Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران با تاکید بر این‌که کشور عراق در لیست جدید دانشگاه‌های مورد تایید خود صرفا اعتبار مدرک تحصیل در دانشگاه مادر یعنی دانشگاه تهران را می‌پذیرد، گفت: از حدود ۲۰۰ دانشجوی عراقی که در پردیس ارس این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند بیش از ۱۷۰ نفر آنها انصراف داده‌اند و ۳۰ دانشجوی دیگر منتظر تعیین تکلیف وضعیت خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر "زهرا امام جمعه" در نشست خبری که به منظور تشریح مهم‌ترین برنامه‌های پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، از افزایش آمار جذب دانشجوی خارجی در دوران شیوع کرونا و مجازی شدن دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: زمانی که دانشگاه‌ها طی دو سال به دلیل شیوع ویروس کرونا به سمت مجازی شدن حرکت کردند تقاضا برای پذیرش در این پردیس از سوی دانشجویان خارجی افزایش پیدا کرد به طوری که ما در این مدت از کشورهای امارات، گرجستان، آلمان و غیره نیز دانشجو جذب کردیم و تنوع خوبی در آمار دانشجویان خارجی به وجود آمد.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته که آموزش در دانشگاه‌ها مجازی بود بیش از ۳۰۰۰ متقاضی برای پذیرش در پردیس بین‌المللی ارس در این دانشگاه ثبت نام کردند که این آمار بسیار زیاد و در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته بود اگرچه امسال نیز پیش بینی می‌کنیم تقاضای پذیرش در دانشگاه‌ها افزایش یابد، اما به نظر نمی‌آید همانند سال گذشته عدد به ۳۰۰۰ برسد. البته در سال‌های گذشته نیز حتی تقاضای ۱۰۰۰ دانشجو برای تحصیل در پردیس ارس را نداشتیم.

رئیس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران از آغاز آموزش به زبان انگلیسی در این پردیس از مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: یکی از این محدودیت‌های ما در جذب دانشجوی خارجی آموزش به زبان فارسی است، زیرا دانشجویان باید 6 ماه زبان فارسی را یاد می‌گرفتند و پس از شرکت در آزمون بسندگی فارسی، تحصیل خود را شروع می‌کردند این شیوه باعث می‌شد که دانشجویان خارجی که تمایلی به یادگیری زبان فارسی نداشتند از تحصیل در پردیس خودداری کنند به همین جهت رایزنی‌هایی را برای آموزش به زبان انگلیسی آغاز کردیم و از مهرماه جاری علاوه بر زبان فارسی،کلاس‌هایی به زبان انگلیسی نیز تشکیل می‌شوند.

دکتر امام جمعه خاطر نشان کرد: آموزش‌های ما به زبان انگلیسی فعلا در 6 رشته که چهار گرایش از رشته مدیریت، رشته محیط زیست با گرایش آب و فاضلاب و حقوق هستند، آغاز خواهد شد.

این استاد دانشگاه تهران با تاکید بر این‌که اکثر دانشجویان خارجی جذب شده در ایران از کشورهای عراق یا افغانستان هستند، اظهار کرد: این‌که یک کشور فقط از کشور دیگر دانشجوی خارجی داشته باشد رویه صحیحی نیست، لذا ما برای افزایش تنوع پذیرش دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف توانستیم سایت دانشگاه خود را به زبان‌های مختلف یعنی ترکیه، استانبولی، روسی، گرجستانی و غیره ترجمه کنیم، به همین جهت توانستیم از سایر کشورها از جمله گرجستان دانشجوی خارجی داشته باشیم و حتی مذاکراتی با دانشگاه‌های گرجستان انجام شد تا در برخی رشته‌های دکتری، دوره‌های مشترک راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین شهریه بالای دانشگاه‌های ایران در مقایسه با کشورهای همجوار و منطقه را مهم‌ترین عامل و مانع جذب دانشجویان خارجی در ایران دانست و گفت: مثلا شهریه دانشگاه‌های ترکیه یک چهارم میزان شهریه دانشگاه‌های ایران است اما دانشگاهی مثل دانشگاه تهران بیشترین شهریه را از دانشجویان خارجی دریافت می‌کند مثلا یک دانشجوی خارجی برای تحصیل باید ۲۵۰۰ دلار شهریه به دانشگاه پرداخت کند اما این میزان شهریه در دانشگاه ترکیه ۸۰۰ دلار است.

امام جمعه همچنین تاکید کرد: مشکلات سیاسی یکی دیگر از موانع جذب دانشجوی خارجی در ایران است و علی‌رغم این‌که ما مرز مشترک با برخی کشورها داریم اما نتوانستیم دانشجوی خارجی از آن کشورها پذیرش کنیم.

به گفته وی، متاسفانه به دانشجویان خارجی در کشور ما به عنوان منبع ارزآوری نگاه می‌شود در حالی که این نگاه درست نیست آنها سفیران فرهنگی کشور محسوب می‌شوند و اگر ما بتوانیم نگاه خود به دانشجویان خارجی را اصلاح کنیم می‌توانیم ارتباطات خوبی از طریق فارغ‌التحصیلان خارجی با کشورهای دیگر داشته باشیم.عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تاکید بر این‌که شهریه پردیس بین‌المللی ارس این دانشگاه امسال تغییری نخواهد کرد، گفت: طی چهار سال گذشته ما افزایش شهریه در دانشگاه نداشتیم فقط سال گذشته میزان ۱۰ درصد شهریه دانشجویان افزایش پیدا کرد ضمن این‌که ما تقاضا کردیم مشوق‌های شهریه‌ای برای دانشجویان ممتاز خارجی در نظر بگیریم.

وی تاکید کرد: آموزش دانشجویان در پردیس ارس به صورت تلفیقی از حضوری و مجازی خواهد بود و اگر دانشجویی مشکل داشته باشد می‌تواند ۵۰ درصد از کلاس‌های خود را به صورت مجازی بگذراند.

امام جمعه همچنین ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در این پردیس را ۱۴۴ دانشجو عنوان کرد و گفت: این تعداد دانشجو در ۲۲ رشته پذیرش می‌شوند.

رئیس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران در پایان از انصراف بیش از ۱۷۰ دانشجوی عراقی از ادامه تحصیل در پردیس خبر داد و گفت: ما حدود ۲۰۰ دانشجوی عراقی در این پردیس داشتیم که به دلیل انتشار لیست دانشگاه‌های مورد تایید ایران در عراق و قرار نداشتن عنوان پردیس ارس در لیست دانشگاه‌های مورد تایید از ۲۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل فقط ۳۰ دانشجو باقی مانده‌اند که آنها نیز منتظر تعیین تکلیف وضعیت خود هستند در واقع کشور عراق جدیدا اعلام کرده است که صرفا مدرک تحصیل در دانشگاه مادر یعنی تهران را می‌پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پردیس ارس دانشگاه تهران دانشجوی خارجی پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران جذب دانشجوی خارجی دانشجویان خارجی زبان انگلیسی تحصیل در پردیس دانشجوی عراقی پردیس ارس زبان فارسی دانشگاه ها امام جمعه سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۰۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا در هفته‌های اخیر در اعتراض به نسل کشی در غزه و نیز در اعتراض به سیاست‌های جنگ طلبانه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحصن کردند که پلیس آمریکا ، صد‌ها دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده است.
دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.
در حمایت از این دانشجویان، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه علوم پزشکی سمنان امروز با برگزاری تجمع و شعار‌های مرگ بر اسرائیل و دانشجوی آزاده حمایتت می‌کنیم، از دانشجویان معترض آمریکایی حمایت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • تجمع دانشجویان در حمایت از آزادی‌خواهان حامی فلسطین برگزار شد
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه+ فیلم
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه
  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد