Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز با گزارش این مورد مرگ، شمار مرگ‌های مربوط به آبله میمونی در شیوع فعلی این بیماری به چهار مورد می‌رسد.

اسپانیا هفته پیش دو مورد مرگ مربوط به آبله میمونی و برزیل نخستین مورد آن را اعلام کردند. این مورد مرگ در هند همچنین نخستین مرگ مربوط به آبله میمونی در آسیا به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت در ۲۳ ژوئیه (اول مرداد) شیوع آبله میمونی یک اضطرار بهداشت جهانی اعلام کرد.

مقامات محلی ایالت کرالا می‌گویند این مرد ۲۲ ساله هندی در روز شنبه درگذشته است و از ایزوله کردن ۲۱ نفر که در تماس با او بوده‌اند، خبر می‌دهند.

کی راجان، وزیر دارایی ایالت کرالا به خبرنگاران گفت:‌«این شخص در ۲۱ ژوئیه به کرالا وارد شده و در ۲۶ ژوئیه با علت دچار به تب و خستگی به بیمارستان مراجعه کرده است.» به گفته این مقام، دلیلی برای وحشت‌زدگی وجود ندارد و هیچکدام از افراد در تماس نزدیک با این مرد علائمی نشان نداده‌اند.

وینا جرج، وزیر بهداشت کرالا هم به خبرنگاران گفت خانواده این مرد به مقامات گفته‌اند که او در روز پیش از بازگشت به هند در امارات متحده عربی نتیجه مثبت آزمایش آبله میمونی را دریافت کرده است.

وزارت بهداشت فدرال هند تا به حال در مورد این مرگ اظهارنظری نکرده و فقط گفته است که دولت یک کارگروه از مقامات ارشد برای نظارت بر موارد آبله میمونی در کشور تشکیل داده است که رسانه‌های محلی می‌گویند دست کم به ۵ مورد رسیده است.

سازمان جهانی بهداشت هفته پیش اعلام کرد که بیش از ‍۱۸۰۰۰ مورد آبله میمونی از ۷۸ کشور گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ویروس آبله میمونی باعث ایجاد بیماری با علائم با شدت کمتر نسبت به آبله می‌شود و شیوع آن به  طور تاریخی عمدتا محدود به آفریقای مرکزی و غربی بوده است. ویروس این بیماری در کشورهای آفریقایی دارای شیوع بوم‌گیر یا آندمیک از حیوان‌ها به انسان‌ها منتقل می‌شود.

سرایت انسان به انسان ویروس بیماری در شیوع فعلی در خارج از کشورهای آفریقایی در نتیجه تماس با مایعات بدنی، ضایعات و دانه‌های روی پوست یا سطوح داخلی مخاطی مانند دهان یا گلو، قطرک‌های بزرگ تنفسی و اشیایی مانند لباس و ملحفه الوده رخ می‌دهد.

کد خبر 694984 برچسب‌ها آبله میمونی هند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آبله میمونی هند آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در تهران

تیم ملی فوتسال افغانستان بعد از حضور موفق در جام ملت‌های آسیا در کشور تایلند، و افتخارآفرینی در این جام، کسب مقام پنجمی آسیا و راهیابی به جام جهانی فوتسال، ظهر امروز از طریق میدان هوایی بین المللی امام خمینی(ره) تهران، وارد جمهوری اسلامی ایران شد و با استقبال گرم جامعه مهاجر، خانواده‌های خود، فعالان ورزشی و همچنین مسئولین سفارت افغانستان مواجه شدند.

در تازه ترین رنکینگ جهانی فوتسال تیم ملی فوتسال افغانستان در آسیا از جایگاه دوازدهم به جایگاه هشتم رسید و از جایگاه ۴۹ جهانی به جایگاه ۴۵ صعود کرد.

این در حالی است که کادر فنی این تیم از جمله سرمربی همه ایرانی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در تهران
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی