Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به جای یک زندگی ساده و بی‌هیجان، مقدار مشخصی از ترس و دلهره را در زندگی روزمره تجربه کنند و از کسالت و یکنواختی فرار کنند. رفتن به اسکیپ روم ترسناک یکی از بهترین روش‌ها برای فرار از روزمرگی است که طرفداران زیادی هم دارد.

اما چرا بهتر است این تجربه هیجان انگیز را از دست ندهید؟ اصلا اسکیپ روم ترسناک چیست و برای چه افرادی مناسب است؟ برای پاسخ به این سوالات، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتاق فرار ترسناک چیست؟

اگر تجربه حضور در اسکیپ روم را نداشته‌اید؛ اولین سوالی که با آن روبرو می‌شوید این است که « اتاق فرار ترسناک چیه؟». اتاق فرار ترسناک یک بازی گروهی است که البته شباهت زیادی به بازی‌هایی که قبلا تجربه کرده‌اید ندارد! شما قرار است همراه تیمتان در یک موقعیت ترسناک قرار بگیرید. همان طور که در فیلم اره افراد در یک محوطه حبس می‌شدند و باید کلید حل مشکل را پیدا می‌کردند؛ حالا شما هم باید با اتفاقات و موجودات وحشتناک روبرو شوید و راهی برای خروج از اتاق فرار پیدا کنید.

البته باید بدانید که اسکیپ روم ترسناک تنها ژانر اتاق فرار نیست و اگر اهل ماجراجویی‌های ترسناک نیستید؛ می‌توانید سراغ اتاق فرار هیجانی، پلیسی و... بروید.

چجوری از اتاق فرار، فرار کنیم؟

همان طور که اشاره شد؛ هدف اصلی شما و تیمتان باید این باشد که از اتاق فرار ترسناک، فرار کنید! اما فراموش نکنید که در این اتاق، هیچ دری با زور باز نمی‌شود. بلکه باید با استفاده از نشانه‌ها و سرنخ‌هایی که در طول بازی به دست می‌آورید و استفاده از شم ماجراجویی خودتان راهی برای فرار از اتاق پیدا کنید.

اتاق‌های فرار از ترسناک و هیجانی گرفته تا معمایی و پلیسی، هر کدام یک خط داستانی یا سناریو را دنبال می‌کنند و فضا و دکوراسیون، اتفاقات و اتمسفر همه همسو با تم اصلی اتاق فرار هستند. شاید شبیه‌ترین موقعیت به اتاق فرار ترسناک، فیلم‌هایی در این ژانر باشد؛ با این تفاوت که حالا شما قهرمان و نقش اصلی داستان هستید. با توجه به سناریوی اسکیپ روم ترسناک، ممکن است شما در طول بازی با افرادی مواجه شوید که قصد دارند هرچه بیشتر شما را بترسانند. این افراد که اکتور نامیده می‌شوند؛ معمولا با گریم‌های ترسناک و به صورت ناگهانی با شما روبرو خواهند شد.

کنترل ترس در اتاق فرار

شاید تا همین جا و با خواندن متن هم دچار ترس شده باشید و فکر کنید اسکیپ روم ترسناک مناسب شما نیست. البته اگر روحیه حساسی دارید یا با بیماری‌های قلبی دست و پنجه نرم می‌کنید؛ بهتر است به سراغ بقیه ژانرهای اتاق فرار بروید. اما اگر دوست دارید یک ساعت را با احساس ترس و وحشت سپری کنید و از بالا رفتن آدرنالین خونتان لذت ببرید؛ اما در عین حال نگران این هستید که ترسیدن زیاد مانع از لذت بردن شما شود؛ می‌توانید از روش‌های زیر برای کنترل ترستان استفاده کنید:

1. قبل از ورود به اتاق فرار درباره سناریو و خط اصلی داستان اطلاعاتی کسب کنید. این کار به شما کمک می‌کند که با آمادگی بیشتری وارد اتاق فرار شوید و انتظار اتفاقات غیر مترقبه را داشته باشید.

2. لباس آزاد و راحت به تن کنید. برای اینکه راحت‌تر بتوانید از موقعیت‌های ترسناک فرار کنید و کمتر تحت فشار باشید؛ بهتر است کفش و لباسی به تن داشته باشید که با آن احساس راحتی بیشتری دارید.

3. کنار دووستانتان بمانید! اتاق فرار یک بازی گروهی و دسته جمعی است و باید هر کس تلاش کند تا معماها را حل کند؛ اما در اتاق فرارهای ترسناک بهتر است به دسته‌های دو نفره و بیشتر تقسیم شوید؛ چرا که در این صورت امکان ترساندنتان کمتر می‌شود.

4. به خودتان یادآوری کنید که این موقعیت‌ها واقعی نیستند. توجه به این نکته که هیچ اتفاقی برایتان نخواهد افتاد و آسیبی به شما نمی‌رسد می تواند تا حد زیادی به کنترل ترس در اتاق فرار کمک کند. حتی می‌توانید یک جمله تاکیدی مثبت را انتخاب و آن را زیر لب یا داخل ذهنتان تکرار کنید.

5. تمرکزتان را روی حل معماها بگذارید. به یاد داشته باشید که بهترین راه برای اینکه هر چه زودتر از این موقعیت خارج شوید این است که معماها را حل کرده و راه خروج از اتاق فرار را پیدا کنید.

6. همراه داشتن یک بطری آب یا یک خوراکی شیرین مانند شکلات می‌تواند هنگام ترسیدن کمکتان کند.

7. تنفس عمیق را امتحان کنید. با سه شماره هوا را داخل بکشید و با پنج شماره هوا را به بیرون بدمید. چند نفس عمیق کمکتان خواهد کرد که استرس و اضطرابتان را کنترل کنید.

8. تحت هیچ شرایطی به اکتورها و وسایل اتاق آسیب نزنید.

رزرو بازی اتاق فرار ترسناک

حالا که با روش‌های کنترل ترس و اضطراب در اتاق فرار ترسناک آشنا شدید؛ نوبت به رزرو اسکیپ روم ترسناک می‌رسد. هنگام رزرو اتاق فرار باید به چند نکته مهم دقت کنید که می‌توانند منجر به داشتن تجربه‌ای فوق‌العاده از اتاق فرار شوند:

· اگر تصمیمتان را برای حضور در اتاق فرار ترسناک گرفته‌اید؛ حتما با دوستان و هم تیمی‌هایتان مشورت کنید و به دنبال اسکیپ رومی باشید که ار نظر درجه سختی و ترس با خواسته‌های شما و تمیتان همخوانی دارد.

· حتما درباره این که سناریوی اتاق فرار چیست؟ و داستان آن حول و حوش چه موضوعاتی می‌چرخد تحقیق کنید.

· نظر افرادی که قبلا در این اسکیپ روم بوده‌اند را بخوانید. آیا گیم مستر بازی به خوبی قدرت کنترل اتاق و بازی را دارد؟ آیا از نظر متراژ و فضاسازی، اسکیپ روم استاندارد است؟

· زمان شروع بازی و مکان آن بسیار مهم است. چرا که اگر نتوانید در زمان مقرر به اسکیپ روم برسید یا در ترافیک بمانید؛ نمی‌توانید با تمرکز بالا بازی را انجام دهید.

سخن پایانی

حضور در اتاق فرار می‌تواند ده‌ها برابر بیشتر از دیدن یک فیلم ترسناک یا خواندن کتاب‌های دلهره آور، هیجان انگیز باشد. از سوی دیگر این تجربه خطرات انجام بازی‌های خطرناک را هم ندارد و بدون صرف هزینه هنگفت یا آسیب‌های جانی، می‌توانید آدرنالین خونتان را بالا ببرید و یک روز کسل کننده را به روزی خاطره انگیز تبدیل کنید.

کد خبر 1657443

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اتاق فرار ترسناک اتاق فرار اتاق فرار کنترل ترس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900965

دیگر خبرها

  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • ده‌روسی: با لورکوزن بازی داریم، یک تیم خیلی ترسناک!
  • پیام ترسناک رونالدو: آماده جنگ! (عکس)
  • فرار رئال از جهنم آلیانز؛ همه چیز به اسپانیا کشیده شد
  • پیام ترسناک هالند: آماده حمله هستم!
  • ببینید | اتفاقات عجیب و ترسناک جهان تا سال ۲۰۲۴
  • خط و نشان تند و تیز ستاره سپاهان علیه پرسپولیس با یک تصویر ترسناک!
  • فرار مهره کلیدی سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس! | تصاویر
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیاط یک خانه‌!
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!