Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارشهای تابستانی اخیر در چهار منطقه شهرستان به صورت سطحی روی داد و فقط سطح آب رودخانه ها مقداری بالا آمد از طرفی می توان گفت این بارانها تقریبا آورده ای برای سد ابیورد، دیگر سد این شهرستان نداشت.

وی با بیان این که بر اثر سیلابها به زیرساختهای شهرستان درگز خسارت خاصی وارد نشده است گفت: باغ های انگور شهرستان اما در پی بارشهای اخیر حدود ۳۰ درصد معادل ۲۲۰ میلیارد ریال آسیب دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری درگز بیشترین خسارت ها را مربوط به بخشهای نوخندان و چاپشلو دانست و گفت: پنج هکتار از شالیزارهای شهرستان نیز معادل ۳۰ میلیارد ریال خسارت دیده اند و می توان گفت در مجموع خسارت در بخش کشاورزی شهرستان ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

سد درونگر با توان ذخیره‌سازی ۲۰ میلیون متر مکعب آب در ۵۰ کیلومتری غرب شهر درگز قرار دارد.

شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار هستند.

برچسب‌ها درگز اراضی کشاورزی نوخندان سیل خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درگز اراضی کشاورزی نوخندان درگز اراضی کشاورزی نوخندان سیل خسارت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مرادی حقیقی غروب چهارشنبه در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری شهر رضوان بخش کالپوش در شهرستان میامی ضمن بیان اینکه در استان سمنان یک هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری وجود دارد، ابراز داشت: هدف از ساخت این سازه‌ها کمک به جمع‌آوری آب باران و کاهش خسارات سیلاب و کمک به بهبود سفره‌های آبخیز داری است.

وی ضمن بیان اینکه این تعداد سازه‌ها توان ذخیره سازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب را دارد، افزود: این سازه‌های آبخیزداری توانسته به حوزه کشاورزی نیز اثرگذار باشد و به حفظ آب و خاک کمک کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه شش میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره سازی شده است، ابراز داشت: با توجه به بارش‌های خوب پایان زمستان و بهار سال جاری این سازه‌ها توانسته در حفظ آب مؤثر واقع شود.

مرادی حقیقی در ادامه تصریح کرد: به صورت مستمر بازدید از سازه‌های آبخیزداری استان در دستور کار است تا در صورت نیاز به مرمت در اسرع وقت اصلاح شود.

وی افزود: خسارت‌های متحمل ناشی از سیل برحوضه‌های آبخیز طی سنوات اخیر در استان کاهش یافت به نحوی که رد پای آن در سیل اخیر شهرستان میامی و کاهش خسارات آن مشهود است.

کد خبر 6094659

دیگر خبرها

  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید