Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیست‌وششمین نشست خود بر لزوم توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز با هدف رساندن ظرفیت پتروپالایشی کشور به ۴ میلیون بشکه در روز تأکید کردند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، در نشست کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی اعضای مجمع و نمایندگانی از مجلس، قوه قضائیه و سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های نفت و نیرو و ستاد کل نیروهای مسلح و مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع برگزار شد، اعضای کمیسیون مشترک، بند الحاقی به سیاست‌های کلی برنامه هفتم درباره امنیت انرژی را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای کمیسیون در این نشست پس از طرح دیدگاه‌ها درباره تغییر نگاه و الگوی مصرف نفت و گاز در کشور و لزوم سرمایه‌گذاری در پیشران‌های اقتصادی کشور از جمله تکمیل و توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز مقرر کردند افزون بر افزایش حداکثری تولید نفت خام و گاز طبیعی در مخازن و میدان‌های مشترک، ضریب بازیافت میدان‌های مستقل با اولویت پالایش و صدور حداکثری فرآورده‌های نفتی در سال‌های برنامه هفتم افزایش یابد.

دیگر مصوبه این نشست به توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز با رساندن ظرفیت پتروپالایشگاهی کشور به ۴ میلیون بشکه در روز اختصاص داشت که مورد تأکید اعضای کمیسیون قرار گرفت.

در این نشست پرویز داودی، سید مرتضی نبوی، حسین مظفر، مجید انصاری، سیدمصطفی آقامیرسلیم، سعید جلیلی، غلامرضا آقازاده، داود دانش‌جعفری و محمدجواد ایروانی از اعضای مجمع و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با مباحث، دیدگاه‌های خود را در صنعت نفت و گاز و هدف‌گذاری تولید فرآورده‌های این صنعت و گسترش احداث واحدهای پایین‌دستی محصولات پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه بیان کردند و ادامه بحث و بررسی درباره دیگر سیاست‌های کلی برنامه هفتم به نشست بعد کمیسیون مشترک موکول شد.

منبع: شانا

کلیدواژه: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صنعت نفت و گاز پتروپالایشگاه توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز اعضای کمیسیون کمیسیون مشترک برنامه هفتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

محمدمهدی برومندی در جشنواره روز میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس، گفت: در این راستا یک ابر پروژه تعریف کردیم که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیفیت اسانس تولیدی را برای صادرات و تولید ادکلن‌های مشهور دنیا ارتقا دهیم. 

این مقام مسئول، سطح کل باغات گل محمدی در دنیا را ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای ۳۰ هزار هکتار باغ گل محمدی است که از این سطح، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به استان فارس و دو هزار هکتار آن در شهرستان میمند واقع است.

او با بیان اینکه امروزه گردش مالی حوزه گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: سهم کشور ما از این گردش مالی کمتر از یک میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ما باید از یک کشاورزی معیشتی به یک کشاورزی مدرن عبور کنیم.

برومندی با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان میمند دارای ۳۶۰ گونه گیاه دارویی است که هر کدام می‌تواند پایه تولید دارو، غذا یا مواد بهداشتی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چالش اصلی استان فارس، سرمایه گذاری است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم.

فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس است، افزود: این استان با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برومندی به تولیدات حوزه باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات باغی در کشور ۲۶ میلیون تن و درآمد حاصل از صادرات آنها سالیانه ۶ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محصولات با ارزش در این حوزه، گیاهان دارویی با سطح زیرکشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور است که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران