Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاە جامع علمی کاربردی کردستان برگزار و «شاهین فکور» به عنوان سرپرست جدید دانشگاە جامع علمی کاربردی معرفی شد.

آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاە جامع علمی کاربری کردستان صبح امروز (۱۰مرداد) با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

در این آیین از خدمات «عادل سی‌وسەمردە» تقدیر و «شاهین فکور» به عنوان سرپرست جدید دانشگاە جامع علمی کاربردی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم سرپرست سابق دانشگاە جامع علمی کاربردی استان گفت: از سال ۱۳٨۳ کە بومی‌گزینی دانشگاەها شروع شدە، نسبت تعداد دانشجو بە جمعیت در استان بە کل کشور کاهش پیدا کردە است.

عادل سی‌وسە مردە در این مراسم اظهار کرد: استان کردستان بە لحاظ  تعداد دانشجو نسبت به جمعیت جزو آخرین استان‌های کشور است؛ لذا باید تلاش کرد کە آموزش عالی در استان گسترش پیدا کند.

وی در خصوص توسعە آموزش عالی در کردستان عنوان کرد: برای این مهم باید دانشگاەهای دولتی را توسعە و یارانەای برای دانشگاە‌های غیردولتی در نظر گرفتە شود.

سی‌وسە مردە ادامە داد: ۷۰ درصد دانشجویان قبولی در رشتەهای خوب در کشور مربوط بە دو دهک بالای جامعە است، این در حالی است کە اکثر جمعیت کردستان مربوط بە هشت دهک پایین جامعە است و تنها ۳۰ درصد افراد دهک پایین در رشتەهای خوب قبول می‌شوند.

وی بیان کرد: دانشگاە جامع علمی کاربردی قریب بە ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور دارد کە از این تعداد ۷۰۰ هزار نفر در تهران و ۱۳۰ هزار نفر در سایر استان‌ها و تنها ۳ هزار نفر در استان کردستان مشغول بە تحصیل هستند.

سرپرست سابق دانشگاە جامع علمی کاربردی استان کردستان، خاطرنشان کرد: ۱۲ مرکز جامع علمی کاربردی در استان داریم کە در هر مرکز ۲٥۰ نفر مشغول بە تحصیل هستند کە اصلا آمار خوبی نیست.

رییس جدید دانشگاه علمی کاربردی کردستان هم در ادامە این نشست بیان کرد: اگر خواهان کشور توسعه یافتە‌ای هستیم بایستی بە دانشگاەهای کشور نگاە کرد، زیرا تناسب مستقیمی در میزان توسعە‌یافتگی کشور با میزان موفقیت، کارآمدی و توسعەیافتگی دانشگاەهای آن کشور وجود دارد.

شاهین فکور عنوان کرد: در دهەهای ٦۰ و ۷۰ میلادی افراد دانش‌آموختە با مدارک دانشگاهی یکی از شاخص‌های توسعە دانشگاەها بود کە تا قبل از انقلاب اسلامی این شاخص در کشور سە دهم درصد بود.

وی افزود: در یک دو دهە اخیر شاخص دانش آموختگان دارای مدرک دانشگاهی جای خود را بە دانش آموختگان کارآفرین و کارآمد داد.

شاهین فکور رسالت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی را کارآفرینی و مهارت آموزی دانست و گفت: این دانشگاه در کنار سایر مراکز آموزشی راهی برای رسیدن به موفقیت در آیندە خواهد بود.

وی اضافە کرد: خوشبختانە چابک و فعال بودن یکی از نقاط قوت و عطف دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان است. 

فکور بر حمایت از مراکز جامع علمی کاربردی شهرستان‌ها تاکیدمو افزود: اجازه تعطیلی هیچ کدام از مراکز دانشگاهی شهرستان‌ها را نخواهیم داد.
 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاە جامع علمی کاربردی علمی کاربردی استان استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان‌های دفاعی قرار نمی‌گرفت افتخارآفرینی وعده صادق رقم نمی‌خورد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمیان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، در مراسم معرفی اساتید نمونه کشوری گفت: اگر بناست اتفاقات مورد آرزو رقم بخورد حتما با توجه به صحنه علم، دانش و تکریم دانشمندان، استادان و دانشجویان رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام رستمی: برنامه‌های دشمن در محیط دانشگاه شکست خورده است

وی افزود: افتخاری که امروز در بخش‌های مختلف کشور می‌بینیم محصول تلاش علمی دانشمندان، اساتید و معلمان و هم جریان حمایت مداوم از علم است.

رستمیان به حماسه وعده صادق اشاره کرد و گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان های دفاعی کشور قرار نمی گرفت این افتخارآفرینی رقم نمی خورد.

وی افزود: این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم می‌شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

پایان پیام/

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام