Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه فقدان مهارت و تخصص را عامل اصلی بیکاری در استان عنوان کرد و افزود: در همین راستا آموزش‌های کوتاه‌مدت و کاربردی با هدف ارتقا مهارت در اولویت کار جهاددانشگاهی قرار دارد.

مهندس علی‌اکبر والی به مناسبت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه آموزش همواره سرلوحه فعالیت‌های جهاددانشگاهی قرارداشته اظهار کرد: در همین راستا معاونت آموزشی جهاددانشگاهی بر آموزش‌های کاربردی و کوتاه مدت متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت این معاونت "دوره‌های آزاد" و "آموزش کارکنان دولت" را شامل می‌شود که با هدف ایجاد یک مهارت یا شغل و نیز ارتقا شغلی کارکنان دولت دردستور کار قرار گرفته است.

والی اظهار کرد: در دوره‌های آزاد شاخص‌ترین محور آموزشی، آموزش ترمیک زبان انگلیسی است و تنها در دو سال شیوع کرونا بیش از دو هزار فراگیر بصورت مجازی در این دوره‌ها آموزش دیده‌اند.

وی افزود: هم اکنون و با حضوری شدن کلاس‌ها، حدود 3500 فراگیر مشغول آموزش زبان انگلیسی در دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی هستند.

والی از برگزاری دوره‌های برنامه‌نویسی به عنوان دومین محور مهم آموزش‌های کوتاه‌مدت آزاد جهاددانشگاهی یاد کرد و افزود: خوشبختانه جهاددانشگاهی با توجه به اهمیت برنامه‌نویسی، اولین مدرسه برنامه‌نویسی را در استان راه‌اندازی کرده است، مدرسه‌ای که در غرب کشور هم نظیر ندارد.

وی افزود: در این مدرسه آموزش‌های برنامه‌نویسی در دو گروه سنی هشت تا 16 سال و 16 سال به بالا ارائه می‌شود و فراگیران ظرف 12 تا 15 ماه می‌توانند از این مدرسه فارغ‌التحصیل شوند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: همچین برگزاری دوره‌های آموزشی که بتواند به کسب و کار خانگی منجر شود هم در دستور کار قرار دارد که از جمله آن می‌توان به کلاس‌های خیاطی، چرم دوزی، عروسک سازی و ... اشاره کرد.

والی تصریح کرد: در کنار این دوره‌های آموزشی، در فصل تابستان هم کلاس‌هایی جهت اوقات فراغت کودکان و نوجوانان از جمله چرتکه، نقاشی و خلاقیت، هوش و استعداد تحصیلی، مهندسی سازه و ... برگزار می‌شود.

والی محور دوم آموزش‌های جهاددانشگاهی را برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان دولت عنوان کرد و افزود: طبق مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این دوره‌ها بصورت تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و برای دستگاه‌هایی که متقاضی هستند برگزار می‌شود.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه به سایر حوزه‌های کاری این معاونت هم اشاره کرد و افزود: در چندسال اخیر، وظیفه جدید برگزاری آزمون‌های استخدامی به جهاددانشگاهی واگذار شده و معاونت آموزشی جهاد این آزمون‌ها را برای دستگاه‌های اجرایی در مقاطع مختلف برگزار می‌کند.

والی اشاره‌ای هم به برنامه‌های آتی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی داشت و افزود: یکی از اولویت‌هایی که به جد پیگیر آن هستیم راه‌اندازی "دپارتمان های تخصصی" در معاونت آموزشی است.

وی افزود: در این دپارتمان‌ها یک گروه کاری از افراد خبره و صاحب مهارت (صاحبان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و یا اساتید دانشگاهی و ...) راهبری آموزش در حوزه‌های مختلف را برعهده می‌گیرند.

والی گفت: با وجود این افراد خبره، آموزش‌ها بصورت کاربردی‌تر به فراگیران داده می‌شود و خروجی کار نیز افراد صاحب مهارت و تخصص خواهند بود که می‌توانند جذب خود شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شوند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: در حال حاضر برنامه داریم این دپارتمان‌های تخصصی را در گروه‌های عمران، کشاورزی، شبکه و گردشگری تشکیل دهیم. این دپارتمان‌های تخصصی بر اساس نیاز بازار کار تشکیل شده و آموزش‌های آنها مبتنی بر همین اصل خواهد بود.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی کرمانشاه معضل اصلی اشتغال استان را عدم وجود مهارت و تخصص در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد و افزود: ما دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آموزش دیده زیادی داریم، اما تعداد کمی از آنها صاحب تخصص و مهارت هستند. از طرفی فاصله دانشگاه و صنعت هم زیاد است و همین موجب شده دانشجوی ما نتواند تخصص و مهارت لازم را کسب کند و این میان وظیفه نهادهایی مانند جهاددانشگاهی است که این فاصله را پُر کنند.

والی با تاکید بر لزوم ایجاد مهارت و تخصص در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: در این زمینه تمایل داریم با فنی‌وحرفه ای همکاری بیشتری داشته باشیم، چرا که معتقدیم این همکاری موجب هم افزایی شده و نتایج مثبت مضاعفی به همراه خواهد داشت.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه تاکید کرد: به دنبال رفع عامل اصلی بیکاری در استان که همان فقدان مهارت است هستیم و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مربوطه در این زمینه، بتوانیم نقش موثری در رفع معضل بیکاری استان ایفا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه معاون آموزشی جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی کرمانشاه دانشگاهی کرمانشاه دوره های آموزشی معاونت آموزشی برنامه نویسی مهارت و تخصص دپارتمان ها کوتاه مدت آموزش ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند

محمد مصباحی ، با اشاره به اقدام‌های انجام شده در موضوع آموزش‌های مهارتی، گفت: سال گذشته ۳۱ هزار و ۲۳۰ جوان در کارگاه و دوره‌های مهارتی در استان قم شرکت کردند.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی این نهاد از سنین قبل از دبستان آغاز می‌شود، گفت: در سالی که گذشت افزون بر پنج‌هزار نفر از دانش‌آموزان قم با شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف، آموزش‌های مهارتی و کمک‌های اولیه را گذراندند.

مصباحی موحد، نقش‌آفرینی در پرکردن اوقات فراغت تابستان را از طرح‌های جاری هلال‌احمر قم یاد کرد و افزود: در همین خصوص در تابستان امسال ۳۴ عنوان کلاس جهت حضور نوجوانان و جوانان قمی پیش‌بینی‌شده است.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم گفت: این کلاس‌های ۳۴ گانه در رشته‌های مختلف هنری، مهارتی، آموزش زبان، مشاوره ازدواج و پیشگیری از اعتیاد، دوره‌های علمی و هنری و کمک‌های اولیه جهت غنی‌سازی اوقات فراغت از ابتدای تابستان سالجاری برگزار خواهد شد.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه جوانان قمی جهت بهره‌مندی از این دوره‌ها می‌توانند به هلال‌احمر استان مراجعه کرده و یا به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام خود را نهایی کنند، تصریح کرد: تمامی دوره‌های علمی، هنری و مهارتی جمعیت هلال‌احمر با کمترین هزینه ممکن برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند