Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه گفت که کشورش ضمن حفظ جایگاه صادرکننده مسئول و قابل اعتماد کالا به خریداران خارجی و شریکانش، هیچگاه زیان در فعالیت های تجاری را نخواهد پذیرفت.

پوتین افزود: روسیه همیشه شریک ثابت قدم طرف هایی که خواستار همکاری های بازرگانی سودمند هستند، باقی خواهد ماند، اما این رفتار شامل طرف هایی که روابط غیردوستانه نشان می دهند، نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین گفت که این امر نه تنها در بازار فلزات، بلکه در مورد دیگر کالاهای صادراتی هم صدق می کند و از مسئولان کشورش خواست که بر برآورده سازی تقاضای داخلی برای محصولات و کالاهای فلزی تمرکز کنند.

روزنامه گاردین در نوشتاری با بیان اینکه اقدامات غرب علیه روسیه نتیجه عکس داده، تحریم‌های اروپا و آمریکا را نسنجیده‌ترین سیاست تاریخ کنونی حوزه بین‌الملل ارزیابی کرد و نوشت: ولادیمیر پوتین از همیشه قدرتمندتر شده‌ است.

این روزنامه انگلیسی در مطلبی با عنوان «ارزش روبل در حال افزایش است، پوتین قوی تر از همیشه و تحریم ها نتیجه معکوس داشت» آورده است: هرچند کمک های نظامی غرب به اوکراین توجیه دارد اما جنگ اقتصادی علیه مسکو بی اثر بوده و پیامدهای ویرانگری برای غرب به دنبال داشته است. چراکه تحریم ها علیه مسکو سبب بالارفتن چشمگیر بهای انرژی شده، تورم با روندی صعودی رو به افزایش است و زنجیره‌های تامین با اختلال بسیاری مواجه شده و خطر گرسنگی در نتیجه کمبود غلات جان میلیون ها نفر را تهدید می کند.

این رسانه تشریح می کند که چگونه تحریم‌ها علیه روسیه، مسکو را به اقدام تلافی‌جویانه واداشته است. به عبارتی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای قطع عرضه گاز به اروپا در زمستان دست بالا را دارد و همین حالا هم عرضه از خطوط لوله اصلی مانند "نورد استریم ۱" را تا ۸۰ درصد کاهش داده است. قیمت جهانی نفت افزایش یافته و جریان صادرات گندم و سایر مواد غذایی از اروپای شرقی به آفریقا و آسیا به طور کلی متوقف شده است.

در حال حاضر قبوض گاز در انگلیس به طرز سرسام آوری افزایش یافته و طی یک سال سه برابر شده است و دراین میان ذینفع اصلی کسی نیست جز روسیه که صادرات انرژی آن به آسیا افزایش یافته و تراز پرداخت های آن به شیوه بی‌سابقه‌ای رشد داشته است. روبل به عنوان واحد پول روسیه، در سال جاری به یکی از قوی ترین ارزهای جهان بدل شده و از ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) تا کنون نزدیک به ۵۰ درصد تقویت شده است. هرچند در سوی دیگر ماجرا، دارایی های مسکو در خارج از کشور مسدود شده و کشتی های تفریحی الیگارش های آن توقیف شده اند، اما به نظر می رسد این امر برای رهبر کرملین هیچ اهمیتی ندارد.

این روزنامه در نهایت نتیجه‌گیری می کند: با وجود شواهد بسیاری که نشانگر شکست تحریم ها علیه روسیه است، هنوز هیچ یک از رهبران غرب جرات آن را نداشته که تحریم ها را زیر سوال ببرد. چراکه اعتراف به شکست و یا حتی تصور آن هم توهین به مقدسات تلقی می شود.

/انتهای پیام
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعا‌های مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.


دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم