Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:23:36 GMT

کمتر از یک درصد اردبیلی‌ها دز یادآور را تزریق کردند

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۸۳۸۸

کمتر از یک درصد اردبیلی‌ها دز یادآور را تزریق کردند

ایسنا/اردبیل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ‌کمتر از یک درصد اهالی استان اردبیل نسبت به تزریق واکسن دز یادآور اقدام کردند.

محمد جعفرزاده در جلسه ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: به رغم تاکید و توصیه مسئولان کمترین استقبال را از سوی مردم در تزریق دز چهارم واکسن کرونا شاهد هستیم و در 2 هفته اخیر کمتر از 16 هزار نفر برای تزریق دز نوبت چهارم به مراکز بهداشتی مراجعه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تشدید اوضاع کرونایی در سطح کشور و استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با فوت سه نفر از هم استانی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا، مجموع فوتی‌های پیک هفتم به 9 نفر رسیده و همچنان تعدادی از بیماران در بخش‌های مراقبتی ویژه تحت درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: 392 نفر مراجعه به مراکز درمانی و 287 نفر مراجعه به مراکز بهداشتی را در 24 ساعت گذشته بر اثر کرونا شاهد بودیم که از این تعداد 14 نفر منجر به بستری در بیمارستان شده است.

جعفرزاده با بیان اینکه در حال حاضر 14 نفر در بخش آی.سی.یو و 48 نفر در بخش بیمارستانی تحت مراقبت هستند، افزود: هفت نفر در 24 ساعت گذشته از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

وی به رنگ زرد پنج شهر استان نظیر اردبیل، پارس‌آباد، نمین، مشگین‌شهر و خلخال اشاره کرد و ادامه داد: مابقی شهرها در وضعیت آبی به سر می‌برند.

جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنان تاکید و توصیه ما تزریق دز یادآور یا همان نوبت چهارم است و در کنار آن با توجه به ایام ماه محرم و عزاداری‌های این ایام، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: امیدواریم همه مردم با رعایت موازین بهداشتی مراقبت بیشتری را انجام دهند تا پیک هفتم را با کمترین تلفات سپری کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در عزاداری‌ها تاکید ما بیشتر بر برگزاری مراسم در فضای آزاد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و همچنان تزریق دز یادآور و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند از ابتلا به کرونا جلوگیری کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس واکسیناسیون سراسری کرونا دانشگاه علوم پزشكي دز یادآور واکسن کرونا فوتی های کرونا رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور دز یادآور تزریق دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان صبح چهارشنبه در افتتاحیه مرحله استانی مسابقات ورزشی فرهنگیان استان اردبیل اظهار کرد: مدرسه همچون کارگاه جواهرسازی است چرا که معلمان در مدرسه به تولید علم، اندیشه و معرفت مشغول هستند و به سبب آن مسئولیت حفظ تمدن ایرانی اسلامی بر دوش آنان است.

وی ورزش فرهنگیان را عامل تزریق نشاط و شادابی به دستگاه آموزش و پرورش خواند و خاطرنشان کرد: تمکین کلید واژه بسیار مهمی است که انسان در میادین ورزشی با رعایت قوانین خاص هر رشته آن را تمرین می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تمکین به قواعد ورزشی زمینه ساز تمکین به قواعد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی می‌باشد.

قاسمیان افزود: یکی دیگر از ویژگی های بارز میادین ورزشی، رقابت سالم و محترم شمردن رقیب است در حالی که همین موضوع حلقه گمشده رقابت های سیاسی می‌باشد و لازم است سیاسیون هم به این اخلاق ورزشی توجه داشته باشند.

در این مراسم معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اهداف برگزاری این دوره از مسابقات اظهار کرد: بیش از ۳ هزار نفر از فرهنگیان استان اردبیل در مرحله منطقه ای این مسابقات شرکت کرده اند.

اکبر دهقانی نیا بیان کرد: مرحله استانی نیز با حضور ۵۵۰ نفر از همکاران در سه رشته فوتسال، والیبال و پینگ پنگ در طول هفته معلم برگزار می‌شود.

کد خبر 6093996

دیگر خبرها

  • صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی صافکار متخلف اردبیلی
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند