Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سلامت و اصلاح تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: امسال برای ۱۰۰ هزار زندانی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، «سید عبدالله مرتضوی» در جشنواره ملی مهارت اظهار داشت: این آموزش‌ها در ۹۰ رشته مهارتی ارائه می‌شود.

وی افزود: اکنون ۵۰ هزار زندانی در زندان‌ها مشغول به کار هستند و حدود ۲۲۰ میلیارد تومان در کارگاه‌ها برای خانواده هایشان درآمد کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سلامت و اصلاح تربیت سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه یکی از اصلی ترین ریشه‌های در مجرم شدن نداشتن شغل است، گفت: بر اساس بررسی ها، در بعضی از موارد اگر شغل نباشد و فرد در امرار معاش به بن بست بخورد برای رفع مشکل خود اقدام به جرم و جنایت می‌کند.

وی بیان‌داشت: در سال‌های گذشته حرفه‌آموزی در دستور کار جدی قرار گرفته است و آموزش زندانیان برای کسب مهارت و ایجاد اشتغال پیگیری می‌شود.

مرتضوی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۸۸ هزار زندانی مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت کردند، گفت: این مدارک بدون ذکر نام زندان بوده است تا بعد از دوران زندان، بتوانند به بازار کار بازگردند.

وی ادامه‌داد: کار مشترک با سازمان فنی و حرفه‌ای دنبال می شود تا منجر به مهارت آموزی و اشتغال زندانیان و عدم بازگشت آنان به زندان شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، آزادی زندانیان ، سازمان زندان‌ها

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آزادی زندانیان سازمان زندان ها فنی و حرفه ای هزار زندانی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هرچقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و بخش خصوصی را فعال کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملکرد وزارت کار در بخش‌های مختلف قابل توجه بوده است، افزود: در کاهش نرخ بیکاری شاهد اتفاقات موثری در این دولت بوده‌ایم.

معاون ویزر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در راستای توجه به امنیت معیشتی مردم نیز کالابرگ الکترونیکی را پیش بردیم و کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار یک رقم چشمگیر است.

عظیمی آموزش مهارت را رسالت اصلی سازمان فنی حرفه‌ای کشور خواند و گفت: تلاش این است که ۵۰ درصد ظرفیت جوارکارگاهی را توسعه دهیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و یکی از بندهای آن، این است که دولت مکلف شده بخشی از بودجه عمرانی سالانه دستگاهها را صرف آموزش مهارت کارگران کند.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های اثرگذاری است، اظهار کرد: نیروی انسانی بهترین و ارزشمندترین ظرفیت کردستان محسوب می‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نقش ممتاز و برجسته مردم کردستان غیرقابل انکاری است و با افتخار ایرانی جماعت به وجود کردستان قهرمان افتخار می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در عرصه های مختلف کردستانی ها درخشیده اند، گفت: کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و باید در مورد آن بیشتر صحبت شود.

عظیمی اعلام کرد: برگزاری آیینهای سنتی و محلی کردستان فرصت ارزشمندی برای معرفی ظرفیت‌های کردستان است و باید همه مردم در معرفی ظرفیت‌های استان نقش ایفا کنند.

کد خبر 6093051

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»