Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شاد اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین پیش ثبت‌نام پیاده روی اربعین از ١٠ تیر ماه در سامانه سماح آغاز شده است که تا پایان وقت دیروز یکشنبه نهم مرداد ماه ۸۶ هزار و ۸۳۲ نفر برای زیارت اربعین حسینی در این استان پیش ثبت نام کرده‌اند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی افزود: از این تعداد ۶۲ هزار و ۹۵۹ متقاضی از شهر مشهد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین، قرار بود پیش ثبت‌نام به مدت ۲۰ روز و تا پایان تیر ماه ادامه داشته باشد که به علت درخواست‌های متقاضیان و شرط ثبت نام در سامانه برای عبور از مرز برای شرکت در اربعین حسینی، این مهلت تا ۱۷ مرداد ماه امسال تمدید شد.

شاد با بیان اینکه در این مرحله صرفاً پیش ثبت نام انجام می‌شود و به منزله ثبت نام قطعی نیست گفت: پیش ثبت نام از متقاضیان هیچ گونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام ایجاد نخواهد کرد و نحوه و زمان ثبت نام قطعی از طریق ستاد مرکزی اربعین کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی افزود: چنانچه دولت عراق هرگونه محدودیتی برای تشرف به زیارت اربعین در نظر بگیرد نحوه ثبت نام قطعی متقاضیان از بین افرادی که پیش ثبت نام کرده اند تعیین و اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نکات و موارد مهم از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه اطلاع رسانی خواهد شد ضرورت دارد متقاضیان در ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه دقت کنند.

شاد گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین تزریق حداقل ۲ دوز واکسن کرونا از شرایط تشرف است که در زمان ثبت نام قطعی از وزارت بهداشت استعلام صورت می‌پذیرد و بدیهی است از ثبت نام قطعی متقاضیانی که حداقل ۲ دوز واکسن را تزریق نکرده باشند جلوگیری می‌شود از این رو متقاضیان از هم اکنون می‌بایست مراحل واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی افزود: داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام نیز الزامی است و متقاضیان در صورت لزوم باید از هم اکنون برای دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

کد خبر 5553258

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد اربعین حسینی ستاد مرکزی اربعین جواد شاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ماه محرم ویروس کرونا سیل کرمان بارش باران کرمانشاه مدیریت بحران خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری همدان سی امین سفر استانی دولت ستاد مرکزی اربعین ثبت نام قطعی خراسان رضوی پیش ثبت نام حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) به تشریح برنامه‌های حرم مطهر رضوی به این مناسبت پرداخت و اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) با محوریت رواق بزرگ امام خمینی (ره) از شامگاه جمعه و همزمان با شب شهادت این امام همام با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی توسط مداح و ذاکر نام‌آشنای اهل بیت (ع)، آقای احمد واعظی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان کرد: سخنرانی پیرامون شخصیت ششمین امام شیعیان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی، مرثیه‌سرایی و عزاداری با نوای ذاکران اهل بیت (ع)، آقایان سید محمود علوی و مرتضی اسلامی‌نژاد، از دیگر برنامه‌های شب شهادت این امام همام خواهد بود.

وی افزود: در شامگاه شهادت امام جعفر صادق (ع) همچنین زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی میهمان محفل شعرخوانی با حضور جمعی از شاعران آئینی از جمله حجج‌الاسلام سید ابوالفضل مبارز، سید رضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری و علی مقدم خواهند شد.

شریعتی‌نژاد در ادامه به تشریح ویژه برنامه صبح شهادت امام صادق (ع) پرداخت و اظهار کرد: این مراسم روز شنبه پانزده اردیبهشت، ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای کبیر قلندر زاده آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی توسط حجت‌الاسلام مصطفی رنجبر ادامه می‌یابد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی عنوان کرد: اجرای برنامه سرود و همخوانی توسط گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت (ع)، آقای مصطفی جلیلیان مصلحی، و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد (ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق (ع) خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این مراسم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق (ع) که توسط آقای قاسم پناهی قرائت می‌شود، به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

شریعتی نژاد اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در شامگاه شهادت این امام بزرگوار نیز ادامه دارد و این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آئینی، آقای علی زمانیان، سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی آقایان جعفر ملائکه و امیر عارف همراه خواهد بود.

کد خبر 6095185

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی