Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با ابرازرضایت از اجرای طرح «دارویاری» در استان همدان مطرح کرد: طلب داروخانه‌ها از بیمه‌ها در این طرح به بیش از دو برابر طلب گذشته خواهد رسید و این موضوع اهتمام سازمان‌های بیمه‌گر را برای به‌روز کردن پرداخت‌ها بیشتر می‌کند تا طرح ضمانت اجرایی بیشتری کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر قدرت‌الله رستمی در گفت‌ و گو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون رضایت بالایی از اجرای طرح دارویاری در سطح استان حاصل شده است البته در ابتدا کم و کاستی‌هایی در زیرساخت‌ها و اُپراتورها وجود داشت که مرتفع شد و در حال حاضر با سرکشی و بازرسی مراجع ذیصلاح شامل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و بیمه‌های سه‌گانه نحوه انجام آن رصد و پایش می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه‌ها پیش‌پرداخت اجرای این طرح را دریافت کرده‌اند، افزود: اینطور نیست که ما منتظر اعتبار باشیم، با هماهنگی‌های انجام شده در سطح کلان و هماهنگی‌های بین سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان برنامه و بودجه، بیمه‌ها پیش‌پرداخت‌ها را دریافت کرده و آمادگی دارند به محض دریافت اسناد دارویی از جمله نسخ دارو مبالغ را به مراکز خدمات دارویی پرداخت کنند.

رستمی تصریح کرد: در پرداخت مبالغ، بیشتر داروخانه‌های خصوصی در اولویت هستند به طوریکه دولت تلاش می‌کند بخش خصوصی را با خود همگام سازد چراکه طلب داروخانه‌ها از بیمه‌ها در این طرح به بیش از دو برابر طلب گذشته خواهد رسید و این موضوع اهتمام سازمان‌های بیمه‌گر را برای به‌روز کردن پرداخت‌ها بیشتر می‌کند تا طرح ضمانت اجرایی بیشتری کسب کند.

وی درباره اینکه طرح دارویاری از زیرساخت نسخه‌های الکترونیک استفاده می‌کند، آیا این زیرساخت در استان مهیاست؟ پاسخ داد: زیرساخت صدور نسخ الکترونیک در همه جا دایر است به طوریکه حدود ۹۵ درصد مراکز نسخه الکترونیک صادر می‌کنند و پنج درصد باقیمانده دارای مشکلاتی چون کامل نبودن زیرساخت‌ها و دسترسی‌های کم هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با اشاره به اینکه در اجرای طرح دارویاری باید سامانه یکی از سازمان‌های بیمه‌گر تکمیل‌تر شود، یادآور شد: پیش‌بینی‌های لازم برای میزان بودجه مورد نیاز شده به طوریکه مبالغ به طور مستقیم به بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

وی در بخش دیگری به داروهای مشمول طرح اشاره و اظهار کرد: داروهای ایرانی تولید داخل مشمول این طرح هستند و در مورد داروهای وارداتی اعمال نمی‌شود و قیمتشان تغییر نکرده و به روال قبل است به طوریکه یارانه واردات دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکننده تعلق می‌گیرد اما در مورد داروهای ایرانی یارانه از طریق بیمه به خود بیمار داده می‌شود.

رستمی درباره اینکه داروهای ایرانی با هر برندی مشمول طرح هستند؟ توضیح داد: لیست این داروها موجود است که مشمول داروهای پرمصرف ایرانی است، در کنار آن یکسری دارو شامل ۳۶۶ قلم که قبلاً بیمه نبودند، بیمه مبلغ اضافه قیمت را پرداخت می‌کند و بیمار با قیمت قبل دارو را تحویل می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه سازمان‌های بیمه‌گر در اجرای طرح دارویاری همکاری لازم را دارند و اگر این همکاری نبود، طرح به خوبی اجرا نمی‌شد. داروخانه‌ها هم در روزهای نخست درگیر ایجاد زیرساخت‌ها بودند که الان مشکلی نیست البته مشکلات احتمالی را با ارتباط‌گیری با پشتیبان حل می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا درباره تکلیف کسانی که بیمه ندارند نیز مطرح کرد: کسانی که بیمه ندارند، طبق اعلام دولت تا چند ماه فرصت دارند از طریق دفاتر پیشخوان بیمه‌های خودشان را بدون هر گونه پرداخت دریافت و از این فرصت طلایی استفاده کنند به طوریکه برای هر کد ملی که هیچ‌گونه بیمه نداشته، توسط بیمه سلامت یک بیمه بدون دهک‌بندی درنظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری درباره اثرگذاری طرح دارویاری در از بین بردن قاچاق معکوس توضیح داد: انتظار است که این طرح در آینده ۱۰۰ درصد داروها را پوشش دهد یعنی داروهای وارداتی را هم شامل شود تا دیگر قاچاق معکوس برای افراد سودآور نباشد، البته داروهای ما باز هم توسط کشورهای همسایه پذیرش دارند و فکر می‌کنم با وجود افزایش قیمت‌ها، قیمت دارو ارزان‌تر از کشورهای همسایه باشد و بنابراین یک درصدی قاچاق باز هم باقی بماند اما نه به اندازه گذشته که البته مثل گذشته سودآور نخواهد بود، حتی ممکن است صادرات سالم به جای قاچاق اتفاق بیفتد و باعث شکوفایی تولید شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح دارویاری دانشگاه علوم پزشكي سازمان غذا و دارو بيمه داروخانه سازمانهای بیمه گر دارو نسخه الکترونیکی قاچاق سازمان بیمه سلامت واردات غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سازمان های بیمه گر طرح دارویاری داروخانه ها اجرای طرح بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب به روستای توانه در نهاوند رسید

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر، اظهار داشت: در راستای تأمین آب شرب این روستا؛ حفاری و تجهیز چاه به عمق 90 متر، ساخت اتاقک چاه، اجرای خط لوله انتقال آب به طول 1800 متر و تهیه و اجرای ۲۰ کیلوولت خط برق چاه، انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه آبرسانی به روستای توانه از پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان همدان است، افزود: اقدامات مذکور با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) اجرا شده است تا آب شرب سالم و کافی در اختیار مردم شریف این روستا قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجهیز، راه اندازی و وارد مدار کردن چاه مذکور با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال انجام شده و با وارد مدار شدن این چاه، مشکل آب روستا با جمعیتی حدود چهارهزار نفر برطرف شد.

دیگر خبرها

  • حمایت مردم همدان از اجرای طرح نور
  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • نحوه پرداخت حق بیمه خودروها تغییر پیدا می‌کند
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال