Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز دولت موظف به غنی سازی اورانیوم در سطح بالا است، ماشین‌های پیشرفته‌ای نصب شده است و آمریکایی‌ها نمی‌توانند این وضعیت را بپذیرند و باعث شده انگیزه‌ای برای بازگشت به مذاکرات نداشته باشند.

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با اشاره به دلیل کندی پیشرفت مذاکرات، اظهار کرد: دلیل کُندی پیشرفت مذاکرات، تیم مذاکره کننده ایران نیست بلکه دو عامل اصلی، در روند مذاکرات تاثیر گذاشت که اصلی‌ترین آن، بحران اوکراین بود و درگیری روسیه و اوکراین باعث شد، پرونده ایران از اولویت اول آمریکا خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: همچنین در مذاکرات گذشته، امتیازاتی برای آمریکایی‌ها پیش بینی شده بود؛ مثلا نکاتی که در بیانیه پایانی با امضای وزرای خارجه ۵+ ۱ و ایران صادر می‌شد، برای آمریکایی‌ها برد محسوب می‌شد، اما با تلاش تیم مذاکره کننده جدید حذف این بند‌ها به طرف مقابل قبولانده شد؛ لذا آمریکایی‌ها به دلیل اینکه آنچه که می‌خواهند به دستشان نمی‌آید، بی انگیزه شده‌اند.

ذوالنوری تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند از توافق هسته‌ای و وین به عنوان پله‌ای برای سلطه امنیتی در ایران و منطقه استفاده کنند که عائد آن‌ها نمی‌شود؛ اما آمریکایی‌ها چاره‌ای غیر از بازگشت به برجام ندارند و به مذاکرات بر خواهند گشت؛ با اقدام راهبردی مجلس، امروز دولت موظف به غنی سازی اورانیوم در سطح بالا است و ماشین‌های پیشرفته‌ای نصب شده است و با شتاب کار می‌کنند؛ بنابراین آمریکایی‌ها نمی‌توانند این وضعیت را بپذیرند.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: برای آمریکایی‌ها، ایرانی که توان و فعالیت هسته‌ای اش کنترل شده و شفاف باشد، و تحریم‌های اقتصادی را علیه این کشور اعمال کند، ترجیح دارد نه ایرانی که تحریم‌ها را دور بزند و فعالیت هسته‌ای‌اش به دلیل اینکه مذاکرات وین اتفاق نیفتاده، تحت نظارت آن‌ها نباشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مجتبی ذوالنوری برجام آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ایران با جام قهرمانی به وطن بازگشت

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم ملی فوتسال کشورمان پس از کسب سیزدهمین قهرمانی خود در جام ملت‌های آسیا در میان استقبال خیل عظیمی از هواداران و خانواده اعضای تیم به تهران بازگشت.   در آیین استقبال از این تیم هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال و مدیران فدراسیون و سازمان لیگ فوتسال حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • برای بازگشت سه امتیاز شمس آذر مذاکرات متعددی انجام شده است
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • تیم ملی فوتسال ایران با جام قهرمانی به وطن بازگشت
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!