Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اینکه سال‌های سال است که قرار است زندان مرکزی زنجان به خارج از شهر منتقل شود اما روند اجرای این طرح و برنامه به کندی پیش می‌رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، با اینکه سال‌های سال است که صحبت انتقال زندان مرکزی زنجان از داخل شهر به خارج شهر نقل محافل است ولی مشخص نیست بالاخره این انتقال چه زمانی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته آن چیز که مشهود است این است که در سال‌های گذشته عزم جدی برای جابه‌جایی زندان مرکزی زنجان وجود نداشته و در این سال‌ها فقط نقاط مختلفی در خارج از شهر زنجان پیشنهاد شده بود ولی عزمی برای منتقل شدن وجود نداشت. به عبارتی دیگر انتقال زندان مرکزی زنجان به حاشیه شهر تبدیل به یک شعار تبلیغاتی شده بود.

با تغییر و تحولاتی که در اداره‌کل زندان‌های استان افتاد و همین‌طور سفر استانی آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان به استان زنجان ، طرح انتقال زندان از سوی مسئولان اداره‌کل زندان‌های استان به وی داده شد و ایشان دستورات فوری را به وزارت راه و شهرسازی جهت تأمین زمین در اطراف شهر زنجان صادر کرد.

در همین راستا زمینی به وسعت 38 هکتار در جنب پلیس‌راه زنجان - بیجار (مسیر ورودی شهرک صنعتی نورآوران) به اداره‌کل زندان‌های استان تحویل داده شد و مشکل سند و دیگر اقدامات اداری این کار در حال انجام است.

اما موضوع اینجا است با اینکه مشکل زمین "زندان مرکزی زنجان" حل شده و با فروش زمین زندان مرکزی زنجان می‌توان منابع مالی احداث زندان در محل جدید را تأمین کرد ولی مشخص نیست چرا این موضوع از سوی مسئولان استان به کندی پیش ‌می‌رود. از سوی دیگر با فرا رسیدن فصل پاییز و روزهای سرد پاییزی و همینطور اتمام فصل عملیات عمرانی، عملاً فرصت طلایی ساخت پروژه از دست می‌رود.

حجت‌الاسلام مهدی باقری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس (عضو کمیسیون قضایی) در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: موضوع انتقال زندان مرکزی زنجان به حاشیه شهر باید هرچه سریعتر انجام شود.

وی گفت:  در طول سال‌های گذشته وسعت شهر زنجان افزایش یافته، زندان مرکزی زنجان کاملاً در داخل شهر قرار گرفته و سبب بهم ریختگی مبلمان شهری شده است. قطعاً اگر زندان به حاشیه شهر منتقل شود فضای زیادی و آزادی در سطح شهر ایجاد می‌شود.

زمین مورد نیاز برای جابجایی زندان زنجان تامین شدپرداخت حدود 7.5 میلیارد تومانی محسن چاوشی برای آزادی 851 زندانی جرایم غیرعمددعوت رییس قوه قضائیه از ائمه جمعه؛ از زندان‌ها سرکشی کنید

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس تأکید کرد: بحث جابه‌جایی زندان با توجه به مستهلک شدن وسایل آن و بحث آموزش زندانیان برای توانمندسازی آن‌ها از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و ما نیز به دنبال پیگیری آن هستیم.

حجت‌الاسلام حسین بنیادی مدیرکل زندان‌‌های استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از حمایت بی‌دریغ آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان برای مساعدت و دستور فوری انتقال زندان مرکزی زنجان قدردانی می‌کنم.

وی گفت: متأسفانه چند سالی بود که انتقال زندان مرکزی زنجان به حاشیه شهر به کندی پیش می‌رفت، در سال گذشته همزمان با سفر ایشان به استان زنجان، طرح انتقال زندان به وی داده شد و در مدت چند روز پس از سفر با خیر و برکت رئیس جمهور کشورمان، دستورات لازم به وزارت راه و شهرسازی جهت انتقال زمین در حاشیه زنجان ابلاغ شد.

مدیرکل زندان‌‌های استان زنجان تشریح کرد:  زمینی به مساحت 38 هکتار در جاده زنجان - بیجار ( به سمت شهرک صنعتی نوآوران) به اداره زندان‌ها تعلق گرفت و در حال حاضر مقدمات واگذاری زمین در حال انجام است. پس از این مرحله قرار است با فروش زندان مرکزی، هزینه ساخت این زندان تأمین شود.

وی گفت: تنها مشکل در این موضوع، کندی اداره‌کل راه و شهرسازی است و استاندار زنجان فرصت معینی را به راه و شهرسازی داده تا این موضوع را حل کند. البته در جلسه شورای اداری آینده قرار است مدیرکل راه و شهرسازی گزارش اقدامات خود را تشریح کند.

بنیادی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر دلیل کندی اداره‌کل راه و شهرسازی زنجان برای واگذاری زمین گفت: بنده در این زمینه سکوت می‌کنم تا فرصت معین تمام شود. اگر اقدامات کافی در این فرصت انجام نشود بنده حقایق موجود را رسانه‌ای خواهم کرد.

از سوی دیگر مسعود بیات‌منش مدیرکل راه و شهرسازی زنجان در گفت‌وگو با تسنیم گفت: برای تنظیم قرارداد واگذاری زمین 38 هکتاری، پول زمین به قیمت منطقه‌ای که رقم ناچیزی است باید از سوی اداره‌کل زندان‌ها پرداخت شود.

وی گفت: البته مستندات موافقت‌نامه و سایت پلان زندان هم باید به این اداره‌کل ارسال شود. هرچند زمین تخصیص داده شده و مسئولان مربوطه اقدامات اجرایی خود را می‌توانند آغاز کنند.

با این اوصاف، بهانه‌ای برای آغاز پروژه ساخت زندان جدید زنجان در خارج از شهر وجود ندارد و تمام شرایط آماده است تا اجرای این طرح آغاز شده و طلسم چند ساله انتقال زندان مرکزی زنجان به خارج شهر شکسته شود. امیدواریم مسئولان استانی هرچه سریعتر کارها را رو به جلو هدایت کنند و از برخی نامه‌نگاری‌های بیهوده خودداری کنند. چرا که فرصت طلایی عملیات عمرانی به زودی به اتمام می‌رسد و قسمت اعظمی از ساخت پروژه به طور اجبار به سال بعد محول خواهد شد.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری زنجان زندان استانداری زنجان زندان اداره کل زندان ها کل راه و شهرسازی حاشیه شهر استان زنجان کندی پیش داده شد سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد

حسین جعفری روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان، گفت: یافته های تحقیقاتی و انتقال دانش باید به عرصه کشاورزی نفوذ کند و مراکز تحقیقاتی باید بتوانند این انتقال را تقویت کنند.

وی گفت: تقویت شرکت های دانش بنیان ضروری است و مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت و هدفمند شود تا خلق ثروت از دانش صورت گیرد.

این مسوول با بیان اینکه از ماموریتهای مهم حوزه تحقیقات کشاورزی موضوع دانش بنیان کردن و ارتقای بهره وری در این بخش است، گفت: همچنین ماموریت اصلی همکاران ما در مراکز تحقیقاتی باید حل مشکلات اساسی حوزه کشاورزی استان باشد و با همراهی و تقویت بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی کمک کنند.

وی با اشاره به اهمیت چشم انداز سند امنیت غذایی، گفت: در این سند که با همکاری و مشارکت بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید، محققان و صاحبنظران تنظیم شده،‌ بهره وری از سایر منابع پایه از جمله کاهش مصرف آب در تولیدات کشاورزی مورد تاکید قرار گرفته است.

این مسوول بیان کرد: امنیت غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد و بستری برای همه امنیت ها به شمار می رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این مراسم به اهمیت نقش دانش در ارتقای بهره وری در حوزه کشاورزی اشاره و تاکید کرد: اتفاقات خوب و بسیار مهمی از ابتدای انقلاب در بخش کشاورزی رقم خوده است و باید اتفاقات خوبی نیز در آینده در این بخش رقم بخورد.

روح اله حسنی تصریح کرد: حوزه کشاورزی از خصوصی‌ترین بخشهای اقتصادی است و نقش دانش در ارتقای بهره وری در این حوزه اهمیت ویژه ای دارد.

حسنی با بیان اینکه انتقال علم و دانش باید در راهبرد افزایش محصولات سالم مورد استفاده قرار گیرد، افزود: نقش تحقیقات در عرصه هایی از جمله حوزه گندم بسیار اثرگذار است و باید فرمول های افزایش تولید به دست کشاورزان برسد و نقش بخش خصوصی در این موضوع می تواند موثر باشد.

در پایان این مراسم از زحمات نادر عباسی رئیس پیشین مرکز تحقیقات، قدردانی و محمدرضا عظیمی به عنوان رئیس جدید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اعتبارات بازآفرینی محور دلجویی هنوز اختصاص نیافته است
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی