Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت:‌ امروز عصر دستور راه‌اندازی صدها ماشین سانتریفیوژ به همکاران ما داده شد و از انواع ماشین‌های سانتریفیوژ از جمله IR1 و ماشین‌های پیشرفته از جمله ماشین IR6.

وی افزود:در واقع این کار در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران صورت می‌گیرد و همین طور در راستای رسیدن به حداقل میزان غنی سازی ۱۹۰ هزار سو که کف نیاز کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص نیز به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع رسانی شده است.

کمالوندی یادآور شد: ما این ماشین‌ها را نصب کرده بودیم که از جمله آنها ۵۰۰ ماشین IR6 است که شروع عملیات بهره برداری پروسه ۱۰ الی ۱۵ روزه است که امروز به این‌ها گاز تزریق می‌شود و قبلا هم به آژانس اطلاع رسانی شده است و این گام در راستای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو صورت می‌گیرد. 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در گذشته هم اقدامات متعددی صورت گرفته به خصوص در ارتباط با رسیدن به یک هزار ماشین IR6 که با این اقدام کاری که مجلس از ما خواسته بود برای راه‌اندازی یک هزار ماشین IR6 و تزریق و بهره برداری از آن را به مرحله پایانی می‌رسانیم. ماشین‌های دیگر هم در دست اقدام است و اطلاع رسانی لازم به آژانس صورت گرفته است.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: بهروز کمالوندی سانتریفیوژ ماشین IR6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام

تصاویر منتشرشده صدها هزار قطعه ماهی مرده را در یک مخزن آب طبیعی در استان «دونگ نای» واقع در جنوب ویتنام نشان می‌دهد.

اخیرا بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی ویتنام مانند دیگر نقاط جنوب شرقی آسیا گرمای سوزان و کشنده‌ای را تجربه کرده‌اند. در بسیاری از این مناطق مدارس زودتر از موعد مقرر تعطیل شده‌اند و مصرف برق به شدت افزایش یافته است.

ماهی‌های مرده در بخش‌های وسیعی از مخزن ۳۰۰ هکتاری «سونگ می» غوطه‌ور هستند و بعضی از قایقران‌ها و ماهیگیران آنها را از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش روزنامه‌های محلی، شرکتی که مسئولیت مدیریت این دریاچه را بر عهده داشته است از سال ۲۰۲۴ لایروبی آن را آغاز کرده بود و در نظر داشت برای محافظت از ماهی‌ها از منابع دیگری به آنجا آب منتقل کند.

به گزارش بی بی سی، اما با توجه به تداوم موج گرما، این شرکت مجبور شد آب را به مناطق پایین دستی منتقل کند که این منجر به کاهش سطح آب و در نتیجه مرگ دسته‌جمعی ماهی‌ها شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع آوری آب های سطحی
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ۱۵ در خصوص افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع آوری آب های سطحی
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد