Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی استان در جمع اصحاب رسانه از آمادگی پلیس خراسان رضوی در برگزاری سوگواره های ماه محرم خبر داد و گفت: استان خراسان رضوی و مشهد مقدس به برکت وجود بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا (ع) در ماه محرم و صفر میزبان خیل میلیونی زائران و دلباختگانی است که شوق زیارت حرم مطهر رضوی و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)را در این آستان مقدس دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ماه محرم فرصتی ارزشمند برای درک و شناخت و عظمت نهضت عاشورا و همچنین نهادینه سازی جهاد تبیین و نهضت روشنگری است تا به ویژه در این روزهای سوگ و اندوه که پاسداشت حماسه استقامت و آزادگی ابا عبدالله الحسین(ع) است درباره مسائل و نیازهای اجتماعی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و فریضه امر به معروف و نهی از منکر و جاری ساختن روحیه جهاد و حماسه امر به معروف و نهی از منکر  بهره ببریم.

 فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در برگزاری مراسم ماه محرم حفظ و ترویج شعائر اسلامی ودینی و انقلابی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و بر این اساس از مدیران و مسئولان هیئت های مذهبی که همکاری شایسته ای با فرماندهی انتظامی استان دارند و جلسات هماهنگی نیز در این رابطه برگزار شده انتظار می رود نسبت به توسعه همکاری با خادمان نظم و امنیت در پلیس رضوی، پیشگیری و نظارت بر نحوه مراسم و سوگواری ها ،توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و شیوه نامه های پیشگیری از شیوع کرونا، برنامه ریزی به منظور پیشگیری از ایجاد سد معبر، خودداری از اقدامات خرافه ای و مواردی مانند قمه زنی، خودداری از ذبح احشام در معابر عمومی، استفاده از تمثال ها و همچنین موسیقی و اصوات غیر متعارف که می تواند مورد سوء استفاده معاندان دین و نظام اسلامی قرار گیرد توجه و مراقبت لازم را داشته باشند.

تقوی خاطرنشان کرد: پلیس خراسان رضوی با آمادگی کامل، اجرای طرح ویژه محرم ، تمهیدات گسترده انتظامی و ترافیکی را برای تامین نظم و امنیت شایسته و در شان و جایگاه زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را در دستور کار خود قرار داده و نکته حائز اهمیت برای زائران عزیزی که به مشهد مقدس سفر می کنند و یا در مراسم سوگواری مناطق مختلف استان حضور می یابند مراقبت از کودکان و افراد سالخورده، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین توجه به دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از کرونا و همکاری با عوامل انتظامی است که در اجرای تمهیدات  و طرح های انتظامی و ترافیکی نیازمند یاری و همراهی مردم عزیز و انقلابی هستند. 

 وی تاکید کرد: در اجرای طرح ها و تمهیدات پلیسی، رصد فضای مجازی نیز در دستور کار قرار داشته و فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با نظارت دقیق  بر فضای مجازی،  با افرادی که در شبکه های اجتماعی با انتشار اخبار کذب و گمراه کننده باعث نگرانی در جامعه می شوند، برخورد قانونی و قاطعانه  خواهد کرد. 
وی اظهار داشت: مرکز فوریت های پلیسی 110 در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و گزارش های مردمی است و از شهروندان عزیز می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله به پلیس 110 اعلام کنند. 

فرمانده انتظامی استان در پایان گفت: با همکاری سازمان های امدادی و خدماتی و عزم راسخ مسئولان عزیز، پلیس خراسان رضوی در میدان و همراه و همگام با مردم عزیز است  و با ادای تکلیف و انجام وظایف قانونی خود، توفیق عبادت وصف ناپذیر برقراری نظم و امنیت شایسته مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان را برعهده دارد و اطلاع رسانی در خصوص طرح ها و تمهیدات لازم نیز در فرآیند اجرای طرح های انتظامی و ترافیکی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی خراسان رضوی سردار تقوی ماه محرم پلیس خراسان رضوی انتظامی استان ماه محرم طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر

مدتی است در روستای منصوری از توابع شهرستان بجستان استان خراسان رضوی کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران کوچک برگزار می‌شود که شامل کلاس‌های آموزشی و توجیهی معنوی دختران کلاس سوم دبستان ابوذر منصوری همراه با قصه‌های قرآنی است.

این اقدام زیبا از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: مرادی - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود