Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@08:22:18 GMT

برگزاری تظاهرات «حمایت از قانون» در بغداد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۶۰۵۰

برگزاری تظاهرات «حمایت از قانون» در بغداد

شبکه تلویزیونی المیادین از آغاز تظاهرات حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان در عراق خبر داد. این تظاهرات تحت عنوان "حمایت از قانون" و به درخواست چارچوب هماهنگی در خیابان‌های منتهی به منطقه سبز بغداد در حال برگزاری است.

خبرنگار المیادین افزود: حامیان هیئت هماهنگی تاکنون برنامه‌ای برای ورود به منطقه سبز بغداد نداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از حامیان خود خواسته است برای جلوگیری از بروز هرگونه تنش با حامیان جریان صدر از ورود به منطقه سبز بغداد خودداری کنند.

چارچوب هیئت هماهنگی اعلام کرده است که هدف از برگزاری این تظاهرات، حمایت از مشروعیت دولت و قانون اساسی است و علیه جریان صدر برگزار نمی‌شود.

بحران عراق که طی روز‌های گذشته با حمله طرفداران صدر به پارلمان و تحصن در آن تشدید و ادامه یافت با تظاهرات عصر امروز حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان در منطقه الخضراء بغداد روند پرشتابی پیدا کرده است.

پیش از این گروه‌های شیعه عراق تحت عنوان «چارچوب هماهنگی» اعلام کرده بودند: «ما برای حمایت از مشروعیت و حفظ نهاد‌های دولتی در عراق از مردم خود می‌خواهیم که روز دوشنبه برای دفاع از کشور خود تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کنند.»

گروه‌های شیعه عراق در بیانیه‌ای درباره تحولات این کشور با بیان اینکه «فراخوان برای تظاهرات پس از تحولات اخیر است که برنامه‌ریزی یک کودتای مشکوک را تداعی می‌کند»، تأکید کردند: «این چارچوب به دعوت خود برای گفتگو با همه نیرو‌های سیاسی به ویژه برادران جنبش صدر ادامه می‌دهد.»

سیر تحولات عراق روز شنبه شتاب بیشتری پیدا کرد و طرفداران مقتدی صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای پست نخست وزیری این کشور به منطقه سبز بغداد وارد شدند؛ این در حالی بود که ورودی‌های منطقه سبز با موانع سیمانی مسدود شده بود، ولی طرفداران صدر موانع را کنار زده و با نیرو‌های امنیتی درگیر و شماری زخمی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تظاهرات عراق بحران عراق منطقه سبز بغداد چارچوب هماهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به گزارش بخش تصویری خبرگزاری «رویترز» صدها نفر از حامیان فلسطین در برابر محل برگزاری مراسم سالانه ضیافت شام «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، با خبرنگاران تظاهرات برپا کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

حاضران در این تجمع، با سر دادن شعار و در دست داشتن پارچه نوشته اعتراض خود را به حمایت آمریکا از اسرائیل اعلام کردند.

 

جلیقه خبرنگاران شهید در غزه مقابل محل برگزاری ضیافت بایدن با خبرنگاران کاخ سفید
کانال تلگرام شبکه «قدس» با انتشار تصویری نوشت: تظاهرات کنندگان در حمایت از فلسطین جلیقه‌هایی را که روی آنها، نام‌های خبرنگاران شهید در جنگ غزه نوشته شده است، مقابل محل برگزاری ضیافت شام سالانه خبرنگاران کاخ سفید در واشینگتن قرار دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برافراشتن پرچم فلسطین مقابل محل ضیافت خبرنگاران کاخ سفید
کانال تلگرام شبکه خبری «قدس» نوشت: شماری از فعالان، پرچم فلسطین را مقابل محل برگزاری سالانه ضیافت شام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با خبرنگاران کاخ سفید که حامی رژیم اشغالگرند، آویختند.

 

دیگر خبرها

  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان + فیلم
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است