Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی مناطق سیل‌زده چالوس با انجام اقدامات فوری و شبانه‌روزی و پس از تأکید ویژه استاندار مازندران برای رفع اختلالات ارتباطی به حالت عادی بازگشت.

سیل ویرانگر هفتم مرداد که بر اثر طغیان رودخانه چالوس رخ داد علاوه بر آسیب‌ رساندن به زیرساخت‌های مختلف اعم از برق، آبرسانی، راه و ساختمان‌ها، خسارت سنگینی هم بر زیرساخت‌های ارتباطی این منطقه وارد کرد که منجر به قطع گسترده خطوط تلفن ثابت، همراه اول و اینترنت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بین رفتن مسیرهای دسترسی به برخی روستاها، قطع برق و همچنین تخریب خطوط فیبر نوری سبب شد که حجم عملیات برای رفع اختلال خطوط بیشتر از سیل‌های گذشته در این منطقه باشد و فرآیند بازسازی را پیچیده‌ کند.

قطعی گسترده خطوط تلفن و خارج شدن ۱۰ سایت آنتن‌دهی خطوط همراه اول در منطقه سیل‌زده سبب شد که برخی از ضعف‌های موجود و مورد توجه قرار نگرفتن پدافند غیرعامل در اجرای زیرساخت‌های ارتباطی مورد توجه قرار گیرد. تا جایی که استاندار مازندران روز شنبه ۸ مرداد در جلسه مدیریت بحران شهرستان چالوس از عملکرد شرکت مخابرات مازندران در این زمینه انتقاد کرد و گفت: شرکت مخابرات باید در قالب پدافند غیرعامل در زمان وقوع بحران این پیش‌بینی‌های لازم را می‌کرد. سزاوار نیست ساکنان روستاهای سیل‌زده علاوه بر قطعی برق از ارتباط تلفنی نیز محروم باشند.

سید محمود حسینی‌پور در آن نشست تأکید کرد که وضعیت موجود در منطقه سیل‌زده از نظر ارتباطی باید به سرعت برطرف شود و افزود: متاسفانه پوشش آنتن تلفن همراه در این منطقه کاملا مختل شده و حتی تلفن خانگی روستاهای سیل‌زده هم کماکان قطع است که این امر نشان می‌دهد مسوولان این شرکت دارای روحیه پشت ‌میزنشینی بوده و تاحالا جهادی عمل نکرده‌اند. ارتباط تلفن برای سیل‌زدگان این منطقه به هر شکلی باید با سرعت میسر شود.

پس از تاکید استاندار برای افزایش سرعت در رفع اختلال شبکه ارتباطی منطقه، اقدامات ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت که منجر به برقراری ارتباط تلفنی در منطقه شد. به طوری که شامگاه ۸ مرداد بخشی از مناطق سیل‌زده دوباره به شبکه ارتباطی متصل شدند و اکنون نیز بنا به اعلام مسوولان حاضر در منطقه، بخش قابل توجهی از ارتباط اختلال ارتباطی در این منطقه برطرف شد.

راهکارهای فوری برای برقراری ارتباط مخابراتی

به گفته سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، سیل مردادی رودخانه چالوس به دلیل تخریب بخشی از شبکه برق‌رسانی و همچنین از بین رفتن ۳.۵ کیلومتر فیبر نوری در منطقه، چالشی جدی برای شبکه زیرساخت‌های ارتباطی روستاهای این بخش از چالوس ایجاد کرد.

اسماعیل اعزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از سیل ۱۰ سایت همراه اول روستاهای بخش مرزن‌آباد از مدار خارج شد. علت قطعی سایت‌های موجود در مسیر جاده چالوس، سقوط هشت تیر برق و تخریب ۳.۵ کیلومتر فیبر نوری بود.

عزم جهادی برای رفع اختلال ارتباطی در مناطق سیل‌زده چالوس

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی ما برای رفع اختلال شبکه، از بین رفتن مسیرهای دسترسی به برخی روستاها بود که سبب می‌شد برق‌رسانی به روستا انجام نشود. با توجه به این‌که سایت‌های پوشش آنتن تلفن همراه به برق وابسته هستند و راه دسترسی برای اجرای عملیات برق‌رسانی به این مناطق وجود نداشت، باید راهکار مناسبی در نظر گرفته می‌شد. البته در نخستین اقدام بلافاصله با رایزنی‌هایی در سطح ملی، سرویس رومینگ اپراتور ایرانسل برای مشترکان همراه اول حاضر در این منطقه فعال شد تا با پشتیبانی آنتن‌های ایرانسل از همراه اول، ارتباط تلفنی در منطقه فعال شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: پس از این اقدام به کمک تیم فنی برنامه‌ریزی کردیم و با برقراری ارتباط فیبر نوری در مسیری جدید، سایت تلفن همراه دزدبن فعال شد و چند سایت وابسته به این سایت نیز به مدار برگشتند. اما برای فعال کردن چند سایت دیگر شرایط کمی پیچیده بود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: پس از تأکید جدی و ویژه استاندار محترم برای رفع اختلال در کل منطقه آسیب‌دیده، تصمیم گرفتیم برای فعال کردن سایت‌های مستقر در برخی از روستاهای بالادست مانند دلیر و دمازکتی با توجه به مسدود بودن راه دسترسی و میسر نبودن برق‌رسانی در مدت کوتاه، از دیزل‌ژانراتور استفاده کنیم.

اعزی افزود: با انتقال دیزل‌ژنراتور به روستاهای  دلیر و دمازکتی شامگاه شنبه هر دو روستا به طور موقت و تا پیش از بازسازی شبکه برق‌رسانی برق‌دار شدند و سایت‌های تلفن همراه این دو روستا نیز به مدار برگشت.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکید استاندار بر مورد توجه قرار دادن پدافند غیرعامل در ایجاد شبکه‌های زیرساختی، برای بهسازی فیبر نوری تصمیم گرفتیم مسیری جدید را در نظر بگیریم. قبلا خط فیبر نوری این منطقه در حاشیه جاده قرار داشت و با تخریب پل دچار خسارت جدی شد. اما در بهسازی این خط، طبق اصول پدافند غیرعامل مسیری جدید در نظر گرفته شد و اگر باز هم چنین سیلی رخ دهد، آسیبی به خط فیبر نوری وارد نخواهد شد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: در حال حاضر فقط دو سایت گیجان و انگوران به دلیل میسر نبودن دسترسی به این روستاها همچنان وارد مدار نشده‌اند که بلافاصله پس از ایجاد مسیر دسترسی مشکل این دو نقطه نیز برطرف خواهد شد.

در انتظار بهسازی مسیرهای دسترسی به گیجان و انگوران

با بازگشت دو سایت گیجان و انگوران به مدار، وضعیت ارتباطات زیرساختی منطقه به شرایط عادی پیش از سیل برمی‌گردد. البته نخستین لازمه فعال شدن این دو سایت، برقرار شدن راه ارتباطی به دو روستاست که به گفته فرماندار چالوس، عملیات اجرایی مربوط به این بخش نیز در حال انجام است و احتمالا امروز به پایان می‌رسد.

علی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات راهسازی و ایجاد پل موقت در دو محور سیل‌زده مذکور به سرعت و با تلاش شبانه‌روزی نیروها در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود امروز هر دو مسیر بازگشایی شود.

وی افزود: عملیات بازسازی محور دزدبن-دلیر توسط بسیج سازندگی در حال انجام است. مسیری ۲.۵ کیلومتری در این محور باید بازسازی شود که بیش از ۵۰ درصد آن انجام شد و به ساخت یک پل موقت هم نیاز است که اگر مشکلی پیش نیاید و بارندگی نداشته باشیم، طبق برنامه تا پایان امروز انجام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در چالوس خاطرنشان کرد: عملیات راهسازی در محور طویر-ناتر هم به اداره کل راهداری استان سپرده شد و طبق برنامه‌ریزی تا پایان امروز با ساخت پل موقت در این مسیر راه دسترسی به این منطقه نیز ایجاد می‌شود.

استاندار مازندران در جلسه مدیریت بحران چالوس که شنبه برگزار شد تأکید کرد مدیران تا زمان بازگشتن وضعیت منطقه سیل‌زده به شرایط عادی نباید منطقه را ترک کنند. نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز طی ۴۸ ساعت گذشته به طور مستمر در حال انجام فعالیت‌های امدادی و همچنین بهسازی زیرساخت‌های آسیب دیده هستند.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: زیرساخت های ارتباطی برای رفع اختلال پدافند غیرعامل مناطق سیل زده حال انجام ارتباط تلفن تلفن همراه همراه اول فیبر نوری برق رسانی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان بهرام عیدی معاون شبکه مخابرات منطقه گلستان در حاشیه اردوی جهادی خدماتی مخابرات استان در گنبدکاووس گفت: ۳۷ گروه خدماتی جهادی مخابرات منطقه گلستان با تعویض و رفع خرابی های ۱۳۵ کله پست  مخابراتی با اعتبار ۱٠ میلیارد ریال تلفن های ثابت ۲ هزار مشترک را وصل کردند.

تاغان کسلخه مسئول شبکه مخابرات گنبدکاووس نیز از اجرای سه برنامه افزایش ارتفاع کابل کشی ، تغییر ارتفاع جعبه پست های مخابراتی از ۲ متر و ۴٠ سانتیمتر به حدود ۴ متر  ،  حذف جعبه پست و  وصل مستقیم کابل  های مخابراتی در داخل مجتمع های تجاری و اداری با هدف پیشگیری از سرقت سیم و کابل خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد