Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: توصیه ما برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز است.

به گزارش خبرگزای برنا؛کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه جلسه بررسی زیرساخت‌های بهداشتی استان خوزستان گفت: اربعین یکی از باشکوه‌ترین تجمعات بشری در سراسر جهان محسوب می‌شود و سلامت مردم در چنین موقعیتی یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در شرایط کنونی، واکسیناسیون و تزریق دز یادآور در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ بسیار تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: امیدوارم از موضوع واکسیناسیون استقبال شود، چرا که تاثیر واکسن در پیشگیری از ابتلا به بیماری ثابت شده و توصیه می‌شود کسانی که قصد حضور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان (ع)  را دارند، نسبت به تزریق واکسن اهتمام جدی داشته باشند. معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در جهش‌ جدید کرونا علاوه بر واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مخصوصا استفاده از ماسک در پیشگیری از بیماری تاثیر قابل توجهی دارد. حیدری به ضعف سیستم ایمنی در اکثر سالمندان اشاره کرد و گفت: این گروه بیشتر در معرض خطر هستند که نیازمند توجه و مراقبت بیشتری بوده و بایستی حتی الامکان در مراکز شلوغ و پر جمعیت حضور نداشته باشند و یا در صورت حضور، تمامی موارد ایمنی جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری را به جد رعایت کنند. معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که در حال حاضر چرخه ویروس در حال گردش بوده و آمار بستری‌ها روند صعودی دارد، بهتر است مراسم در فضای باز برگزار شوند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماسک محرم کرونا معاون بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین

مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: واکسینه شدن این تعداد طیور روستایی در فاز دهم طرح واکسیناسیون با به کارگیری از توان نیرو‌های دولتی و با اولویت روستا‌های اطراف مزارع صنعتی طیور و روستا‌های با جمعیت بالای طیور بومی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله دهم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

جلوخانی با اشاره به اهداف عمده این طرح گفت: ارتقا سطح ایمنی طیور بومی، پیشگیری از وقوع بیماری و همچنین کاهش انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی و همچنین کاهش کانون‌های این بیماری در مزارع صنعتی و کمک به تولید و معیشت روستاییان از اهداف طرح واکسیناسیون طیور روستایی بود.

به گفته این مسئول، بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور است که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال دارد.

وی افزود: مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»