Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: پذیرش داوطلبان آزمون وکالت براساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است.

جعفر کوشا روز دوشنبه در نشست خبری افزود: آزمون وکالت تاریخ ۲۸ تیر با حضور ۷۲ هزار و ۱۳۸ متقاضی برگزار شد و تا پایان شهریور نتیجه آزمون اعلام می‌شود همچنین کلید آزمون در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا قبل از این آزمون، ظرفیت مشخص بود و مبنا تراز بود اما در  این آزمون، مبنا نمره است. منطق ما در رابطه با ظرفیت این است که سقف را برداریم و افرادی را جذب کنیم که پایه علمی داشته باشند. 

کوشا اظهارداشت: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری لازم الاجرا شده و در این قانون نحوه جذب و پذیرش کارآموزان وکالت تغییر یافته است.

رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران با اشاره به تشکیل یک کارگروه از نمایندگان تام الاختیار نهاد وکالت خواستار دیدار با ریاست قوه قضاییه شد و ادامه داد: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار موخر بر آیین‌نامه وکالت است و پیشنهاد ما به قوه قضاییه این است که با آگاهی از اینکه می‌دانیم دستگاه قضایی اصل بر استقلال و تعامل دارد، این قانون نیازمند تدوین آیین‌نامه جدید در حوزه وکالت است.

ابراهیم کیانی نایب رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در پاسخ به سوالی درباره ظرفیت پذیرش آزمون وکالت ۱۴۰۰ گفت: تعداد مشخص نیست. ملاک پذیرش به صراحت در قانون» نمره «اعلام شده است اما برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این باره میگویند ملاک پذیرش آزمون وکالت، میانگین وزنی نمرات تراز شده به شیوه آزمون سراسری است.

انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آزمون وکالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، آزمون داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از ساعت ۸ صبح آغاز شد. آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود.
همچنین آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی هم فردا برگزار می‌شود.
 در استان یزد، ۱۵ هزار و ۳۲۴ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ باهم رقابت می‌کنند که ۹ هزار و۶۸۸ نفر داوطلب زن و ۵ هزار و ۶۳۶ نفر داوطلب مرد هستند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان یزد، در خصوص زمان و مکان برگزاری این آزمون در دانشگاه یزد تصریح کرد: محل آزمون داوطلبان گروه آموزشی علوم ریاضی صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه، در ساختمان توحید، داوطلبان گروه آموزشی علوم انسانی در همان زمان، در سالن‌های فجر، غدیر و ساختمان علوم است.
میرحسینی اظهار داشت: داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر هم ، عصر امروز در سالن‌های غدیر و ساختمان توحید و داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز عصر در محل سالن فجر به رقابت خواهند پرداخت.
وی یادآور شد: محل آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه در محل سالن‌های غدیر، فجر و ساختمان توحید است. 
میرحسینی تأکید کرد: به‌منظور رفاه شرکت‌کنندگان، داوطلبینی که حوزه امتحانی آنها سالن‌های غدیر و فجر است از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه و داوطلبینی که حوزه امتحانی آنها ساختمان‌های توحید و علوم است از ورودی بصیرت واقع در بلوار شهیدان اشرف به دانشگاه وارد شوند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان خاطر نشان کرد: به همراه داشتن کارت ورود به آزمون به همراه یک کارت شناسایی معتبر عکس دار الزامی است.

دیگر خبرها

  • پایان دور نخست ماراتن کنکور برای داوطلبان گروه علوم تجربی
  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد