Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقیه کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آمار از ابتدای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان گیلان از چهارم تا نهم مرداد، ۱۲ هزار و ۴۵۷ نفر در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد، ۱۰ هزار و ۵۱۹ نفر بدون مشکل، برای ثبت نام به مدارس عادی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدیران مدارس نوبت دهی طرح سنجش نوآموزان را انجام می‌دهند، افزود: مدیران واحدهای آموزشی پس از ثبت‌نام موقت نوآموزان بدو ورود به دبستان، نوبت‌دهی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموز را انجام می‌دهد و به اولیاء زمان و مکان مراجعه را اعلام می‌کنند.

پیش‌بینی می شود برای سال تحصیلی پیش رو ۳۰ هزار و ۵۰۰ نوآموز بر سر کلاس اول ابتدایی بنشینند. طبق گزارش آموزش و پرورش استثنایی گیلان تاکنون نوبت گیری ۲۳ هزار و ۹۵۷ نوآموز در استان انجام شده‌ است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از مدیران مدارس خواست که هر چه سریعتر تا نیمه اول مرداد برای نوبت‌گیری اقدام کنند تا نوآموزی از این طرح جا نماند.

کرمی همچنین گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۴۵۷ نوآموز ارزیابی شده در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در استان گیلان، یکهزار و ۹۳۹ نفر نیز به دلیل مشکلاتی از جمله بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی به بخش تخصصی ارجاع داده شدند که البته پس از ارزیابی‌های تخصصی‌تر، احتمال معرفی نوآموز به مدارس عادی وجود دارد.

در حال حاضر ۲۷ پایگاه ثابت و ۹ پایگاه سیار از چهارم تیرماه امسال برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان فعال شدند که تا پانزدهم شهریور به فعالیت خود ادامه خواهند داد. 

سال گذشته؛ ۳۲ هزار نوآموز در استان گیلان تحت پوشش طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند که از این تعداد نزدیک به ۲۳۰ نفر به مدارس استثنایی و بهزیستی معرفی شدند.

آموزش و پرورش گیلان بیش از ۳۷۰ هزار دانش آموز را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۱۷۰ نفر در ۴۳ آموزشگاه استثنایی تحصیل می کنند. 

برچسب‌ها رشت مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گیلان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی رشت مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گیلان دانش آموزان طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی گفت: درپایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی ضمن اندازه گیری شاخص توده بدنی (BMI) و فشارخون، توصیه‌های لازم در خصوص سبک زندگی سالم به مراجعه کنندگان ارائه و برشور‌های آموزشی در خصوص رژیم غذایی سالم توزیع شد.
 دکتر مهدی پاسبان افزود: این پایگاه به مدت ۳ روز در ورودی بیمارستان و درمانگاه تخصصی برپا شد و ضمن اندازه گیری شاخص توده بدنی (BMI) و فشارخون، توصیه‌های لازم را در خصوص سبک زندگی سالم به بیش از ۲۰۰ مراجعه کننده ارائه و برشور‌های آموزشی در خصوص رژیم غذایی سالم توزیع شد.
 وی گفت: واحد آموزش سلامت بیمارستان علامه بهلول گنابادی در راستای برنامه‌های ملی سلامت، برنامه‌های متعدد آموزشی را طبق تقویم سلامت در حوزه‌های سلامت از جمله خودمراقبتی و سبک زندگی سالم، تغذیه سالم و فعالیت بدنی، سلامت روان، عوارض استعمال سیگار و دخانیات، پیشگیری از بیماری‌های مزمن غیرواگیر دیابت، فشارخون، سرطان و سکته مغزی در طول سال اجرا می‌کند. 
 دکتر پاسبان افزود: آموزش‌های گروهی به مراجعین در درمانگاه تخصصی و همراهان بیماران در بخش‌های بستری بیمارستان علامه بهلول گنابادی توسط کارشناس واحد آموزش و سلامت بیمار همراه با پخش فیلم‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های آموزشی ارائه می‌شود. 
 
 

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟