Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@11:47:36 GMT

بنادر استان خوزستان آماده جذب سرمایه‌گذار هستند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۵۵۳۰

بنادر استان خوزستان آماده جذب سرمایه‌گذار هستند

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: زمینه جذب سرمایه گذار و صاحبان کالا در بنادر خوزستان، با وجود امکانات و تخصیص تسهیلات و معافیت‌ فراهم است.

به گزارش تین نیوز، بهروز آقایی روز دوشنبه در نشست مدیران بنادر استان خوزستان در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، بیان کرد:بنادر استان خوزستان نسبت به سرمایه‌گذاران نگاه ویژه و مثبتی دارند و مدیران باید برای جذب صاحبان کالا، تمام امکانات را وارد عمل کرده و با تخصیص تسهیلات و معافیت‌ لازم، پای سرمایه‌گذاران را به بنادر خوزستان باز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: رویکرد فعالیت بنادر خوزستان باید افزایش ترافیک کالا باشد، و این افزایش رویکرد ثروت همزمان با توسعه فیزیکی از نیازهای ضروری بنادر ما به شمار می‌رود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: لایروبی اروندرود از برنامه‌های مهم در خوزستان است که خوشبختانه اقدامات مثبتی تاکنون انجام شده اما باید نسبت به تکمیل خارج‌سازی مغروقه‌ها یک نگاه ویژه و فرااستانی ایجاد شود.

آقایی، ایجاد خطوط کشتیرانی را از دیگر نیازهای بنادر خوزستان دانست و افزود: مدیران بنادر با تخفیف و تشویق باید ایجاد این خطوط کشتیرانی را دنبال کنند چرا که در بهبود اقتصادی موثر است.

وی ادامه داد: بنادر استان خوزستان باید یک پیوند منطقه‌ای ایجاد کنند و با بنادر کشورهای همسایه ارتباط داشته باشند، البته این مساله نیاز به ورود و کمک دیگر سازمان‌ها دارد و در منطقه آزاد اروند باید این پیوند مورد توجه قرار گیرد و ارتباط بندر خرمشهر با کشورهای همسایه بیش از پیش گستردگی پیدا کند.

وی گفت: برگزاری نشست‌های مشترک میان مسوولان بنادر خوزستان باعث نزدیک شدن نقطه نظرات، همبستگی، کمک به یکدیگر و حل معضلات و مشکلات موجود در این بنادر می‌شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در این نشست گفت: بندر خرمشهر زمانی در بحث تجارت، بازرگانی و حمل‌ونقل در کشور زبانزد بود اما امروز به دلایل مختلف از جمله جنگ تحمیلی وضعیت متفاوتی نسبت به گذشته دارد.

نوراله اسعدی بیان کرد: بندر خرمشهر تنها بندری در حوزه اروند است که به صورت همزمان دارای پایانه کانتینری، کالای عمومی، کالای فله، حمل و نقل چند وجهی، و تردد مسافر است که این تنوع فعالیت، از مزیت‌های مهم و ویژه بندر خرمشهر است. 

وی با تاکید بر اینکه این بندر ۲۰ پست اسکله دارد، گفت: وجود ۲۳۰ هزار هکتار اراضی پسکرانه و تجهیزات‌ استراتژی و پایانه کانتینری از دیگر ظرفیت‌های بندر خرمشهر است که با وجود این پایانه، ظرفیت کانتینری این بندر به ۵۰۰ هزار TEU در سال رسیده است. 

اسعدی بیان کرد: شرایط، ظرفیت و زیرساخت‌های موجود در بندر خرمشهر ایجاب می‌کند که مزیت‌های ویژه و متفاوت‌تری نسبت به سایر بنادر دریافت کند تا مقدمات رونق و توسعه منطقه ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت بندر خرمشهر به ۱۱ میلیون تن در سال رسیده است، بیان کرد: بندر خرمشهر در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به صورت پیاپی بالاترین میزان تخلیه و بارگیری پس از جنگ تحمیلی را به ثبت رساند. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: پس از وقفه دو ساله، خط رفت و برگشت مسافری میان بندر خرمشهر - کویت راه‌اندازی شد و امکان ایجاد این مسیر برای تردد به کشور عراق نیز وجود دارد.

اسعدی ادامه داد: ایجاد تسهیلات ویژه برای ترغیب و حضور صاحبان کالا در بندر خرمشهر ضروری و حیاتی است؛ اگر ما به صاحبان کالا برای سرمایه‌گذاری در بندر خرمشهر به صورت ویژه نگاه کنیم، شاهد رونق، آبادانی و افزایش ترافیک کالا در این بندر پرظرفیت خواهیم شد.

وی با تاکید بر اهتمام بندر خرمشهر به ایجاد پروژه‌ها در حوزه شهری، گفت:بسیاری از پروژه‌های بندر خرمشهر از جمله احداث هشت پست اسکله مربوط به شهر و برای ایجاد فضای مناسب رفاهی و گردشگری در این شهرستان است و برای کمک به شهر اهتمام جدی داریم.

حمل‌ونقل چند وجهی از ظرفیت‌های بی‌نظیر بندر خرمشهر است

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند نیز گفت: حمل‌ونقل چند وجهی یکی از ظرفیت‌های مهم اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر است که ما به این ظرفیت عظیم و ویژه می‌بالیم.

علی خانی افزود: بندر خرمشهر با داشتن سابقه، قدمت و زیرساخت‌های لازم مستعد استفاده از ظرفیت‌های بیشتری در زمینه‌های گوناگون است و سازمان منطقه آزاد اروند نیز اعلام آمادگی می‌کند که در کنار بندر خرمشهر در خدمت پویایی اقتصاد منطقه تمام توان خود را به کار گیرد.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند با همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه بنادر منطقه و به صورت ویژه‌تر با اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر تعامل و ارتباط مفید و مناسب دارد. 

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین بنادر خوزستان ترافیک ثروت لایروبی اروندرود بندر خرمشهر حمل و نقل رفت و برگشت کویت عراق گردشگری کسب و کار حوزه خلیج فارس بنادر تجاری حاشیه خلیج فارس بنادر خوزستان لایروبی اروندرود بندر و دریانوردی خرمشهر بنادر استان خوزستان منطقه آزاد اروند بنادر خوزستان بندر خرمشهر صاحبان کالا چند وجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت حمل و نقل این کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که احمد جاسم الاسدی، مدیر کل شرکت حمل و نقل دریایی عراق به منظور فعال سازی حمل و نقل مسافران بین دو کشور از طریق اروند رود در نشست مشترکی با نمایندگان بنادر جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد.

در این اطلاعیه آمده است که این دیدار بر اساس دستورات «رزاق محیبس السعداوی» وزیر حمل و نقل عراق انجام شده و فعال سازی این خط برای تسهیل تردد مسافران بین دو کشور به ویژه در ایام مناسبت های مذهبی برای کاهش ازدحام در گذرگاههای زمینی ضروری است.

وزارت حمل و نقل عراق در این اطلاعیه با اشاره به اینکه شرکت حمل و نقل دریایی عراق از اسکله آماده برای حمل و نقل راحت مسافران برخوردار است، افزود: قایق های دو کشور ایران و عراق برای جابجایی مسافران، پیشرفته و ایمن و مجهز به وسایل امداد و نجات هستند.

وزارت حمل و نقل عراق اضافه کرد که برای سهولت حمل و نقل دریایی با قایق های موجود، تردد بین بنادر خرمشهر و اسکله «العشار» در ساحل اروند رود خواهد بود.

پیشتر مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی عراق برقراری و فعال شدن خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره و برعکس را از اولویت‌های مهم و اساسی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد و گفت: به دنبال "صفر" کردن تعرفه سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره هستیم.

احمد جاسم نعیم دیروز دوشنبه در نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره که در بندر خرمشهر برگزار شد گفته بود که هدف اساسی این نشست بررسی فنی، تخصصی و نهایی برای فعال شدن این خط مسافری دریایی است که امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده به صورت رسمی شاهد برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعرفه‌ سفر دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره و برعکس را به حداقل‌ترین میزان کاهش و یا آن را از بین ببریم.

جاسم نعیم خاطرنشان کرد: آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران خط دریایی عازم از بندر خرمشهر به بصره در کشور عراق داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق گفت: سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق آماده استقبال از سرمایه‌گذاران ایرانی برای ایجاد فضای گردشگری دریایی و اقدامات مربوط به آن است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت راهبردی خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

کد خبر 848395 برچسب‌ها بندر خرمشهر خلیج فارس کویت بندر امام خمینی عراق ایران

دیگر خبرها

  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد