Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در حالیکه برخی از کارشناسان از شیوه برگزاری کلاس پیش فصل داوران لیگ برتر فوتبال انتقاد کرده‌اند اما این کلاس پیش فصل نکات مثبت زیادی هم برای داوران داشته که برخی نکات مثبت و منفی این کلاس را که شب گذشته به پایان رسید، به صورت گذرا مرور می‌کنیم:

* حضور مدرس داوری اسپانیایی که از مدرسان یوفا و فیفاست یکی از نکات مثبت این کلاس بود هرچند برخی از منتقدان مدعی‌اند بهتر است که مدرس داوری از قاره آسیا انتخاب می‌شد اما بسیاری از داوران از حضور این مدرس اسپانیایی راضی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* انتخاب هتل مناسب و امکانات رفاهی مطلوب برای داوران از جمله دادن لباس و ... از نکات مثبت دیگر این کلاس بود.

* فشار زیاد هیات‌های فوتبالی استانی به فدراسیون باعث شد که تعداد داوران حاضر در این کلاس به حدود 140 داور برسد، تعداد زیاد داوران حاضر در کلاس یکی از نکات منفی بود، زیرا برخی از داوران لیگ برتری معتقد بودند که استاندارد کلاس پیش فصل 80 نفر است اما این کلاس از نظر تعداد حاضرین با استانداردهای بین‌المللی فاصله زیادی داشت.

* برگزاری آمادگی جسمانی استاندارد از داوران باعث شد که شمار زیادی از داوران مردود شوند اما این مساله باعث شد که داورانی که واقعا آمادگی جسمانی دارند در لیگ برتر آینده قضاوت کنند. مردودی برخی داوران جوان در این تست‌های داوری نشان داد که برای قضاوت در بالاترین سطح داوری فوتبال باید آمادگی جسمانی مناسب به همراه دانش داوری کافی داشت و فقط توصیه! برای قضاوت در لیگ برتر کافی نیست.

* مردودی داوران با تجربه در لیگ برتر باعث می‌شود که دست کمیته داوران برای چینش داوران در مسابقات لیگ برتر خالی بماند. بخصوص اینکه در هفته اول دو مسابقه بسیار حساس استقلال و سپاهان و ذوب آهن و پرسپولیس برگزار می‌شود. به این ترتیب در ادامه رقابت‌های لیگ برتر با غیبت چند داور سرشناس شرایط برای انتخاب داوران بسیار سخت خواهد بود و دست کمیته داوران خالی است.

*در مراسم افتتاحیه این کلاس داوری میرشاد ماجدی سرپرست و حسن کامرانی‌فر دبیر فدراسیون فوتبال صراحتا اعلام کردند که هر کاری که می‌توانستند برای راه اندازی VAR  انجام داده‌اند و اکنون فقط منتظر تایید نهایی از سوی وزارت ورزش هستند تا اقدام های بعدی را برای ورود VAR   انجام بدهند. به این ترتیب اکنون توپ VAR  به زمین وزارت ورزش افتاده است! 

بیست و دومین دوره لیگ برتر از جمعه 21 مرداد ماه با بازی استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: سفید سیاه داوران کلاس داوری فوتبال تعداد زیاد داوران نکات مثبت لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: تاکنون مجوز فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است اما حضورشان به عنوان تماشاگر مشکلی ندارد.

مهرعلی باران‌چشمه روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و بانوان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی در خصوص فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد: پیشتر اعلام شد که فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای این راهم گفت: قرار است که اواخر خردادماه امسال مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای با حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در اصفهان برگزار شود. این رقابت‌ها به مدت ۲ روز در بخش تیمی و هنرهای فردی برگزار خواهد شد.

باران‌چشمه ادامه داد: با توجه به گستره این ورزش در سطح جهان، برای شرکت در این رویداد از ۲۵ کشور دعوت شد که تاکنون حضور ۱۲ کشور قطعی است. برای نخستین بار بنا داریم جوایز دلاری را برای این مسابقات در نظر بگیریم که هنوز میزان دقیق مشخص نشده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قهرمانی تیم ایران در ورزش های زورخانه ای جهان (فیلم) تکرار قهرمانی جمهوری آذربایجان در مسابقات زورخانه ای

دیگر خبرها

  • از تخته‌ سیاه به پرده نقره‌ای؛ بازیگرانی که معلم بودند
  • کرمانی‌ها و کسب ٣ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال