Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان مشهد گفت: در حال حاضر سه روز از هفته به نظارت و بازدید از واحدهای تولیدی و صنفی اختصاص داده شده تا ضعف و مشکلات آن بررسی و مرتفع شود. در این بازدیدها مصمم هستیم که با متخلفان برخورد شود.

محسن داوری ظهر امروز، ۱۰ مرداد ماه، در بازدیدی سرزده از واحدهای تولیدی تولید چیپس، روغن، کیک و کلوچه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. سطح شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت قابل توجه تنقلات که انتقادات عمومی را برانگیخته، تصمیم بر بازدید از واحدهای تولیدی اتخاذ شد.  

وی افزود: افزایش قیمت توسط واحدهای تولیدی باید با اخذ مجوز از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده انجام شود. لازم است این واحدها قیمت‌های خود را به قیمت ۳۱ اردیبهشت ماه بازگردانند. سازمان تعزیرات حکومتی خراسان‌ رضوی نیز در این بازدید حضور داشت و حین بازدیدها برخورد قانونی نیز با واحدهای متخلف صورت می‌گیرد.

داوری با اشاره به افزایش قیمت برخی محصولات در کنار کاهش وزن آن مانند چیپس، درباره اقداماتی حاکمیتی برای برخورد با چنین تخلفاتی گفت: یکی از مولفه‌های بازرسی از بازار رعایت استانداردهای بهداشتی، بررسی وزن و محتوای محصولات است و کارشناسان ما هم برای یک ارزیابی همه‌جانبه در بازدیدهای میدانی حضور دارند.  

در ادامه سید مرتضی مدنی، مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، در حاشیه این بازدید گفت: بازدید از برخی واحدهای تولیدی در استان در راستای طرح تثبیت قیمت‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: اگر شهروندان در خصوص کیفیت کالاها با مشکل روبه‌رو هستند، باید مشکل را به سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع داده تا نظارت‌ها ادامه پیدا کند. از دیگر سو سازمان استاندارد نیز باید بررسی لازم بر کمیت مواد خوراکی به ویژه آن دسته از محصولات که بیشتر مورد استفاده مردم است را انجام دهد.

قیمت روغن باید ۱۰ الی ۲۵ درصد کاهش یابد

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان‌ رضوی تصریح کرد: قیمت‌ها باید بر کالاها درج و قیمت‌گذاری باید اصلاح شود.  

مدنی با اشاره به اینکه قیمت روغن باید ۱۰ الی ۲۵ درصد کاهش یابد گفت: در این بازدیدها مقرر شد نسبت به اصلاح قیمت روغن اقدام شود و در هفته آینده شاهد این کاهش قیمت در سطح بازار خواهیم بود. البته برای کاهش قیمت‌ روغن در سطح شهر باید یک اصلاح روند صورت گیرد.  

وی با اشاره به راهکارهای کاهش قیمت برخی محصولات افزود: برخی واحدهای تولیدی استان باید محصولات خود را در سطح شهر مشهد عرضه کنند. در حال حاضر جای محصولات آنان در فروشگاه‌های سطح شهر مشهد خالی است.

در این بازدید مدیران کارخانه‌های تولید روغن، کیک و کلوچه از کاهش صادرات محصولات خود خبر دادند. به گفته آنان در سال‌های گذشته صادارت یک واحد تولیدی معروف از ۸۰ به ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

همچنین در این بازدید در انبارهای روغن روغن‌های تولیدی مربوط به اوایل تیر ماه نیز مشاهده شد که بنا بر ادعای مدیران کارخانه‌های تولیدکننده آن انبار شدن این روغن‌ها به علت افزایش قیمت‌ها و کاهش تقاضا بوده است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فرماندار سازمان تعزیرات حکومتی واحدهای تولیدی تعزیرات حکومتی افزایش قیمت سطح شهر قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بوئین و میاندشت گفت: این واحد صنفی فروش دخانیات به دلیل پافشاری بر ارتکاب تخلف تقلب و تداخل صنفی به دستور رئیس شعبه ویژه گشت سیار مهروموم شد.
رحمان صبوحی افزود: پرونده تقلب این واحد صنفی درشعبه اول بدوی شهرستان بوئین و میاندشت رسیدگی شد.

دیگر خبرها

  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی