Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و انتظامی استان، جلسه شورای پیشگیری از جرم استان در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری کردستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: عمده ترین فلسفه قیام امام حسین (ع) اصلاح امت و خدمت به مردم بود و به جرأت می‌توان گفت که حتی غیرمسلمانان هم وامدار نهضت اباعبدالله هستند.

حجت الاسلام حسینی امنیت و احساس امنیت را دو مقوله بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و تأکید کرد: وقتی در جامعه سرقتی رخ می‌دهد فقط امنیت زیر سوال نمی‌رود بلکه مردم احساس امنیت شأن نیز مخدوش می‌شود و علاوه بر خسارات مالی دچار تألمات روحی نیز می‌شوند و از این رو یکی از انتظارات به حق مردم از حاکمیت پیشگیری، برخورد و مقابله جدی با بزه سرقت است.

وی افزود: مسئولیت دستگاه قضائی در قالب شورای پیشگیری از وقوع جرم در دو حوزه تعریف می‌شود که در وهله اول وظایفی که مشخصاً متوجه دستگاه قضائی است به عنوان مثال در خصوص سرقت انجام تحقیقات جامع و کامل و صدور قرار متناسب در دادسرا و صدور حکم متناسب با لحاظ قواعد تعدد و تکرار جرم در دادگاه و همچنین اجرای دقیق حکم و خودداری از اعطای تسهیلات رفاهی و قانونی به سارقین حرفه‌ای و سابقه دار از وظایف خاص دستگاه قضاست.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد: وظیفه دوم دستگاه قضا نظارت جدی بر انجام وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی در حوزه پیشگیری از سرقت است.

وی آمار سرقت را از حیث وقوع در استان کردستان در قیاس با آمار کشوری پایین توصیف کرد و گفت: بحث ساختمان‌های نیمه کاره، مخروبه و متروکه در استان سریعاً باید تعیین تکلیف شود و گشت رضویون باید فعال‌تر شود.

حجت الاسلام حسینی از تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمین حرفه‌ای و سابقه دار در دادسرای استان خبر داد و گفت: کمیته فرعی مقابله با سرقت در مرکز استان و شهرستان‌ها و قرارگاه استانی پیشگیری از سرقت نیز تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به آمار سرقت‌های اتومبیل به نظر می‌رسد یکی از دلایل آن عدم وجود پارکینگ در اماکن مسکونی و تجاری است که در این حوزه وظیفه شهرداری و کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ است که بدون اغماض و لحاظ مسائل و مصالح مالی با متخلفین برخورد کنند.

رئیس کل دادگستری کردستان تأکید کرد: در حوزه سرقت از مدارس وظیفه آموزش و پرورش تقویت تمهیدات حفاظتی مدارس است که باید دادستان‌های استان از باب حقوق عامه بر این امر نظارت نمایند و با توجه به اینکه بسیاری از سرقت‌های خرد توسط معتادین متجاهر انجام می‌شود، وظیفه استانداری و اداره بهزیستی است که با استفاده از منابع مالی مربوطه و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین در ایجاد کمپ ماده ۱۶ در استان تسریع نموده و دبیر شورا نیز بر این امر نظارت کند.

وی افزود: در حوزه سرقت دریچه‌ها و منهول های فاضلاب وظیفه شرکت آب و فاضلاب استان این است که با فوریت نسبت به تعویض دریچه‌های موجود و جایگزین نمودن دریچه‌های سرقت شده اقدام نماید و دادستان مرکز استان از باب حقوق عامه با تعیین ضرب الاجل بر این امر نظارت جدی کنند.

حجت الاسلام حسینی نقش صداوسیما و رسانه‌های جمعی و فضای مجازی در آگاه سازی مردم در تقویت تمهیدات حفاظتی از اماکن مسکونی و تجاری را مؤثر و قابل توجه دانست و گفت: مصوبات این شورا توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دادستان‌های مرکز استان و شهرستان‌های استان تا حصول نتیجه مطلوب باید پیگیری و اجرایی شود.

همچنین محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در این جلسه اظهار داشت: متأسفانه بخش عمده‌ای از سرقت‌های سنندج در مناطق خاصی از شهر رخ می‌دهد که ضروری است تا در این نواحی کلانتری‌ها فعال‌تر شوند و از لحاظ نیروی انسانی تقویت شوند.

کد خبر 5553413

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج کاهش جرایم سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ماه محرم ویروس کرونا سیل کرمان بارش باران کرمانشاه مدیریت بحران خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری همدان مشهد دادگستری استان کردستان حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری مرکز استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به گزارش آمار سرقت در استان گفت: دستگاه‌ها توپ را در زمین یکدیگر نیندازند. باید در مرحله اول مسئولیت‌سازی بشود و با حضور معاون اجتماعی دادگستری جلسه‌ای برگزار و وظایف هر دستگاه به صورت جداگانه پیگیری و تامین اعتبار شود تا کار طی جدول زمان بندی پیش برود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: سرقت و امنیت روانی جامعه بحث بسیار مهمی است و باید تدبیر نموده و کار را به نحوی پیش ببریم که با این جرم مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه جرم اول استان کرمان از نظر فراوانی، سرقت است؛ با قدردانی از اقدامات انجام شده در مقابله با این جرم عنوان کرد: گزارشات کاهش آمار در سال جاری نشان می‌دهد اقدامات گذشته درست بوده و باید در سال جاری همین سیاست را با همراهی و هماهنگی پیش ببریم تا پایان سال به دستاورد بهتری برسیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سرقت‌های عادی، مسلحانه و سرقت به عنف هر کدام راهکار خاص خود را می‌طلبد، اگرچه در برخی با کاهش مواجه هستیم اما آمار سرقت‌های به عنف و مسلحانه در همه شهرستان ها یکسان نیست.

وی بر تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی و پایش تصویری برای مقابله با سرقت تاکید کرد و افزود: سال گذشته نیز بارها بحث و مصوبه در این زمینه داشتیم اما کار آنگونه که باید، پیش نرفته و استان در این زمینه خیلی عقب است.

حمیدی اظهار کرد: دستگاه‌ها توپ را در زمین یکدیگر نیندازند. باید در مرحله اول مسئولیت‌سازی بشود و با حضور معاون اجتماعی دادگستری جلسه‌ای برگزار و وظایف هر دستگاه به صورت جداگانه پیگیری و تامین اعتبار شود تا کار طی جدول زمان بندی پیش برود.

وی تاکید کرد: پایش تصویری موضوع مهمی است که در کرمان تعداد دوربین‌ها خیلی کم است.

به گزارش ایسنا، سردارعبدالعلی روانبخش جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای کاهش سرقت تعداد زیادی از کارگاه‌های ضایعاتی پلمب و نظارت شده که باید در سال جاری تجمیع این واحدها صورت بگیرد.

وی افزود: در سال جاری سرقت به عنف و مسلحانه کنترل شده و اقدامات خوبی انجام شده اما پایش تصویری در استان و شهر کرمان کافی نیست و سیستم‌های موجود نیز قطعی دارد.

روانبخش در پایان بر ساماندهی معتادان متجاهر در راستای کاهش سرقت تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد