Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:14:02 GMT

عمر ماشین آلات معدنی چالش معادن کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۳۴۲۹

عمر ماشین آلات معدنی چالش معادن کرمانشاه

عزت‌الله حاصلی دبیرخانه معدن استان کرمانشاه فرسودگی ماشین آلات معدنی را یکی از مهمترین چالش‌های معادن استان دانست و گفت : عوامل متعددی طی سالیان گذشته باعث شده معادن استان نتوانند تجهیزات و ماشین آلات خود را نوسازی کنند.

وی میانگین عمر ماشین آلات معدنی استان را بیش از ۲۰ سال اعلام کرد و ادامه داد: این امر باعث شده بهره‌وری ماشین آلات و به تبع آن معادن به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر خانه معدن استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با افزایش سن ماشین آلات و فرسوده شدن آنها، میزان سوخت مصرفی که نیاز دارند بسیار بیشتر شده و معدن داران گاهی برای تامین سوخت مورد نیاز خود دچار چالش می‌شوند.

حاصلی از دلایل فرسودگی ماشین آلات معدنی هم یاد کرد و افزود: قوانین دست و پاگیر باعث شده امکان واردات ماشین آلات برای معدن داران فراهم نباشد.

وی با بیان اینکه امکان واردات ماشین آلاتی که مشابه داخلی آن‌ها وجود دارد فراهم نیست، تاکید کرد: به علاوه بسیاری از معدن داران بلحاظ مالی نیز توان کافی برای نوسازی تجهیزات خود را ندارند.

دبیر خانه معدن استان کرمانشاه در نظر گرفتن تسهیلات با بهره پایین را کمک مهمی برای نوسازی ناوگان معدنی دانست و عنوان کرد: وقتی که نرخ بهره تسهیلات ۱۸ درصد و بیشتر است، گرفتن آن برای معدن داران صرفه اقتصادی ندارد، زیرا سود حاصل از درآمد‌های معدنی به نسبت هزینه‌های سربار و جانبی بسیار پایین بوده و جوابگوی این میزان بهره بانکی نیست.

حاصلی تاکید کرد: از سوی دیگر اخیرا دستورالعملی برای واردات ماشین آلات معدنی با عمر پنج تا ۱۰ سال ابلاغ شده که حتی همین ماشین آلات هم شامل معادن کرمانشاه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این دستورالعمل تنها معادنی که میزان استخراج سالیانه آن‌ها بیش از صد هزار تن است امکان واردات چنین ماشین آلاتی را دارند، گفت: این در حالی است که عمده معادن ما خصوصا در حوزه قیرطبیعی که نیاز اساسی به ماشین آلات جدید دارند، میزان استخراج سالیانه ۱۵۰۰ تا پنج هزار تن را دارند و مشمول این دستورالعمل نمی‌شوند.

دبیر خانه معدن استان کرمانشاه معتقد است، فقط شاید تعداد معدودی از معادن سنگ لاشه استان بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

وی خواستار اصلاح جدی این دستورالعمل شد تا امکان استفاده همه معادن از آن فراهم شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن معدن و تجارت معادن سنگ معدن استان کرمانشاه ماشین آلات معدنی معدن داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است

محمدمهدی فداکار صبح پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در نود و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به سیاست انقباضی در حوزه بانکی عنوان کرد: اقتصاد کشور به بانک عادت کرده و ادامه این روند در حوزه سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی، چالش جدی به وجود می‌آورد و شرکت‌ها در کار معمول و سرمایه در گردش خود می‌مانند. 

وی در مورد حقوق معادن و بازگشت آن به استان‌ها گفت: حقوق معادن و بازگشت آن قانون دارد و لذا تغییر در محل خرج آن هم باید منبع و مرجع قانونی داشته باشد. 


استاندار کرمان به بانک‌های خصوصی و عدم مشارکت آنها در حوزه سرمایه‌گذاری نیز پرداخت و گفت: بانک‌های خصوصی در کل کشور مورد گلایه هستند و در استان هم هیچ کمکی نکردند؛ به غیر چند مورد سرمایه‌گذاری که داشتند، اما بعضی از آنها مفری برای فرار سرمایه شده‌اند. 


فداکار گفت: با ایجاد انگیزه، مبالغ زیادی از پول مردم در بانک‌های خصوصی گذاشته می‌شود، اما مشخص نیست پول در کجاست و به چالش تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست