Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@15:26:42 GMT

تقویت نظارت بر ساخت‌وساز روستایی با مشارکت شهرداری

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۴۵۲۷

تقویت نظارت بر ساخت‌وساز روستایی با مشارکت شهرداری

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد باید ظرفیت خود در روستاهای حریم شهر را به‌کارگیری کند تا به واسطه کمک‌رسانی به دهیاری‌ها، سطح کیفی ساخت‌وسازها را ارتقا دهیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سید ابراهیم علیزاده در حاشیه بازدید از روستاهای حریم و محدوده شهرستان مشهد، اظهار کرد: یکی از موارد بسیار مهم و ضروری در این پهنه‌ها، کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون دستگاه‌های نظارتی دارای وظیفه در حریم به وظایف ذاتی خود عمل نکرده‌اند و ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تفکیک‌های غیرشهرسازانه و کمبود سرانه‌ها در حاشیه شهر ناشی از این ضعف نظارتی است؛ به طوری که از ۵۰ سال پیش، بیش از ۴۰ روستا و هسته سکونتگاهی بدون رعایت اصول شهرسازی ساخته شده و با توسعه شهر مشهد در محدوده شهر مشهد قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در بازدیدهای مختلفی که تاکنون از این بافت‌ها داشته‌ایم این مهم مسجل شده که هیچ گونه نظارتی صحیحی روی ساخت‌وسازها وجود ندارد و شهرنشینی از شهرسازی‌مان پیشی گرفته و موجب تبدیل این بافت‌ها به یک دغدغه ملی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد باید تمهیداتی را بیندیشد تا از ظرفیت‌های خود در روستاهای حریم شهر به کارگیری کرده تا به واسطه کمک‌رسانی به دهیاری‌ها، بخشداری، فرمانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی که به طور قانونی متولی نظارت بر این بافت‌ها هستند، سطح کیفی ساخت‌وسازها را ارتقا ببخشند.

علیزاده تصریح کرد: از این طریق می‌توان خلاء نظارت را برطرف و ساخت‌وسازهای غیرمجاز را کنترل کرد؛ از سوی دیگر، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها نیز باید شرایط صدور مجوز اصولی را تسهیل کرده تا در صورت توسعه شهر و الحاق این روستا در آینده به شهر مشهد، دچار کم‌ترین مشکلات از حیث شهرسازی و ترافیکی و شاهد توسعه پایدار و متوازن شهر پر خیر و برکت مشهدالرضا (ع) باشیم.

کد خبر 592832

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مشهد برنامه ریزی شهری شهرداری مشهد پروژه های شهری مدیران شهری توسعه شهری مدیریت شهری پروژه هاي عمراني بهره برداری از پروژه های عمرانی ساخت و ساز شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سیدعلی‌اکبر نصری اظهارکرد: با توجه به گزارش مردمی طی گشت مشترک اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی با اتحادیه نانوایی‌ها موفق به کشف انباری شدیم که حجم زیادی نان در آن ذخیره شده بود.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: پس از مراجعه به محل و با هماهنگی ریاست محترم شعبه ۲ تعزیرات حکومتی حکم ورود به انبار صادر شد.

وی ادامه داد: پس از ورود به انبار حجم قابل توجهی از نان‌های کشف شده به صورت سالم در محل انبار، خشک شده بود و در حال خردشدن و تبدیل برای استفاده دامداری‌ها بود؛ اینکه این این حجم نان از چند نانوایی دریافت می‌شده است مشخص نشده، لذا بررسی‌ها در خصوص نانوایی متخلف ادامه دارد.

نصری گفت: تشکیل پرونده در محل انجام پذیرفت و اموال توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در خصوص محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و نان را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد