Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@01:09:54 GMT

توصيه محققان درباره دز يادآور واکسن

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۰۷۴۴

خبرگزاری آریا-افرادی که در معرض خطر بیماری شدید هستند و دومین تقویت کننده کووید-19 را دریافت نکرده‌اند، نباید منتظر نسل بعدی واکسن‌های هدفمند امیکرون در پاییز باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا، کارشناسان بهداشت درباره دز تقویت کننده واکسن افرادی که در معرض خطر هستند، توصیه‌هایی دارند.
همانطور که ویروس در حال تکامل است، معلوم نیست چه نسخه‌ای در پاییز به طور گسترده منتشر می‌شود، ضمن اینکه هنوز مشخص نیست بروزرسانی واکسن‌ها می‌تواند جدیدترین سویه‌های امیکرون را در ایالات متحده و اروپا هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در حالی که ایمنی به مرور زمان از بین می‌رود، کارشناسان می‌گویند بهترین گزینه برای افرادی که در معرض خطر هستند، دریافت واکسن موجود است.
نهاد‌های مختلف در ایالات متحده از شرکت فایزر، بیوان‌تک و مدرنا خواسته‌اند تقویت‌کننده‌های واکسنی را ایجاد کنند که سویه‌های BA.4 و BA.5 و هم ویروس اصلی را هدف قرار می‌دهند.
شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرده است؛ دز یادآور واکسن کرونای آن‌ها می‌تواند در مقابل گونه به‌سرعت رو به گسترش امیکرون مصونیت ایجاد کند؛ در حالی که در اکثر موارد واکسن‌های نیم دزی به عنوان دز یادآور استفاده می‌شود، تزریق سوم با دز کامل برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن تاکید کرد که اروپا در معرض نابودی و فروپاشی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به متغیرهای ژئواستراتژیک و تغییر قواعد بازی کشورهای جهان، اروپا با خطر افول و نابودی رو به رو است. ما خواهان تدوین راهبرد جدید برای اروپای قدرتمند بر اساس استقلال در حوزه‌های مختلف از جمله دفاع مشترک، دیپلماتیک، انرژی و علوم هستیم.

ماکرون اضافه کرد: قواعد بازی به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران و روسیه تغییر کرده است.

وی در خصوص لزوم استقلال یافتن از آمریکا تاکید کرد: ما خواهان یک اروپای قدرتمند هستیم که بتواند امنیت خود را تضمین کرده و استقلال راهبردی خود را باز پس گیرد. هر تصمیمی که وجود دارد باید در شرایط کنونی و نه یک دهه آینده اتخاذ شود. ما شاهد تضعیف اقتصاد کشورهای اروپایی در مقایسه با چین و آمریکا هستیم.

کد خبر 6088619

دیگر خبرها

  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟ (فیلم)
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • تبدیل ۴۶۳ فقره شناسه قدیم به شناسه جدید طی یک روز در گلستان
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است