Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:21:56 GMT

۵ روز از قطعی آب در رفسنجان گذشت/ خانه ها مملو از سیلاب

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۵۰۰۲

۵ روز از قطعی آب در رفسنجان گذشت/ خانه ها مملو از سیلاب

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: وضعیت در شهر سیل زده رفسنجان به وضعیت عادی بازنگشته است و در بسیاری از محله‌های شهر همچنان آب ناشی از طغیان رودخانه‌های فصلی راکد مانده است، زیر زمین خانه‌ها مملو از آب است و در برخی از محله‌ها خانه‌ها دچار آبگرفتگی شده است.

اینجا همه دنبال پمپ آب هستند

مردم در جستجوی پمپ آب و لجن کش هستند تا بتوانند آب را از خانه‌ها خارج کنند، بسیاری از مردم هنوز در مکان‌های ایمن خارج از خانه ساکن هستند و در تلاش هستند تا اسباب و اثاثیه خود را از زیر آب خارج و شستشو کنند، وسایل خانه بخش قابل توجهی از مردم آسیب دیده است و مغازه دارها نیز به جز کالاهایی که در قفسه‌ها داشته‌اند بقیه وسایلشان قابل استفاده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم در جستجوی پمپ آب و لجن کش هستند تا بتوانند آب را از خانه‌ها خارج کنند، بسیاری از مردم هنوز در مکان‌های ایمن خارج از خانه ساکن هستند

در خیابان‌های مختلف کامیون‌ها و لودرها در حال کار برای بستن راه سیلاب هستند و سعی دارند آب را به سمت بیرون از شهر هدایت کنند.

در گوشه گوشه شهر صدای کار کردن پمپ‌های آب می‌آید و گروه‌های جهادی، سپاه، بسیج در حال تلاش برای کمک به مردم هستند، در برخی از محله‌ها نفربرهای سپاه در حال انتقال مردم و وسایل خانه‌هایشان به مناطق امن تر هستند.

برخی از خانه‌ها نیز به دلیل آبگرفتگی سست شده و ایمن نیستند در این شرایط که آب شهر را فرا گرفته است اما یک نکته جالب هم وجود دارد آب در بخشهای زیادی از شهر به صورت سیار تأمین می‌شود.

اطلاعیه‌هایی در خصوص زمان و مکان توزیع آب شرب صادر می‌شود و مردم در کنار تمام مشکلات آب خوردنشان را هم باید اینگونه تأمین کنند، ۵ روز قبل بود که در مراحل ابتدایی سیل ۲ خط اصلی ۴۰۰ و ۷۰۰ میلیمتر صدمه جدی دید. تیم‌های امدادی شرکت آب و فاضلاب دست به کار شدند و این خط‌های انتقال را تعمیر کردند اما در سیل بعد مجدداً این خطوط انتقال دچار شکستگی و آب شهر قطع شد.

این تمام ماجرا نیست ۲۸ حلقه چاهی که آب شهر را تأمین می‌کردند نیز دچار آبگرفتگی و خسارت شده‌اند.

آبی برای شستشوی لوازم گل آلوده خانه‌ها وجود ندارد

در این شرایطی که شهر رفسنجان را گل و لای فرا گرفته است اما آبی برای شستشو وجود ندارد از سوی دیگر تقاضا برای خرید آب معدنی نیز افزایش یافته اما مشکل اینجا ست بسیاری از مغازه نیز دچار آبگرفتگی و خسارت شده‌اند و اصولاً امکان باز گشایی وجود ندارد.

حالا مردم برای خرید آب مجبورند به مناطقی از شهر که از گزند سیل در امان بوده‌اند بروند، احتمال فرونشست زمین، ادامه سیلاب روند زندگی مردم را سخت‌تر از قبل کرده است.

با این وجود ۲۳ تانکر به صورت شبانه روزی در حال تأمین آب شرب مورد نیاز مردم هستند.

سیل زده‌ها در صف برای تأمین آب

محمد اسماعیلی یکی از شهروندان رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: در شرایط کنونی دغدغه تأمین آب بسیار مشکل است، خانواده ام در خانواده‌ای در رفسنجان که به ما پناه داده است مستقر شده‌اند اما برای تأمین آب باید در صف تانکرها بمانیم چون هزینه آب معدنی زیاد است.

وی افزود: آب موجود در خانه را هم با پمپی که اجاره کردم خارج کردیم گروه‌های جهادی هم برای این کار کمک کردند و وسایل خانه را از زیر آب خارج کردیم، کل وسایل برقی سوخته‌اند و بقیه وسایل مملو از گل شده‌اند.

وی گفت: در این شرایط آبی برای شستشوی وسایل نداریم و از مسئولان می‌خواهیم تمام توان خود را برای وصل کردن آب در شبکه سراسری انجام دهند.

قربانعلی حجازی دیگر شهروند رفسنجانی گفت: درصد خرابی‌ها در زمینه زیر ساختهای شهری و خانه‌ها بسیار بالاست و مردم با مشکلات زیادی رو برو هستند اما از مسئولان می‌خواهیم در درجه اول مشکل آب و برق را رفع کنند تا مردم بتوانند مشکل موجود را رفع کنند.

مشکل به زودی رفع می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای رفسنجان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم و تیم‌های عملیاتی به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای تعمیر خطوط انتقال آب هستند.

سیلاب و آبگرفتی گسترده کار تعمیر را با مشکل مواجه کرده است اما تمام توان گروه‌های امدادی در راستای حل مشکل متمرکز شده است

حسین چرخ انداز افزود: اگر مشکلی پیش نیاید احتمالاً امروز آب بخشهایی از شهر وصل می‌شود.

وی عنوان کرد: سیلاب و آبگرفتی گسترده کار تعمیر را با مشکل مواجه کرده است اما تمام توان گروه‌های امدادی در راستای حل مشکل متمرکز شده است و در کنار تعمیرات کار آبرسانی سیار با استفاده از تانکرهای حمل آب با تلاش شبانه روزی در حال انجام است.

به نظر می‌رسد در کنار رفع مشکل آب که همه امیدوارند به زودی انجام شود خارج کردن آب سیلاب از کوچه و پس کوچه‌های شهر از مهمترین مطالبات مردم است زیرا وجود حجم گسترده آب در گسترده محلات امکان تخلیه آب از خانه‌ها را نیز مختلف کرده است زیرا اگر در این مکان‌ها آب از خانه‌ها تخلیه شود بار دیگر سیلاب از خیابان‌ها وارد ساختمانها خواهد شد.

همه منتظر بازگشت شرایط عادی هستند

مشکلاتی دیگری همچون تخریب گسترده زمینهای کشاورزی، آبگرفتگی وسایل نقلیه و تأمین مواد غذایی نیز برای برخی از مردم به چالشی عمده تبدیل شده است.

همه منتظرند تا شرایط زندگی وضعیت عادی پیدا کند، جهادگران و بسیجی‌ها در کنار هلال اهمر در حال تلاش برای رفع مشکلات هستند اما میزان مشکلات بسیار گسترده است.

اینها فقط مشکلات شهر رفسنجان است و وضعیت ده‌ها روستای سیل زده در برخی موارد بدتر از رفسنجان است، تقویت دستگاهای سنگین و لجستیک، افزایش دستگاه‌های لجن کش و پمپ‌های آب در مناطق سیل زده ضروری است و امروز دو تیم از یزد برای کمک به شهر رفسنجان آمده‌اند.

شرایط در روستای کوثر ریز، داوران، ده تک، دره در، اودرج نیز مطلوب نیست ضمن اینکه بیشترین بحران در شهر رفسنجان نیز در صادق آباد، حجاب، آب، شهرک جهاد، امام علی (ع) شرهرک فرهنگیان و خواجو دیده می‌شود.

کد خبر 5553218

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل سیل کرمان رفسنجان سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ماه محرم ویروس کرونا سیل کرمان بارش باران کرمانشاه مدیریت بحران خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری همدان سی امین سفر استانی دولت شهر رفسنجان خانه ها تأمین آب شده اند سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند

سید ابراهیم رئیسی گفت: مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور امروز در جمع مردم جنوب غرب تهران گفت: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن‌ در همه عرصه‌های زندگی است.  آنچه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود داردبر اساس عدالت توزیع شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موضوع انرژی گفت: امروز  طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

رئیس‌جمهور همچنین در زمینه اشتغال و مسکن بیان کرد: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم، امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد،‌ امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم. هم قانون می‌گوید و هم‌ نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

تکمیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • درخشش چهره محبوب فوتبال یکسال‌ بعد از خانه‌نشینی | تیم ناکام، پرتشنج و هرج و مرج زده در کوتاه‌ترین زمان احیا شد
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم
  • مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند!
  • قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!
  • سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • لحظه وحشتناک تخریب یک خانه بر اثر بارندگی و سیلاب! | ویدئو