Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:54:32 GMT

هشدار قرمز هواشناسی فارس درباره بارش‌های موسمی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۴۷۳۷

هشدار قرمز هواشناسی فارس درباره بارش‌های موسمی

مدیرکل هواشناسی فارس دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، گفت: رگبار و رعد برق، بارش تگرک در مناطق مستعد و به صورت نقطه ای همراه با تندبادهای لحظه ای نوع مخاطره آمیز هشدار سطح قرمز است.

اثر مخاطره

مسعود حقیقت ادامه داد: اثر مخاطره همچون وقوع سیلاب، صاعقه، آبگرفتی معابر، جاری شدن روان آب و آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، خسارت در اثر باد شدید لحظه ای و اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی و زمینی  وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه

وی گفت: اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، عدم صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو ها در کنار درختان فرسوده و آمادگی دستگاه های اجرایی جهت مقابله با بحران توصیه می شود.

هشدار سطح زرد از سه شنبه (۱۱ مرداد) در فارس

همچنین اداره کل هواشناسی استان فارس با انتشار اطلاعیه شمار ه ۱۱ با توصیف سامانه رشد ابرهای همرفتی در ساعت بعداز ظهر و شب همراه با رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ و گاهی وزش باد شدید به صورت نقطه ای برای سه شنبه و  چهارشنبه ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی گفت: برای سه شنبه ۱۱ مرداد ماه رگبارهای پراکنده باران در برخی نقاط استان به ویژه در شمال غربی ، جنوب شرقی و برخی نقاط غربی  و برای چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه رگبارهای پراکنده در برخی نقاط غربی و جنوب شرقی استان  پیش بینی شده است و احتمال وقوع سیلاب، صاعقه و جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

به گزارش ایرنا، در پی بارش شدید باران فصلی عصر روز جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در ارتفاعات بین نی ریز و استهبان و طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در این منطقه، ۲۲ نفر جان باختند.

هشتم مردادماه نیز خبر فوت یک بانوی عشایر در حوالی کوه های سرچهان و بختگان اعلام شد. نهم مردادماه ۱۴۰۱ نیز اعلام شد، پیکرهای دو مرد که قربانی سیل شدند در یک خودرو در روستای خواجه جمالی شهرستان بختگان فارس کشف شد.

برچسب‌ها صاعقه اداره کل هواشناسی فارس فارس پروندهٔ خبری بارش‌های سیل آسای تابستانه در کشور و موج امدادرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صاعقه فارس صاعقه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روز‌های جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده است.

بر اساس هشدار، این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ به همراه خواهد داشت.

طبق هشدار زرد صادر شده، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفر‌ها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی نیز با بیان اینکه امروز در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود، گفت: شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود و یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

به گفته صادق ضیاییان، طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

tags # اخبار هواشناسی ، آب و هوا ، بارش باران سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان