Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجادی‌پور گفت: خوشخبتانه از آغاز بارش‌های سیل آسا تاکنون در روستا‌های بخش مرکزی شهرستان میبد هیچ گونه خسارتی را نداشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جمال سجادی‌پور فرماندار میبد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: بارش‌های اخیر و سیل مناطق ندوشن، صدرآباد و علویه تا پشت راه آهن و بالا دست روستای محمد آباد از توابع بخش مرکزی ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این سیلاب‌ها می‌توانست وارد روستای محمد آباد و قنوات خشکیده نفوذ و به داخل شهر میبد و محله مهرجرد شده و باعث خسارت شود.

فرماندار میبد اظهار داشت: اما با اقدامات به موقع بخشداری و دهیاری، قرضه‌هایی که می‌توانست سیلاب‌ها را در خود جای دهد شناسایی و سیل را به این قرضه‌ها هدایت کردیم.

سجادی‌پور با بیان اینکه این قرضه‌ها در حال آبگیری است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این قرضه‌ها می‌تواند بخش اعظمی از سیل آب‌ها را را در خود ذخیره کرده و به جای پخش و یا تبخیر، به تدریج در سفره‌های زیر زمینی نفوذ کند که می‌تواند در این مناطق و روستا‌ها موثر باشد.

وی با اشاره به احتمال جاری شدن سیلاب شهرستان تفت به سمت میبد، بیان کرد: اگر قرار باشد سیلاب تفت به این سمت سرازیر شود از سوی شهرستان‌های قرارگرفته در مسیر کنترل خواهد شد و درصورتی هم که به شهرستان میبد برسد، این آمادگی را داریم سیلاب را به قرضه‌ها هدایت کنیم تا از ورود سیلاب به قنوات خشکیده که می‌تواند آب را به داخل شهر انتقال و باعث خسارت شود جلوگیری کنیم.

فرماندار میبد تأکید کرد: خوشخبتانه از آغاز بارش‌های سیل آسا تاکنون در روستا‌های بخش مرکزی شهرستان میبد هیچ گونه خسارتی را نداشتیم.

وی تصریح کرد: با توجه به احتمال ریزش بند‌های خاکی به دلیل خاکبرداری‌های دستی از هرگونه حضور در اطراف بند‌های خاکی و قرضه و شنا در این آب‌ها پرهیز کنند تا به علت سهل انگاری باعث غرق شدن عزیزی در اثر بی احتیاطی و تلفات جانی نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان میبد بخش مرکزی روستا ها قرضه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،هوشیاراحمدیان اظهار داشت:خط انتقال آب روستای آبخورده به طول ۸۰۰ متر و با سایز لوله ۶۳ پلی اتیلن و از طریق مسیر سخت و سنگی کوهستان و به صورت دستی با مشارکت اهالی روستا انجام شد.   وی افزود: با اتمام این خط انتقال که از چشمه جدید روستا و با احداث مخزن بتنی ۲۰ مترمکعبی انجام گرفت مشکل آب شرب ۴۵ خانوار با ۲۰۳ نفر جمعیت رفع شد.

دیگر خبرها

  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • خسارات بخش حمل و نقل غزه از ۳ میلیارد دلار گذشت
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا