Web Analytics Made Easy - Statcounter

شانس به برخی رو می‌کند و برنده جوایز بخت آزمایی میلیون و حتی میلیارد دلاری می‌شوند ولی در میان شناخته‌شده‌ترین آنها کدامیک و چگونه در ادامه زندگی بخت همچنان یارشان بوده و بدبخت نشده‌اند؟

به گزارش یورونیوز، دیوید و اریکا هریگ زمانی پس از آن که در سال ۲۰۱۳ برنده یک جایزه بخت آزمایی ۶۱.۴۵ میلیون دلاری شدند، ساکن شهر کوچک و پنج هزار نفری گرتنا در ایالات نبراسکای ایالات متحده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوید و اریکا بلافاصله از مشاغل خود استعفا دادند و خانه جدیدی خریدند. اما در ادامه ولخرجی‌های خود به خرید چند اتومبیل و قایق مسافرتی دست دوم اکتفا کردند.

دیوید در حال حاضر یک آتش‌نشان داوطلب است و همراه با اریکا در همان شهر و در کنار دوستان قدیمی خود زندگی می‌کند. خانم و آقای هریگ راز زندگی آرام و شاد پس از برنده شدن جایزه بخت آزمایی را وفادار ماندن به سبک زندگی و ارزش‌های خود می‌دانند. آنها در حال حاضر نیز به فرزندان خود یاد می‌دهند که با وجود شانس بردن جایزه‌ای بزرگ برای امرار معاش خود و خانواده‌شان سخت کار کنند.

اما بسیاری دیگر از برندگان جوایز بخت آزمایی نه تنها دیگر احساس خوشبختی نمی‌کنند بلکه دردسرهای پس از برنده شدن به کابوس شب‌های آنها بدل شده است. اکثر آنها یا دچار مشکلات شخصی شده‌اند و با شکایت‌های قانونی رو به رو بوده‌اند و یا قربانی کلاهبرداری شده‌اند.

دیوید هریگ که پیش از میلیونر شدن کهنه سرباز نیروی هوایی آمریکا در بخش تعمیر و نگهداری هواپیما بوده، می‌گوید که پس از افشای هویت آنها به عنوان برنده جایزه ۶۱ میلیون دلاری، تقریبا یک شبه، صندوق پستی خانه‌شان مملو از نامه‌هایی از سوی کودکان بیمار، بیکاران نیازمند، بی‌خانمان‌ها و ورشکستگان شد ولی او و همسرش همه آنها را نادیده گرفتند و بر خانواده و خیریه خود تمرکز کردند.

آن‌ها حتی تا همین چند سال پیش به اصل پولی که برده بودند، دست نزده بودند و برای نخستین بار در جریان ساخت موزه جدید آتش‌نشانی در گرتنا ناچار به این کار شدند.

او همچنین یادآوری می‌کند که با همسر و چهار فرزندش تمامی شایعاتی را که درباره آنها منتشر می‌شده، نادیده گرفته‌اند. از جمله این که اریکا با معشوق تازه خود که یک پزشک است از گرتنا گریخته یا دیوید با دختری که وکیل است، دوست شده است.

اما اندرو ویتاکر جونیور، ساکن ویرجینیای غربی، پس از آن که در شب کریسمس سال ۲۰۰۲، رکورد ۳۱۵ میلیون دلاری جایزه بخت آزمایی را شکست، آنقدر با درخواست‌ها متعدد از مردم برای کمک مالی به آنها مواجه شد که چند بار به رسانه‌ها گفت: «ای کاش آن بلیت را پاره کرده بودم.»

او قبل از مرگ به دلایل طبیعی در سال ۲۰۲۰ در سن ۷۲ سالگی، با اعتیاد به الکل و قمار دست و پنجه نرم می‌کرد.

مانوئل فرانکو، ساکن ویسکانسین نیز در سال ۲۰۱۹ برنده جایزه‌ ۷۶۸ میلیون دلاری شد و از خوشحالی برای معرفی خود به مردم ترتیب برگزاری یک کنفرانس خبری را داد ولی بلافاصله پس از آن از دسترس رسانه‌ها و مردم خارج شد. کلاهبرداران با استفاده از نام فرانکو، پیام‌هایی را به تلفن‌های همراه، صفحه‌های شخصی مردم در شبکه‌های اجتماعی می‌فرستادند و یا تماس‌های تلفنی می‌گرفتند و ایمیل‌های فیشینگ ارسال می‌کردند تا ظاهرا به گیرندگان خبر خوشی بدهند که برای دریافت پول انتخاب شده‌اند ولی در عمل اطلاعات شخصی و بانکی آنها را سرقت می‌کردند.

مشکلات برندگان جوایز بخت آزمایی چنان در حال افزایش است که مقام‌های برگزار کننده قرعه‌کشی‌ها از افشای عمومی نام برندگان جوایز بالای ۲۵۰ هزار دلار اجتناب می‌کنند، به همین دلیل، هنوز هویت تازه‌ترین برنده جایزه بزرگ آمریکا که جمعه گذشته رکورد ۱.۳۳۷ میلیارد دلاری را رقم زد، هنوز مخفی مانده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بلیت بخت آزمایی بدبختی میلیون دلاری بخت آزمایی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۸ عضو هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ معرفی شدند تا در کنار گرتا گرویگ به عنوان رئیس این بخش به انتخاب بهترین‌ها بپردازند.

لیلی گلادستون بازیگر آمریکایی نامزد اسکار برای بازی در «قاتلان ماه کامل»، ایوا گرین بازیگر فرانسوی «سه تفنگدار»، عمر سای بازیگر فرانسوی سریال «لوپین»، ابرو سیلان فیلمنامه‌نویس ترکیه نویسنده برنده نخل طلای ۲۰۱۴ برای «خواب زمستانی»، نادین لبکی کارگردان لبنانی فیلم «کفرناحوم» که سال ۲۰۱۸ برنده جایزه هیئت داوران جشنواره کن شد، از جمله اعضای این دوره جشنواره کن هستند.

خوان آنتونیو بایونا کارگردان اسپانیایی که جدیدترین فیلمش «جامعه برف» نامزد اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد، پیرفرانچسکو فاوینو بازیگر ایتالیایی فیلم «ماریا» و کورئیدا هیروکازو کارگردان ژاپنی برنده نخل طلای ۲۰۱۸ برای «دزدان فروشگاه» دیگر اعضای گروه داوران پر و پیمان این دوره را تشکیل داده‌اند.

فیلم‌هایی که این دوره در بخش رقابتی حضور دارند عبارتند از: «همه ما به عنوان نور تصور می‌کنیم» پایال کاپادیا، «آنورا» شان بیکر، «کارآموز» علی عباسی، «پرنده» آندریا آرنولد، «گرفتار جزر و مد» جیا ژانگ-که، «امیلیا پرز» ژاک اودیارد، «دختری با سوزن» مگنوس فون هورن، «گرند تور» میگل گومز، «انواع مهربانی» یورگوس لانتیموس، «قلب‌های تپنده» ژیل للوش، «لیمونوف: تصنیف» کریل سربرنیکوف، «مارچلو میو» کریستوف اونوره، «مگالوپولیس» فرانسیس فورد کاپولا، «متل دستینو» کریم عینوز، «اوه، کانادا» پل شریدر، «پارتنوپ» پائولو سورنتینو، «کفن ها» دیوید کراننبرگ، «ماده» کورالی فارگیت، «الماس وحشی» آگاته رایدینگر، «گرانبهاترین محموله ها» میشل آزاناویسیوس، «دانه انجیر مقدس» محمد رسول‌اف و «سه مایل تا پایاین دنیا» ساخته امانوئل پاریو.

برنده نخل طلا در مراسم اختتامیه جشنواره در ۲۵ ماه می (۵ خرداد) معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های غرب آسیا
  • « لوران کانته » فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت