Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:32:00 GMT

موضوع مهم تبیین و روشنگری مردم وظیفه ائمه جمعه است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۸۳۵۹

موضوع مهم تبیین و روشنگری مردم وظیفه ائمه جمعه است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی عصر یکشنبه در نخستین نشست تخصصی ائمه جمعه و اعضای شورای افتا و روحانیت اهل سنت آذربایجان غربی با موضوع تبیین استراتژی وحدت از دیدگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: موضوع مهم تبیین و روشنگری مردم وظیفه ائمه جمعه است و باید مطالبات مردم را از مسئولان امر بخواهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه سراسر کشور، ائمه جمعه را به عنوان سخنگوی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: ائمه جمعه باید در شهر خود رفتاری پدرانه داشته باشد و در جهت وحدت علما و مردم گام بردارند.

استاد حوزه و دانشگاه به عنوان سخنران ویژه این همایش حفظ وحدت را برگرفته از نگاه توحیدی دانست و تفرقه را یک تفکر شیطانی عنوان کرد و گفت: اهمیت وحدت به گونه‌ای است که یکی از اهداف مهم اعمال عبادی از جمله نماز جمعه، حج، روزه و زکات ایجاد الفت و همدلی بین مسلمانان است.

حجت الاسلام بی آزار شیرازی وحدت را اساس دین مبین اسلام دانست و افزود: باید در جهت پر رنگ کردن وجوه مشترک شیعه و سنی باشیم تا بدین طریق از تفرقه و فرقه فرقه شدن دوری کنیم.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این همایش با بیان این که وحدت و انسجام امت اسلامی یکی از موضوعات اساسی اسلامی محسوب می‌شود گفت: دشمنان سعی می‌کنند با بزرگنمایی اختلاف‌ها زمینه را برای افراط گرایی فراهم کرده و تفرقه را در جامعه اسلامی پی ریزی کنند.

عثمان یوسفی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان کردستان نیز در این همایش به بیان تاریخچه و علل ایجاد فرق و مذاهب اسلامی در تاریخ اسلام پرداخت.

کد خبر 5552669

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ارومیه سید مهدی قریشی جهاد تبیین سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ماه محرم ویروس کرونا سیل کرمان بارش باران مدیریت بحران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه همدان سی امین سفر استانی دولت مراسم عزاداری ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با علما و روحانیان اهل سنت با بیان اینکه کشور از نظر امنیتی شرایط مناسبی دارد، اظهار کرد: امنیتی که امروز در کشور داریم یک نعمت است که در کشورهای همجوار وجود ندارد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی وحدت اهل سنت و تشییع تالش را مثال زدنی دانست و گفت: تمام نقشه‌های دشمنان نظام برای اختلاف افکنی بین اهل تسنن و تشیع تاکنون با هوشیاری مردم و مسؤولان به ویژه علمای گرانقدر ناکام مانده است.

وی افزود: کشورهای غربی به دنبال کم رنگ کردن شئونات اسلامی و معرفی نادرست اسلام و ترویج رفتارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی هستند که هوشیاری خانواده‌ها در بی اثر کردن این توطئه فرهنگی دشمنان تأثیر گذار است.

مدیر کل دادگستری گیلان با بیان اینکه بزرگترین سرمایه تالش، وحدت بین شیعه و سنی است، گفت: روحانیان اهل سنت همیشه همراه و پشتیبان ولایت فقیه هستند و با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب و نقش بسزایی در رشد و تعالی جامعه و بنیان خانواده‌ها دارند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در پایان خواستار حضور و همکاری نخبگان، ریش سفیدان و علمای اهل سنت در حل اختلافات مردمی قبل از رسیدن مشکلات به محاکم دادگستری شد.

کد خبر 6094145

دیگر خبرها

  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • دنیا از توان نظامی ایران متحیر شده است
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است