Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@02:58:49 GMT

رسیدگی پلیس کرمانشاه به ۴۰۳ هزار تماس با سامانه ۱۱۰

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۳۹۴۲

رسیدگی پلیس کرمانشاه به ۴۰۳ هزار تماس با سامانه ۱۱۰

رضا مرادی گفت: از ابتدای امسال ۴۰۳ هزار تماس تلفنی در استان کرمانشاه با سامانه ۱۱۰ برقرار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  رضا مرادی در گفتگو با خبرنگار  مرصادنیوز، اظهار داشت:ماموریتهای فوریتی در عملیات‌های پلیسی به ماموریتهایی اطلاق می شود که به حضور فوری پلیس نیاز دارد و تاخیر پلیس برای حضور در محل، خسارات جانی و مالی یا گسترش آن را به همراه دارد برهمین مبنا پلیس باید به سرعت در محل حضور یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ماموریتهای غیر فوریتی نیز نیازمند حضور پلیس البته نه به صورت فوری است که بر اساس عواملی نظیر در اختیار داشتن نیرو حدودا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می کشد.

 سرهنگ مرادی تصریح کرد: مواردی چون شرارت، نزاع و درگیری های در حال وقوع و سرقت‌های مسلحانه که سارق در محل قرار دارد، سرقت به عنف، زورگیری، راهبندان و توقف در مسیر تردد وسایل نقلیه، سرقت از بانکها، مغازه های طلافروشی، لوکس فروشی ها، صرافی، اماکن خصوصی و دولتی که حفاظتی هستند نظیر وزارت خانه ها و سفارت خانه و...، دستگیری سارق در محل توسط مردم در زمره ماموریتهای فوریتی پلیس است و پلیس باید بلافاصله در محل حضور یابد.

 وی عنوان کرد: همچنین در موارد مفاسد اجتماعی شامل تظاهر به انجام فعل حرام،  جریحه دار کردن عفت عمومی، شرب خمر، حضور مزاحمین در حین مزاحمت، سلب آسایش عمومی، نزاع‌هایی که منجر به قتل می شود، موارد چاقوکشی یا قمه کشی، پلیس بلافاصله باید وارد عمل شود.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل انتظامی استان کرمانشاه گفت: مواردی که ایجاد رعب و وحشت می کند، تجاوز و تعدی به نوامیس و آبروی مردم، ایجاد ناامنی هم در زمره ماموریتهای فوریتی است.

 سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: موارد آتش سوزی، انفجار، حوادث و بلایای طبیعی نیز جزو ماموریتهای فوریتی پلیس است هرچند که در مواردی به حادثه دیدگان در حوادث جرحی، فوتی، آتش سوزی، تصادفات خدمات مشاوره و راهنمایی نیز ارائه می شود.

 وی افزود: ماموریتهای غیر فوریتی هم سرقت اتومبیل، مغازه، منزل، قطعات و لوازم خودرو، موتور سیکلت، دوچرخه، جیب بری، کشرو زنی و سرقتهایی که از زمان وقوع آن گذشته را شامل می شود‌.

 رییس مرکز فرماندهی و کنترل انتظامی استان کرمانشاه گفت: گزارش های مردمی درخصوص مفاسد اجتماعی با توجه به احتمال وجود خصومت، نیازمند انجام بررسی و دستورات قضایی است برهمین مبنا پلیس  بررسی های نامحسوسی را انجام می دهد و در صورت نیاز، دستورات قضایی را اخذ خواهد کرد.

سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: ماموریتهایی نظیر تهدید کردن، گزارش حضور اشرار سابقه دار در منزلی و تصادفات خسارتی بین دو خودرو از جمله مواردی است که باید بررسی شود، در حالی که مردم انتظار دارند بلافاصله پس از هر تماس، ماموران پلیس در صحنه حضور یابند.

 وی عنوان کرد: در ماموریتهای فوریتی حداکثر زمان حضور ماموران پلیس بین ۱۲ تا ۱۵ دقیقه و در ماموریتهای غیرفوریتی از ۳۰ دقیقه به بعد است که در پاسگاه های برون شهری به بعد فاصله نیز بستگی دارد.

سرهنگ مرادی گفت: از ابتدای امسال۴۰۳ هزار تماس در استان کرمانشاه با سامانه ۱۱۰ برقرار شده که ۱۵۰ هزار تماس منجر به انجام عملیات شده و از این میان ۶۵ هزار و ۲۷۷ تماس ماموریتهای فوریتی بوده است.

 رییس مرکز فرماندهی و کنترل انتظامی استان کرمانشاه گفت:عموما تماس های برقرار شده با سامانه ۱۱۰ به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی مرتبط با احکام قضایی، وضعیت راه ها و... بوده البته عده ای از تماس گیرندگان را مزاحمین تلفنی تشکیل می دهند که برخورد قضایی با آنها در دستور کار است و پس از ارائه تذکر، در صورت استمرار نسبت به قطع تلفن آنها اقدام خواهد شد.

 وی افزود: مردم اخبار و اطلاعات مربوط به مسائل امنیتی و انتظامی را از طریق سامانه ۱۱۰ با نیروهای پلیس درمیان بگذارند زیرا عمده موفقیت‌های پلیس از طریق تماس های مردمی حاصل شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان کرمانشاه سامانه ۱۱۰ سرهنگ مرادی هزار تماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی

محمدعلی زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه‌ای بارشی و نسبتاً قوی، از اواخر وقت امروز (دوشنبه) تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را فرا می‌گیرد.

وی افزود: در پی ورود و فعالیت این سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: داین سامانه بارشی بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید لحظه ای، رعدوبرق و بارش پراکنده تگرگ را از عصر سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تا جمعه ۱۴ اردیبهشت در کل استان به ویژه نیمه غربی و نواحی شمالی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: غبار (در غالب نقاط نسبتاً رقیق) نیز از دوشنبه ۱۰ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در نیمه غربی، به خصوص نواحی مرزی پیش بینی می‌شود.

زورآوند خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید، احتمال وقوع خسارت به دلیل وزش باد، برخورد صاعقه و بارش تگرگ، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، احتمال وقوع خسارت به باغات و مزارع کشاورزی به دلیل بارندگی شدید و رگبار تگرگ از مخاطرات احتمالی این سامانه خواهد بود.

وی ادامه داد: پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، اطمینان از استحکام سازه‌ها بویژه سازه‌های بلند و موقت، احتیاط در رانندگی، اجتناب از تردد‌های غیرضرور و قرار گرفتن در هوای غبارآلوداز توصیه به مسئولین اجرایی استان و مردم کرمانشاه است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اختلال در سامانه وام فرزندآوری و سردرگمی متقاضیان
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی
  • جریمه ۱۶میلیاردی تبعه عراقی برای قاچاق سوخت
  • جریمه ۱۶ میلیاردی تبعه عراقی به دلیل قاچاق سوخت
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو