Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@07:17:37 GMT

اهمیت تغذیه نوزاد با شیرمادر تا2سالگی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۴۹۲۰

رییس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به اهمیت تغذیه با شیر مادر، گفت: شیر مادر سرشار از ریزمغذی‌ها است و نقش عمده‌ای در تغذیه نوزاد دارد. توصیه شده تا دو سالگی تغذیه با شیر مادر ادامه داشته باشد. ناطقان: دکتر علیرضا مرندی در همایش هفته ترویج تغذیه با شیر مادر، در پیامی ویدیویی گفت: در قرآن در چند آیه به اهمیت تغذیه با شیر مادر اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در آکادمی‌های مختلف دنیا بر تغذیه با شیر مادر تاکید شده و حامی و طرفدار جدی تغذیه با شیر مادر هستند.

وی افزود: شیر مادر سرشار از ریزمغذی‌ها است و نقش عمده‌ای در تغذیه نوزاد دارد. توصیه شده تا دو سالگی تغذیه با شیر مادر ادامه داشته باشد. زیرا سرشار از همه مواد مغذی مورد نیاز نوزاد است. در عین حال علاوه بر فواید تغذیه با شیر مادر برای نوزاد، برای مادر هم فوایدی دارد؛ از جمله جلوگیری از استرس مادر، جلوگیری از افسردگی مادر و ایجاد ارتباط عاطفی بین مادر و نوزاد.

مرندی با بیان اینکه توصیه آکادمی کودکان آمریکا این است که آموزش درباره اهمیت تغذیه با شیر مادر را از دوران مهدکودک آغاز کنیم، ادامه داد: بعد هم این آموزش‌ها باید در مدارس، دانشگاه‌ها، محافل، قوانین، در بین کارفرماها و ... ارائه شده و توصیه‌هایی که بر اساس آن مادر بتواند از هر فرصتی برای شیر دادن استفاده کند، اعمال شوند. علاوه بر این در حوزه پزشکی باید به خانواده‌ها از زمان بارداری تا بعد از تولد کودک آموزش داده شود.

وی گفت:  هرچه بر روی فرهنگ تغذیه با شیر مادر کار شود، احتمال انصراف زودهنگام از این اقدام کاهش می‌یابد. در عین حال نقش حمایتی پدر نیز بسیار مهم است. برای حفظ و نگهداری این مائده آسمانی‌ و برای داشتن جامعه سالم‌تر در آینده، تغذیه با شیر مادر بسیار مهم است. منبع: ایسنا برچسب ها: تغذیه نوزاد ، شیر مادر ، دو سالگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تغذیه نوزاد شیر مادر دو سالگی تغذیه با شیر مادر اهمیت تغذیه تغذیه نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: در این مدت 32 نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.
ابراهیم کوهکن افزود: پارسال500 نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال پیش از آن 56 درصد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد 10 میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی ۳ ماه است و هزینه سالانه ذخیره آن560 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید؛ امضای ۷۵ قرار داد ذخیره خون‌بند ناف نوزاد در هرمزگان
مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد۲۰ سال است، افزود: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌های مانند تالاسمی، سرطان های خونی، اوتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.
کوهکن گفت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه ی بیمارستان های هرمزگان مستقر هستند.
وی افزود: مادران باردار می توانند از ابتدای ماه نهم بارداری در این مراکز نام نویسی کنند.
مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیر‌های پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق و یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.
کوهکن افزود: نمونه گیری از دندان های شیری و مایع های آمنیوتیک جفت از برنامه های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.
وی گفت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم های سوختگی و زخم های عمیق استفاده می شود. 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی