Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر رژیم موقت به طورتلویحی به سلاح‌های هسته‌ای این رژیم اشاره کرد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی روز دوشنبه  در مراسمی به مناسبت انتصاب رئیس جدید کمیسیون انرژی اتمی این رژیم بار دیگر به طورتلویحی برخورداری این رژیم از سلاح‌های هسته‌ای را تایید کرد.

 به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل» «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم اسرائیل در اشاره‌ای پنهان به ذخایر تسلیحات اتمی گفت، تل آویو «قابلیت‌های دیگری» برای تضمین بقای خود برابر همه تهدیدها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاپید گفت: «توانمندی‌های عملیاتی اسرائیل متشکل از قابلیت‌های دفاعی و قابلیت‌های تهاجمی و همچنین متشکل از چیزی است که رسانه‌های خارجی به آن "سایر توانمندی‌ها" می‌گویند.»

لاپید افزود: «همین قابلیت‌های دیگرند که ما را زنده نگه می‌دارند و بقای ما را تا زمانی که فرزندانمان در اینجا هستند تضمین می‌کنند.»

نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی در بخش دیگر سخنان خود به برنامه‌ای هسته‌ ایران اشاره کرد و گفت، ایرانی‌ها در حال پیشرفت هستند.

رژیم صهیونیستی تاکنون به طور رسمی در اختیار داشتن  تسلیحات اتمی را تایید نکرده است.

این در حالی است که ایران به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی،  تاکید می‌کند که حق دستیابی به فناوری هسته‌ای صلح آمیز را دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت بمب اتم یائیر لاپید اسرائیل دیمونا تل آویو برنامه هسته ای دولت آمریکا رژیم صهیونیستی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سلاح های هسته ای نخست وزیر رژیم انرژی اتمی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران از ۶ تا ۷ ماه مه(۱۷ تا ۱۸ اردیبهشت) برای دیدار با مقامات بلندپایه ایرانی به ایران سفر می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که این نهاد بین‌المللی به این خبرگزاری گفت: ما تایید می‌کنیم که رافائل گروسی، مدیرکل از ۶ تا ۷ مه برای دیدار با مقامات رسمی ارشد ایران به این کشور سفر می‌کند.

پیش از این «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرده بود، در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

به گفته وی،مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای