Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به مصوبه سران قوا و اختیار تعزیرات برای رسیدگی به تخلفات مشاوران املاک، گفت: از ابتدای تیر ماه تاکنون تعداد ۵۳۴ فقره پرونده در زمینه این تخلفات به ارزش ۶۱ میلیارد ریال رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به مصوبه سران قوا و اختیار تعزیرات برای رسیدگی به تخلفات مشاوران املاک، گفت: از ابتدای تیر ماه تاکنون تعداد ۵۳۴ فقره پرونده در زمینه این تخلفات به ارزش ۶۱ میلیارد ریال رسیدگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 محمدعلی اسفنانی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: از مجموع پرونده‌های مربوط به تخلفات مشاوران املاک ۴۱۱ فقره حکم صادر و مختومه شده است که از میان پرونده‌های مختومه ۲۲ فقره حکم برائت صادر شده است.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۸۲ هزار و ۸۰۳ فقره پرونده در تعزیرات تشکیل و ۲۷۸ هزار و ۶۷۸ فقره به ارزش ۱۴۳ هزار میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال مختومه شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش۴۰ درصدی مختومه شدن پرونده‌ها و افزایش ۱۶۵ درصدی میزان ریالی محکومیت را شاهد هستیم.

اسفنانی درباره مهمترین پرونده‌های سال جاری گفت: نبود ایفای تعهدات ارزی به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان حکم بدوی صادر شده و در مرحله تجدید نظر قرار دارد و پرونده دیگری مربوط به قاچاق ارز خروجی به ارزش شش هزار میلیارد ریال بوده است.

وی درباره فراوانی تخلفات اظهارداشت: عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور خرید، کم فروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌ها و موازین بهداشتی، عدم صدور فاکتور، تقلب و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع بیشترین تخلفات در پرونده‌های رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی است.

وی درباره تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا دهم مرداد تعداد ۲۵۵۳ فقره پرونده مربوط به تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشکیل و ۲۴۶۳ مختومه شده است که ۲۰۳۶ پرونده به محکومیت به ارزش ریالی ۱۸۷ میلیارد ریال منجر شده‌است.

اسفنانی درباره تخلفات لبنی افزود: در زمینه مواد لبنی در سال جاری چهار پرونده مهم رسیدگی شد که در یک مورد تولیدکننده لبنیات به ۳۶ میلیارد تومان محکوم شد همچنین در پرونده‌های دیگر هم محکومیت ۱۸ میلیارد تومان و ۱۰ میلیارد تومان صادر شد همچنین علاوه بر محکومیت، تولیدکنندگان به بازگرداندن قیمت به قیمت مصوب نیز ملزم شدند.


وی اضافه کرد: همچنین یکی از تولیدکنندگان مواد شوینده خارج از قاعده قیمت‌گذاری کرده بود که ملزم به بازگرداندن کالا‌ها به کارخانه و درج قیمت قبلی بر روی کالا‌ها شد.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بلیط هواپیما مشاوران املاک تعزیرات حکومتی عرضه کالا تخلفات مشاوران املاک میلیارد تومان میلیارد ریال فقره پرونده پرونده ها رسیدگی شد سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد شهرداری تهران از تصویب ایجاد شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه با هدف رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با ارتشاء توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به‌ عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد، نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکارها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آن‌ها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبردها و راهکارهایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

بر اساس گزارش سایت شهر، الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل