزاوار نامزد شدن برای دریافت جایزه صلح نوبل است.

به گزارش مشرق، «داو زاخیم» معاون وزیر دفاع سابق آمریکا معتقد است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به دلیل میانجی‌گری توافق غلات میان رویسه و اوکراین سزاوار نامزدی برای جایزه نوبل صلح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی در مقاله‌ای که وبسایت هیل آمریکا منتشر کرد، توافق غلات را پیروزی بزرگ رئیس جمهور ترکیه توصیف کرد.

وی افزود: «اردوغان سزاوار آن است که دست کم نامزد دریافت جایزه صلح نوبل باشد. وی در کنار سازمان ملل قادر به میانجی‌گری توافق میان روسیه و اوکراین شد که اجازه می‌دهد غلات از بنادر اوکراین و از طریق دریای سیاه منتقل شوند».

پس از اینکه روسیه، اوکراین با وساطت سازمان ملل و ترکیه روز جمعه دو هفته پیش، توافقنامه‌ای برای صادرات غلات، مواد غذایی و کود شیمیایی از بنادر اوکراین امضا کردند، یوری واسکوف، معاون وزیر زیرساخت اوکراین به روزنامه «ایکانومیک تراس» گفت، کی‌یف قصد دارد تا حدود ۳ میلیون تن گندم و سایر محصولات کشاورزی را در هر ماه از طریق بنادر دریای سیاه صادر کند.

پیش از آن کشورهای غربی بارها مسکو را برای بستن بنادر اوکراین و عدم امکان ارسال غلات اوکراین سرزنش کرده بودند. مسکو نیز پاسخ داد، اگر کی‌یف بنادر خود را از مین پاک کند، عبور امن محموله های غلات را تضمین خواهد کرد.

علیرغم توافق دو طرف همچنان موانعی بر سر این روند وجود دارد. «آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گذشته درباره فسخ توافق با اوکراین در زمینه صادرات غلات هشدار داد.

رودنکو گفت، در صورتی که موانع صادرات محصولات کشاورزی روسیه مرتفع نشوند، توافق انجام شده بر سر صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه نیز فسخ خواهد شد.

در صورت بارگیری و خروج این کشتی از بندر چورنومورسک، این اولین محموله حامل غلات اوکراین است که از زمان توافق روسیه و مسکو از اوکراین خارج می‌شود.

بندر چورنومورسک در شمال غرب دریای سیاه در نزدیکی بندر اودسا واقع شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بحران اوکراین جایزه صلح نوبل خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت معاون وزیر دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از نیویورک، ایلان ماسک کارآفرین آمریکایی گفت برنامه‌های ارائه شده برای یک توافقنامه امنیتی جهت تضمین حمایت از اوکراین برای ده سال آینده «دیوانگی» است.

ماسک اظهار داشت: «این دیوانگی است. جنگ ابدی (است)».

پیش از این، دیوید ساکس، کارآفرین دیگر آمریکایی در شبکه ایکس نوشت «اوکراین در حال کار بر روی یک توافقنامه امنیتی با آمریکا است که حمایت این کشور را برای ده سال آینده تضمین خواهد کرد».

به گفته وی، کمک ۶۱ میلیارد دلاری که واشنگتن اخیرا تائید کرده است، «فقط آغاز کار بود».

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشتر گفته بود که مقامات اوکراینی و آمریکایی در حال بحث در مورد میزان کمک‌های نظامی و مالی به کی یف برای ده سال آینده به عنوان بخشی از مذاکرات بر سر یک توافقنامه امنیتی دوجانبه هستند.

 

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند