Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: اصحاب رسانه در حوزه میزان منابع و نحوه مصارف بانک‌ها مطالبه‌گری کنند تا بانک‌های خصوصی در خدمت توسعه استان باشند زیرا امروزه این بانک‌ها در مخل توسعه استان قزوین هستند. 

میثم پیله فروش در گفت‌وگو با ایسنا درباره تعیین تکلیف اراضی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار کرد: از روز اولی که در دفتر استانداری و در این جایگاه شروع به کار کردم تصمیم گرفته شد تمام زمین‌هایی که قرار است در شرکت شهرک‌ها فروخته شود ابتدا به عنوان مزایده در سامانه ثبت شود و پس از آن مدیرعامل جدید شرکت‌ شهرک‌ها موظف شد تمام قراردادهایی که زمان آن به اتمام رسیده و عملیاتی نشده است مجدد برای مزایده بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان قزوین به دلیل ویژگی همچون نزدیکی به تهران، انگیزه برای سرمایه‌گذاری و خرید زمین صنعتی بسیار است و همچنین شاهد مواردی مانند خرید زمین خالی، حبس و فروش آن با قیمت بالاتر هستیم. 

پیله فروش بیان کرد: اولین تصمیم ما نور تابیدن بر تاریک خانه‌های نظام اجرایی بود که از همان هفته اولی که در این جایگاه قرار گرفتم در این راستا نیز شروع به کار کردم.

وی درباره پلتفرم‌های فروش اینترنتی در قزوین بیان کرد: نرم افزار بازارگام در استان قزوین آنچنان رونقی ندارد اما ۶ پلتفرم اینترنتی که جوانان حوزه دانش بنیان راه‌اندازی کرده‌اند در قزوین فعال است که در این راستا در نوروز ۱۴۰۱ پیشنهاد داده شد که برای توزیع اقلام اساسی از این ظرفیت استفاده شود که ابتدا مخالفت‌هایی همچون عدم شفاف‌سازی وجود داشت اما در نهایت بنده مسئولیت عواقب اجرای کار را بر عهده گرفتم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه استاندار قزوین ادامه داد: سپس توزیع اقلام اساسی مانند مرغ، گوشت و تخم‌مرغ از طریق پلتفرم‌های اینترنتی در قزوین شروع شد و نوروز ۱۴۰۱ را با کمترین نواسانات قیمت مرغ، تخم‌مرغ و میوه گذراندیم.

وی عنوان کرد: استفاده از پلتفرم اینترنتی یکی از دلایل ثبات بازار در نوروز ۱۴۰۱ بود که یکی از این پلتفرم‌ها هم اکنون بالای ۵۰ هزار اکانت دارد. 

قزوین در نوروز ۱۴۰۱ از لحاظ عملکرد در توزیع میوه حائز رتبه برتر شد

پیله.فروش با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا بسیاری از افراد با خرید اینترنتی آشنا شدند و این جریان ادامه دارد، گفت: یکی دیگر از مزیت پلتفرم‌ها این بود که تمام واسطه‌ها حذف شدند و فروشگاه‌های اینترنتی مستقیم با تولیدکنندگان بزرگ مرغ و گوشت، پشتیبانی امور دام و انبار غله ارتباط گرفتند و کالای اساسی با قیمت مصوب دولتی و کمترین سود عرضه شد که در نهایت استان قزوین از لحاظ عملکرد برای توزیع میوه نوروز ۱۴۰۱ حائز رتبه یک کشور شد.

وی درباره چرایی عدم شفاف‌سازی در گمرک، تشریح کرد: تمام دستگاه‌های دولتی طبق قانون موظف هستند هر اطلاعاتی را که خبرنگاران و سایر مطالبه‌گران درخواست می‌کنند ارائه دهند و اگر فردی در این زمینه مقاومت غیرمنطقی داشت موضوع را ارجاع دهید تا تذکرات لازم صورت گیرد.

این مسئول درباره چگونگی مراحل جذب سرمایه‌گذار در قزوین عنوان کرد: به دلیل اینکه متقاضیان بسیاری برای سرمایه‌گذاری در قزوین وجود دارد ما باید با دقت در این حوزه عمل کنیم که عرصه را برای ورود کدام سرمایه‌گذار محیا خواهیم کرد.

وی گفت: زیرا جذب سرمایه‌گذار همانند شمشیر دولبه است که اگر کوتاهی کنیم ممکن است آیندگان ما را شماتت کنند و اگر بیش از حد سخت‌گیری کنیم ممکن است سرمایه‌گذاران خوب را از دست دهیم.

جذب سرمایه‌گذار در قزوین براساس سند آمایش است

این مسئول اضافه کرد: به عنوان مثال سرمایه‌گذاران متعددی به ما مراجعه می‌کنند برای اینکه کارخانه ذوب فولاد در استان قزوین راه‌اندازی کنند که با آنان موافقت نمی‌شود زیرا این موضوع خلاف صنعت آمایش کشوری، استانی و همچنین خلاف مصلحت استان کم آبی همانند قزوین است.

پیله‌فروش اظهار کرد: بنابراین انتخاب سرمایه‌گذار مسیر پر چالشی است و باید طبق سند آمایش که از گذشته در استان وجود داشته است این مسیر را طی کنیم.

وی با بیان مثالی، عنوان کرد: قزوین پس از بوشهر و خوزستان به عنوان سومین صادر کننده فرآورده نفتی است و چاه نفت ما تمام روغن‌های سوخته کرج، تهران و استان‌های همجوار است که به استان قزوین سرازیر می‌شود که به فرآورده‌های نفتی تبدیل می‌گردد و با گازوئیل مخلوط و صادر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه استاندار قزوین ادامه داد: آیا می‌توانیم با وجود اینکه صنعتی به شدت آلاینده قزوین را به محل انبار تمام روغن‌های سوخته تبدیل کرده است مجدد از ورود برخی سرمایه‌گذاران این حوزه استقبال کنیم؟ بنابراین اگر با ورود چنین سرمایه‌گذارانی مخالفت کردیم نباید شماتت شود بلکه باید در عرصه‌ گفت‌وگو موضوع چگونگی جذب سرمایه‌گذاران به نفع استان و از اینکه باید از چه صنعتی حمایت شود بین اصحاب نظر جریان داشته باشد.

وی تصریح کرد: با آمار فعلی دانشجویان و مراکز تحقیقاتی، مصلحت بلند مدت استان قزوین حمایت از صنایع دانش بنیان مبتنی بر دانش برتر است.

استان قزوین با کمبود زمین صنعتی مواجه است

پیله‌فروش تشریح کرد: استان قزوین با کمبود زمین صنعتی مواجه است و اولویت ما اختصاص زمین به صنعتی با ویژگی داشتن ارزش افزوده، مناسب پتانسیل‌های استان، رفع نیاز برای ارتقا فناوری و متناسب با اقلیم است.

وی اضافه کرد: قزوین زنجیره‌ای از چند صنایع فعال دارد و باید وام و حمایت‌ها به تکمیل زنجیره‌های پیشین و فعلی اختصاص یابد تا ارزش افزوده استان حفظ شود.

این مسئول درباره حمایت از تولید در حوزه مالیات، بیان کرد: در باب حمایت از تولید جزو استان‌های پیشرو در راه انداختن پنجره واحد و سامانه مجوزها هستیم و این موضوع درحال پیگیری است تا مردم از پراکندگی نجات پیدا کنند.

وی ادامه داد: اکنون کارگروه‌های ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شورای برنامه‌ریزی استان طبق برنامه‌ریزی پیش می‌روند زیرا زمانی که شروع به کار کردیم این کارگروه‌ها برگزار نمی‌شد یا صورت وضعیت مشخص نداشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه استاندار قزوین توضیح داد: ذیل این کارگروه کمیته سرمایه‌گذاری با دبیری اقتصاد دارایی شکل گرفت و مسئولان موظف شدند جلسات را ساماندهی کنند تا هفتگی برگزار شود.

وی عنوان کرد: سپس کمیته اقتصاد دانش بنیاد با دبیری پارک علم و فناوری تاسیس شد و سپس کمیته اشتغال با دبیری اداره کار، کمیته گردشگری با دبیری میراث فرهنگی، کمیته آب و خاک با دبیری جهاد کشاورزی و کمیته توسعه صادرات با دبیری صنعت و معدن شکل گرفت تا کار بر اساس روال درست انجام شود.

پیله فروش بیان کرد: مراجعات متعددی برای سرمایه‌گذارهای درشت یا خرد وجود داشت که این افراد یا مشاوره می‌شدند یا به اقتصاد دارایی مراجعه می‌کردند که با تعداد اندک نیرو پاسخگویی منظم انجام نمی‌شد و نیز مراجعات فردی ممکن بود با فساد آلوده شود.

وی افزود: در این حوزه تصمیم گرفته شد که شرکت‌های مشاوره خدمات سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی شکل گیرد تا مراجعات سرمایه‌گذاران به این شرکت‌ها ارجاع داده شود و کمتر از یک ماه آینده از تعدادی شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری که توسط جوانان علاقه‌مند به حوزه سرمایه‌گذاری تاسیس شده است رونمایی خواهد شد.

این مسئول گفت: این جوانان به عنوان مشاور در کنار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرند و در قالب مشاوره‌های کسب و کار هم‌فکری می‌کنند تا ارتباط بهتری برای ارتقاء بهره‌وری و بازاریابی داخلی یا صادرات جریان داشته باشد.

وی تشریح کرد: از تمام امکانات موجود در کشور برای گرفتن مالیات عادلانه استفاده می‌شود دولت قبل به دلایل غیرمنطقی از روش حساب بانکی برای گرفتن مالیات استفاده نمی‌کرد اما اکنون با استقرار دولت جدید یکی از مبانی اخذ مالیات گردش حساب‌های بانکی افراد است اما برای اصناف که صورت مالی روشنی ندارند انتقاداتی وجود دارد که تمامی گردش مالی اصناف درآمد نیست.

پیله فروش تاکید کرد: برای اصناف راه حل قانون این است که به شرکت تبدیل شوند تا در قالب شرکت‌های تجاری صورت مالی حسابرسی داشته باشند و به جای گردش مالی، اظهارنامه مبنا قرار گیرد تا مالیات عادلانه و آن میزان که حق دولت است دریافت شود.

بانک‌های خصوصی منابع مالی را از قزوین خارج می‌کنند

وی درباره مشکلات تخصیص وام به تولیدکنندگان افزود: ریشه اصلی این موضوع آن است که منابع و مصارف بانک‌ها تراز نیست به این دلیل که بانک‌های خصوصی منابع را جمع و از استان خارج می‌کنند که این موضوع سبب می‌شود پول به جای اینکه وارد بانک دولتی شود در بانک خصوصی قرار گیرد و از استان خارج شود که نسبت تسهیلات به منابع این بانک‌ها زیر ۱۰ درصد است به معنای اینکه ۹۰ درصد منابع از استان خارج می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه استاندار قزوین در پایان گفت: اصحاب رسانه در حوزه میزان منابع و نحوه مصارف بانک‌ها مطالبه‌گری کنند تا بانک‌های خصوصی در خدمت توسعه استان باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قزوين دانش بنیان فروش اینترنتی جذب سرمایه گذار بانک های خصوصی سرمایه گذاران سرمایه گذاری استان قزوین نوروز ۱۴۰۱ پیله فروش پلتفرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز ضروری است از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود و استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات، مخترعان و گروه‌های جهادی در دستور کار مسئولان قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران گفت: در این دیدار نکاتی مطرح شد که در راستای تحقق شعار بود، زیرا اگر بخواهیم شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" محقق شود باید تمام حرکت‌ها و تلاش‌ها بر این مولفه‌ها متمرکز شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند نقش اصلی در تولید را کارگران ایفا می‌کنند و ضرورت دارد کارگران نسبت به ارزش کاری خود توجه داشته باشند، اکنون با توجه به شرایط تحریمی ارزش دادن به کارگران درواقع حمایت از این قشر است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کارگران نیازمند دانش تخصصی هستند، تصریح کرد: در این راستا توانایی کارگران وابسته به دانایی است، همان‌طوری که در قرآن آمده است علم موجب توانایی خواهد شد.

وی افزود: امروز ضروری است از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود و استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات، مخترعین و گروه‌های جهادی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنندنگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی استآیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

آیت‌الله مهدوی گفت: امروز ضروری است که آموزش و پرورش، دانش‌آموزان دختر را به رعایت حجاب برتر تشویق کند. باید توجه داشت که پیش از دین اسلام بانوان ایرانی حجاب کامل داشتند و از این‌رو این هویت ایرانی است که زمینه هویت اسلامی شده است.

وی با شاره به بیان مقام معظم رهبری در خصوص رعایت حجاب و حکم شرعی، قانونی و موضوعی سیاسی آن خاطرنشان کرد: در این راستا قانون کشور برای همه الزام‌آور است همچنین در حکم شرعی و عقلانیت حجاب تردید وجود ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی بیان کرد: سال گذشته در خرداد در تریبون نماز جمعه تاکید کردیم که انتظار داریم مسئولان استان اصفهان با پشتیبانی مردم، فکری برای این مسئله کنند، قطعاً اگر همه دستگاه‌های مسئول وظایف خود را درخصوص حجاب انجام دهند بلافاصله شاهد آثار مطلوب آن در جامعه خواهیم بود.

وی گفت: در حدود 7 ماه رژیم صهیونیستی بیش از 35000 نفر در غزه را به شهادت رسانده است، اما متأسفانه برخی مدعیان امروز این جنایت رژیم‌صهیونیستی را حمایت می‌کند.

آیت‌الله مهدوی افزود: یکی از برکات طوفان الاقصی و وعده صادق این است که امروز دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی به محل اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی شده است، این‌ها خسارات جبران ناپذیری رژیم صهیونیستی است که رهبر انقلاب چند ماه پیش فرمودند خسارات عملیاتی طوفان الاقصی قابل جبران برای رژیم غاصب نیست.

انتهای پیام/163

 

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است